جاباما
۴۳۱۱۵۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چه کسی مسئول تصادف خودروهای خودران است؟

به نظر می‌رسد که خودروهای کاملاً خودران به چیزی بیشتر از بررسی جاده نیاز دارند چراکه شرکت‌های بیمه می‌توانند به تشخیص مقصر تصادف خودروهای خودران امید داشته باشند.

وب سایت پدال: به نظر می‌رسد که خودروهای کاملاً خودران به چیزی بیشتر از بررسی جاده نیاز دارند چراکه شرکت‌های بیمه می‌توانند به تشخیص مقصر تصادف خودروهای خودران امید داشته باشند.

چه کسی مسئول تصادف خودروهای خودران است؟

طبق گفته‌های Thatcham Research تشخیص مسئولیت تصادفات یکی از کلیدی‌ترین چالش‌های خودروهای خودران در آینده خواهد بود.

به عبارت دیگر بدون دانستن اینکه چه کسی در زمان تصادف کنترل خودرو را بر عهده داشته (راننده یا خودرو) باعث خواهد شد تا بحث‌های بیمه‌ای و پرداخت خسارت بسیار سخت شود.

چه کسی مسئول تصادف خودروهای خودران است؟

پیتر شاو مدیر اجرایی Thatcham Research می‌گوید: «قانون‌گذاری‌های آینده به حمایت از مصرف‌کننده محتاج هستند بنابراین در یک تصادف، مسئولیت پرداخت خسارت باید سریعا مشخص شود. آیا تصادف نتیجه‌ی خطای راننده بوده یا نقص سیستم رانندگی خودکار؟ این موضوع تنها زمانی می‌تواند رخ دهد که شرکت بیمه‌گر به داده‌های کلیدی تصادف دسترسی داشته باشد. ما دوست داریم همکاری کارخانه‌ها و قانون‌گذاران را با شرکت‌های بیمه‌ای و به منظور توسعه‌ی چارچوب کاری تشخیص چنین مسائلی ببینیم.»

در حال حاضر شرکت‌های بیمه‌ای در حال لابی برای تنظیم استاندارد داده‌ای در سطح بین‌المللی هستند. این داده دربردارنده‌ی چگونگی عملکرد خودرو در زمان تصادف (به‌صورت خودران یا موارد دیگر) می‌باشد.

چه کسی مسئول تصادف خودروهای خودران است؟

شاو اضافه می‌کند: «موضوع توانایی اثبات حقایق به‌صورت سریع مورد علاقه‌ی همه افراد بوده و پیشنهادهایی برای استانداردسازی داده‌ها توسط شرکت‌های بیمه‌گر مطرح شده است.»

جدای از اثبات مسئولیت و مقصر، این اطلاعات همچنین می‌تواند برای تحقیقات سرویس‌های اضطراری استفاده شود. همین امر ادعاهای بیمه‌ای را کاربردی‌تر کرده و به ساخته‌های شرکت‌ها به منظور بهبود محصولاتشان کمک می‌کند.

چه کسی مسئول تصادف خودروهای خودران است؟

با داشتن داده‌های 30 ثانیه قبل از تصادف و 15 ثانیه بعدازآن، بیمه‌ها می توانند به داده‌های GPS و مکان تصادف و حالت رانندگی و بسیاری از موارد دیگر دسترسی پیدا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج