جاباما
۴۳۳۲۱۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کاریکاتور من را با عنوان "مفت فروش" کشیدند اما ما ایستادیم

زنگنه: قیمت نفت بالای ۵۰ دلار تثبیت می‌شود

وزیر نفت گفت: با اجرای تصمیم اوپک و موافقت کاهش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولیدکنندگان غیراوپک، قیمت نفت در بالای ۵۰ دلار تثبیت می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: «بیژن زنگنه» وزیر نفت پس از شرکت در یکصد و هفتاد و یکمین نشست اوپک بامداد امروز از وین به تهران بازگشت. این عضو کابینه دولت دقایقی پیش با حضور در استودیو خبر ۱۴ سیما در خصوص این نشست گفت: در اوپک تصمیم مهمی اتخاذ شد که نشان داد این سازمان هنوز نمرده است.

وی افزود: بیش از دو سال بود که اوپک حالتی منفعل داشت و برخی می گفتند اوپک مرده است اما در نشست الجزایر و تصمیمی که اوپک در خصوص کاهش سقف تولید به 32.5 میلیون بشکه در روز گرفت نشان داد که این سازمان هنوز نمرده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه "همان تصمیم نشست الجزایر در نشست وین به تصویب رسید"، گفت: مقرر شد تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید اوپک تا یک ماه آینده کاهش یابد تا عرضه نفت اوپک به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسد، اما ایران از شرکت در این کاهش معاف شد.

وی ادامه داد: همه کشورها موظف شوند بر پایه تولید اکتبر خود 4.5 درصد تولید خود را کاهش دهند اما در خصوص ایران موافقت شد تا به طور متوسط نسبت به تولید ماه اکتبر خود، 90 هزار بشکه در روز افزایش تولید داشته باشد.

زنگنه با بیان اینکه "بعد از ماهها جنگ اعصاب و بحث های اعصاب خورد کن موفق شدیم حقانیت ایران را برای بدست آوردن بازاری که قبل از اعمال تحریم ها داشتیم ثابت کنیم"، گفت: بالاترین تولید تاریخی ایران ۳ میلیون و ۹۷۵ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۵ رقم خورده بود که با در نظر گرفتن این رقم و اینکه بر اساس منابع ثانویه تولید ایران در ماه اکتبر ۳ میلیون و ۷۰۷ هزار بشکه در روز اعلام شده بود، ما می توانیم ۹۰ هزار بشکه در روز میزان تولید خود را افزایش دهیم.

وی افزود: در نشست 171 اوپک نشان دادیم می شود در عین رقابت و حتی داشتن اختلاف های شدید سیاسی، با کشوری همکاری و توافق کرد که بخشی از این تعامل، به قدرت کشور برمی گردد که در خصوص نفت، داشتن ظرفیت تولید و ظرفیت مازاد برای تولید است که حرف اول و آخر را در اوپک می زند.

وزیر نفت تصریح کرد: در چندین ماه گذشته تمام کشور بر این حرف ایستاد که ما باید به شرایط قبل از تحریم بازگردیم و در اوپک نیز ما بر این حرف ایستادیم که باید سهم ایران از بازار پس گرفته شود، برخی هم در داخل به این موضوع انتقاد کردند و حتی کاریکاتور من را با عنوان "مفت فروش" کشیدند اما ما ایستادیم و موفق شدیم سهم خود را از بازار نفت پس بگیریم.

زنگنه با اشاره به اینکه "بعد از نشست اوپک تاکنون بیش از 5 دلار افزایش در قیمت نفت داشتیم"، گفت: ماه دسامبر ماه بدی برای بازار نفت است، همه نفت نمی خرند و تقاضا کم می شود؛ اما بعد از صحبت تلفنی رئیس جمهور ایران و پوتین، روسیه موضع خود را از فریز تولید به کاهش تولدی تغییر داد و عنوان کرد که حاضر است 300 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش دهد و بقیه تولیدکنندگان نفت غیراوپک نیز موافقت کردند که 300 هزار بشکه از تولید خود کم کنند که با اجرای این تصمیم، قیمت نفت در بالای 50 دلار تثبیت می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج