۴۳۱۱۷۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

حرف های هالیوودی ها درباره فیدل کاسترو

به مناسبت مرگ رهبر کوبا در ۹۰ سالگی، نگاهی می اندازیم به چهره های مطرح هالیوودی که مسیرشان با او برخورد داشت.

روزنامه بانی فیلم: به مناسبت مرگ رهبر کوبا در ۹۰ سالگی، نگاهی می اندازیم به چهره های مطرح هالیوودی که مسیرشان با او برخورد داشت.

به نقل از د رپ، فیدل کاسترو رهبر کوبا که روز جمعه در ۹۰ سالگی درگذشت، همیشه برای هالیوود جالب و جذاب بود. چهره هایی از الیور استون گرفته تا هری بلافونته و استیون اسپیلبرگ برای ملاقات با او به کوبا سفر کردند.
حرف های هالیوودی ها درباره فیدل کاسترو

این ها چندی از چهره های برتر هالیوود هستند که با کاسترو ملاقات کردند یا حداقل سعی کردند، و حتی با وجود سابقه پرننگ او در زمینه حقوق بشر، از او تجلیل کردند.

استیون اسپیلبرگ کارگردان در سال ۲۰۰۲ دعوت انستیتوی فیلم کوبا را برای شرکت در فستیوال فیلم کوبا کرد که آثار اسپیلبرگ در آن به نمایش درمی آمد.

جک نیکلسون سال ۱۹۹۸ از این جزیره دیدن کرد و ماموران اطلاعاتی کوبایی او را تعقیب کردند. دلفین فرناندز، یک مامور اسبق اطلاعاتی کوبا که سال ۱۹۹۹ از رژیم سر باز زد، بعدها تعریف کرد که وقتی جک نیکلسون و لئوناردو دی کاپریو از این کشور بازدید می کردند، در اتاق آن ها میکروفن مخفی جاسازی کرده است. نیکلسون همان موقع به ورایتی گفته بود که «او (کاسترو) یک نابغه است. درباره همه چیز با هم صحبت کردیم.»

جک لمون بازیگر هم وقتی درگذشت، به خاطر اینکه «دوست کوبا» بود مورد تجلیل دولت کاسترو قرار گرفت.

الیور استون به خاطر مستندش در سال ۲۰۰۳ با عنوان «Comandante» به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در این پروژه، او به این دیکتاتور اجازه داد داستانش را به شیوه خودش تعریف کند. استون او را «بسیار از خود گذشته و اخلاق مدار» و «یکی از هوشمندترین مردان دنیا» خوانده بود.

کوین کاستنر سال ۲۰۰۱ به کوبا رفت تا فیلم «۱۳ روز» خود را در یک نمایش ویژه به کاسترو نشان دهد. او آن موقع در کنفرانس خبری فیلم گفته بود: «تجربه خاص یک زندگی بود که بتوانم تنها چند فوت آن طرف تر از او بنشینم و او را در حالی تماشا کنم که تجربیاتی را دوباره به چشم می بیند و به یاد می آورد که در دوران جوانی پشت سر گذاشته بود.»

نائومی کمپبل، سوپرمدل بریتانیایی از دیگر کسانی بود که با کاسترو ملاقات کرد و از شوق و هیجان خود گفت. او که سال ۱۹۹۹ همراه دیگر مدل محبوب یعنی کیت ماس به کوبا سفر کرده بود، به روزنامه تورنتو استار گفته بود: «من خیلی هیجان زده و دست پاچه شدم چون باورم نمی شد با او ملاقات کرده ام. او گفت به شخصه دیدن ما برایش بسیار معنوی بود.»

رابرت ردفورد بیش از یک بار با فیدل کاسترو ملاقات کرد. در سال ۲۰۰۴، لس آنجلس تایمز مقاله ای درباره بازدید او از کوبا منتشر کرد و نوشت ردفورد به عنوان یک تهیه کننده از این کشور بازدید کرد تا فیلم «خاطرات موتورسیکلت» را در یک نمایش خصوصی برای زن بیوه و فرزندان چه گوارا، مبارز افسانه ای آرژانتینی پخش کند. ردفورد بعد از ملاقات کوتاهی که با این رهبر کوبایی در هتل ناسیونال داشت، درباره او که آن زمان ۷۷ سال داشت گفت: «او سمت من آمد… به نظر می رسید در سلامت کامل باشد، حس شوخ طبعی اش دست نخورده بود و روحیه خوبی داشت.»

پیش از آن، ردفورد کاسترو را در سال ۱۹۸۸ دیده بود. گفته می شد این بازیگر با رهبر کوبا مشغول غواصی شده و به همین دلیل مدتی بعد مسئولان آمریکایی از او بازپرسی کردند. این ها دیگر سلبریتی هایی هستند که با کوبا ملاقات داشتند: دنی گلاور، اد ازنر، هری بلافونته، جینا لولوبریجیدا، فرانسیس فورد کاپولا، وودی هرلسون و چوی چیس.

این ها تعدادی از نقل قول های آن ها درباره کاسترو هستند:

چوی چیس: «سوسیالیسم عملی است. به نظرم کوبا ممکن است بتواند این را ثابت کند.»

هری بلافونته: «اگر به آزادی باور دارید، اگر به عدالت باور دارید، اگر به دموکراسی باور دارید، انتخابی ندارید مگر اینکه از فیدل کاسترو حمایت کنید!»

فرانسیس فورد کاپولا: «هر دوی ما ریش داریم. هر دوی مان قدرت داریم و می خواهیم از آن برای دستیابی به اهداف خوب استفاده کنیم.»

جینا لولوبریجیدا: «کاسترو مردی خارق العاده است. او خون گرم است و درک خوبی دارد و به شدت شاخصه های انسانی قدرتمندی دارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج