۴۳۰۳۴۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

چامسکی خطاب به آمریکایی‌ها: اشتباه کردید!

زبان‌شناس و نظریه‌پرداز سرشناس آمریکایی درباره انتخابات آمریکا خطاب به کسانی که به هیلاری کلینتون رای ندادند تا جلوی دونالد ترامپ را بگیرند، گفت که مرتکب خطای بزرگی شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: زبان‌شناس و نظریه‌پرداز سرشناس آمریکایی درباره انتخابات آمریکا خطاب به کسانی که به هیلاری کلینتون رای ندادند تا جلوی دونالد ترامپ را بگیرند، گفت که مرتکب خطای بزرگی شده‌اند.

«نوآم چامسکی» زبان‌شناس و نظریه‌پرداز آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت، مساله انتخابات آمریکا رای‌ دادن به "شری بهتر" بوده است و تاکید کرد "آنهایی که تصمیم گرفتند رای ندهند به گمان من مرتکب خطای بدی شدند."

او گفت: دو مساله وجود دارد. اولی مساله اخلاقی است؛ اگر شما از نامزدی خوشتان نیاید، آیا علیه نامزدی که شر بزرگتر است رای خواهید داد؟ پاسخ آری است. اگر شما درک اخلاقی داشته باشید، می‌خواهید که شر بزرگتر از دور خارج شود. دومین مساله، یک سوال حقیقی است؛ چطور ترامپ و کلینتون رقابت کردند؟ گمان می‌کنم این بسیار متفاوت باشد. من اصلا از کلینتون خوشم نمی‌آید اما موضع کلینتون در بسیاری موارد بسیار بهتر از ترامپ بوده است.

چامسکی اوایل ماه نوامبر، حزب جمهوری‌خواه آمریکا را "خطرناکترین سازمان در تاریخ جهان" معرفی کرد. او در گفت‌وگو با الجزیره همچنین گفت: قابل پیش‌بینی‌ترین جنبه ترامپ این است که او غیر قابل پیش‌بینی است. گمان می‌کنم این امر خطرناک است، بسیار خطرناک.

او درخصوص تاثیر ترامپ بر عرصه مسائل داخلی و خارجی گفت: او در هیچ طیفی نمی‌گنجد. هرگز فردی مثل او نبوده است. او در هیچکدام از فعالیت‌های سیاسی تجربه‌ای ندارد. او هرگز مقامی نداشته است. او هیچگونه موقعیت سیاسی شناخته‌ شده هم ندارد. او اساسا یک "شو من" است. او فردی نادان، حساس و شری بزرگتر نسبت به هیلاری کلینتون است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چامسکی تو یک نفر از ۳۲۰ میلیون جمعیت کشور آمریکا هستی پس در مورد بقیه مردم نظر نده' تو شبیه کمونیست ها فکر میکنی

    • chameski

      چشم حتما.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج