۴۳۲۹۷۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تصمیم اوپک؛ فرصت یا تهدید بازار ارز ایران؟!

یک کارشناس اقتصادی گفت: تصمیم اوپک برای کاهش تولید، فرصتی است که دولت می تواند بجای تزریق دلار و تلاش برای بازگرداندن نرخها، منابع مازاد را به سوی توسعه زیرساختها هدایت کند.

خبرگزاری مهر: یک کارشناس اقتصادی گفت: تصمیم اوپک برای کاهش تولید، فرصتی است که دولت می تواند بجای تزریق دلار و تلاش برای بازگرداندن نرخها، منابع مازاد را به سوی توسعه زیرساختها هدایت کند.

امیر عباس زینت‌بخش در مورد اثرات تصمیم تازه اوپک و افزایش درآمدهای نفتی دولت اظهار کرد: کاهش عرضه نفت در شرایط افزایش تقاضا در بازارهای نوظهور بطور طبیعی منجر به افزایش قیمت نفت می شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت نفت درآمدهای ارزی دولت را افزایش خواهد داد که این به معنای کاهش قیمت دلار بازار به سطحی است که دولت در تعیین آن دخالت دارد.

وی گفت: کاهش قیمت دلار خبری نه چندان خوش برای صادر کننده است چرا که منجر به کاهش درآمدهای صادراتی می شود و در عین حال خبری خوش برای واردکنندگان است چرا که واردکنندگان می‌توانند کالاهای وارداتی را ارزانتر خریدار کنند. در عین حال کاهش قیمت دلار خبری خوش برای بدهکارانی است که تعهدات دلاری به بانک ها و دولت دارند.

این کارشناس بازارهای مالی اسلامی گفت: دولت هم که در سال های اخیر به رغم افزایش قدرت دلار در برابر سایر ارزها در بازارهای جهانی که باید آنرا در نرخ برابری ریال اعمال می‌کرده است، سعی در حفظ و تثبیت نرخ ارز های خارجی به خصوص دلار نموده است، بهتر است این رویه را تغییر دهد.

زینت بخش تصریح کرد: کاسته شدن فشار روانی و فراوانی دلار فرصتی است که دولت می‌تواند بجای تزریق دلار و تلاش برای بازگرداندن نرخ ها، نرخ برابری واقعی را بدون ملاحظات خاص اعمال نماید و منابع مازاد را به سوی توسعه زیرساخت ها هدایت کند. در غیر این صورت، یعنی حفظ سنت اشتباه فشردن فنر دلار در راستای ایجاد یا حفظ آرامش در بازار برای عبور از مقاطع اقتصادی-سیاسی، همیشه نهایتا دودش به چشم خود دولت و سپس اقتصاد ملی رفته و خواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      با این نظر سیاسیت گند زدی
      وقتی میخواستن دلار 2500 تومنی رو تثبیت کنن همین شعارای حمایت از تولیدکننده سر دادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج