جاباما
۴۳۲۱۶۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

لباس ۵ هزار ساله!

ابعاد این لباس قدیمی حاکی از آن است که متعلق به دختر نوجوان و یا زنی لاغر اندام بوده و پیش از سوزانده‌ شدن مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وبسایت فردا: باستان شناسان با استفاده از روش تاریخ‌گذاری رادیوکربن، موفق به تایید قدمت ۵ هزارساله قدیمی‌ترین لباس جهان شدند.

بررسی و آزمایشات بر روی نمونه‌ای کوچک از یک لباس کهن مصری نشان داد، این لباس که در سال ۱۹۱۳ از گورستان باستانی «تارخان» در جنوب قاهره کشف شده بود، در واقع بین سال ۳۴۸۴ تا ۳۰۱۲ پیش از میلاد ایجاد شده است.

لباس 5 هزار ساله!

ابعاد این لباس قدیمی حاکی از آن است که متعلق به دختر نوجوان و یا زنی لاغر اندام بوده و پیش از سوزانده‌ شدن مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به گزارش سایت انجمن باستان‌شناسی آمریکا، «الیس استونسون» متصدی موزه باستان‌شناسی مصر در کالج دانشگاهی لندن در این‌باره گفت: بقای یک بافت بسیار ظریف و آسیب‌پذیر در باستان‌شناسی استثنائی است و بقای کامل یا تقریبا کامل لباس کشف شده در گورستان «طارخان» از این هم قابل ملاحظه‌تر است. ما همیشه مشکوک بودیم که این لباس متعلق به اولین سلسله مصر باستان است، اما نمی‌توانستیم آن را تائید کنیم و آزمایشات پیش از تاریخ‌گذاری رادیو کربن مستلزم آسیب رسیدن جدی به لباس بود.
لباس 5 هزار ساله!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج