۴۳۳۳۶۳
۴ نظر
۵۹۴۹
۴ نظر
۵۹۴۹
پ

بازگشت خواننده «تو مثل گلی»

حدود ۲۰ سال پیش قطعه‌ای بندری در فضایی شاد، در سراسر ایران دست به دست گشت و به عنوان هیت‌ترین قطعه موسیقی سال شناخته شد. «تو مثل گلی» عنوان این اثر بود که با صدای سعید پورسعید پخش شد.

خبرآنلاین: با پایان سوگواری ماه‌های محرم و صفر بار دیگر بازار کنسرت‌های موسیقی پاپ، تلفیقی، سنتی و ارکسترال رونق یافته است.

از اول محرم برابر با ۱۲ مهر تا پایان صفر برابر با ۱۰ آذر، اهالی موسیقی چون دیگر گروه‌ها و اقشار جامعه سوگوار و البته در این مدت سازها را هم زمین گذاشته بودند.

از امروز و با پایان یافتن عزاداری‌ها، خوانندگان و گروه‌های مختلف موسیقی اعم از پاپ، تلفیقی، سنتی و ارکسترال تلاش می‌کنند برنامه‌های‌شان را تا پیش از فرارسیدن ایام فاطمیه در تاریخ ۲۳ بهمن روی صحنه ببرند.

امسال سی‌و‌دومین جشنواره موسیقی فجر نیز به مناسبت ایام فاطمیه یک ماه زودتر از موعد هر ساله برگزار می‌شود تا به این ترتیب از ۲۲ دی تا اول بهمن شاهد برگزاری این رویداد هنری در سالن‌های موسیقی باشیم.

پس فرصت کنسرت‌گذاران و خوانندگان برای روی صحنه بودن باز هم کمتر است و عجله‌شان قابل قبول‌تر. برای همین فشردگی برنامه‌ها، اذر و دی را به گرم‌ترین ایام برپایی کنسرت موسیقی در امسال تبدیل کرده است. به همین مناسبت، فهرستی از اجراهای دو ماه آینده هنرمندان موسیقی را گرد آورده‌ایم که از نظر شما می‌گذرد.

کنسرت‌های پاپ و راک

از امروز پنجشنبه ۱۱ آذر تا دوشنبه چهارم بهمن، ۱۷ کنسرت پاپ در تهران برگزار خواهد شد که براساس ترتیب زمانی شامل اجراهای زانیار خسروی، محسن یگانه، علیرضا طلیسچی، محمد علیزاده، امید جهان، سیامک عباسی، اشوان، رستاک حلاج، حمید حامی، سعید سعید‌پور، عماد طالب‌زاده، علیرضا قرایی‌منش، بنیامین بهادری، رضا صادقی، فریدون آسرایی، گروه پازل و علی عبدالمالکی می‌شود.

از میان این ۱۷ خواننده پاپ، ۱۴ نفر آنان در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه خواهند رفت، سعید پورسعید مهمان سالن همایش هتل ارم می‌شود، علیرضا قرایی‌منش در سالن برج آزادی روی صحنه می‌رود و حمید حامی در تالار وحدت کنسرت می‌دهد.

دو گروه راک کاوه دولت‌نیا و گره نیز به ترتیب در تالار ایوان شمس و برج آزادی کنسرت می‌دهند. اشکان خطیبی هم گزیده‌ای از آثار خارجی در سبک‌های مختلف را در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌برد.

زانیار خسروی

زانیار خسروی به عنوان آغازگر کنسرت‌های پاپ بعد از ماه‌های محرم و صفر امروز، پنجشنبه ۱۱ آذر (امروز) در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با ظرفیت ۲۱۰۰ نفر روی صحنه خواهد رفت. کف قیمت بلیت کنسرت زانیار خسروی ۴۰ هزار تومان و سقف آن ۱۳۰ هزار تومان است.

او که پیش از انتشار اولین آلبوم رسمی خود با نام «بیست و هشت» در اسفند ۹۲ از خوانندگان زیرزمینی به‌ حساب می‌‌آمد، نخستین کنسرت رسمی خود را اردیبهشت ۹۳ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کرد.

زانیار که تا پیش از آن در کنسرت‌های برادرش، سیروان به عنوان نوازنده روی صحنه می‌رفت در اردیبهشت ۹۳ برای اولین بار به عنوان خواننده، کنسرت مستقل خود را برگزار کرد.

محسن یگانه

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران پس از زانیار خسروی میزبان محسن یگانه خواهد بود. محسن یگانه جمعه ۱۲ آذر و شنبه ۱۳ آذر، هر روز در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ روی صحنه خواهد رفت. قیمت بلیت کنسرت این خواننده پاپ مشابه کنسرت زانیار خسروی است.

محسن یگانه نیز که در ابتدا به عنوان خواننده زیرزمینی شناخته می‌شد در تیر ۸۷ اولین آلبوم رسمی خود با نام «نفس‌های بی‌هدف» را منتشر کرد. چهارمین و آخرین آلبوم این خواننده پاپ نیز «نگاه من» است که اردیبهشت سال گذشته به بازار آمد.

علیرضا طلیسچی

علیرضا طلیسچی سومین خواننده پاپی است که پس از محرم و صفر مهمان سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌شود. این خواننده کنسرت اولی، یکشنبه ۱۴ آذر در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ روی صحنه می‌رود.

اولین آلبوم رسمی علیرضا طلیسچی که پس از سال‌ها او را از رده خوانندگان زیرزمینی جدا کرد، «دقیقه‌هام» نام داشت که اردیبهشت سال جاری منتشر شد. طلیسچی کنسرت ۱۴ آذرِ خود به اجرای قطعات آلبوم «دقیقه‌هام» و تک‌آهنگ‌هایش خواهد پرداخت. کف و سقف قیمت بلیت کنسرت او ۴۰ و ۱۳۰ هزار تومان است.

محمد علیزاده

محمد علیزاده جمعه ۱۹ آذر، شنبه ۲۰ آذر و یکشنبه ۲۱ آذر هر روز در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ با قیمت بلیتی نسبتا مشابه دیگر خوانندگان پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران کنسرت خواهد داشت.

اولین آلبوم رسمی محمد علیزاده «همخونه» نام داشت که سال ۸۷ منتشر شد و آخرین آلبوم او «دلت با منه» بود که سال ۹۱ به بازار آمد. طبق اعلام صدرالدین حسین‌خانی مدیر شرکت ایران گام، چهارمین آلبوم این خواننده پاپ زمستان سال جاری منتشر خواهد شد. محمد علیزاده پارسال رکورد دار برگزاری کنسرت در تهران بود و امسال هم در این عرصه پیشتاز است.

امید جهان

امید جهان روز سه‌شنبه ۲۳ آذر ساعت ۲۰:۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با قیمت بلیت ۴۰ تا ۱۲۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود. او که در سال‌های ۸۳ و ۸۵ دو آلبوم «پسر جنوبی» و «پاپتی» را با مجوز وزارت ارشاد روانه بازار کرد در ادامه به دلیل پخش کلیپ‌هایش از شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع‌الفعالیت شد.

امید جهان خرداد سال گذشته با آلبوم رسمی «وایسا تند نرو» بار دیگر از جمع خوانندگان زیرزمینی جدا و به مجوزداران پیوست. در اولین کنسرت امید جهان که دی ماه سال گذشته در سالن میلاد نمایشگاه برگزار شد، پدر او محمود جهان خواننده صاحب‌سبک جنوبی که بارها شاهد اجراهایش در صدا و سیما بوده‌ایم نیز حضور داشت و روی صحنه رفت.

سیامک عباسی

سیامک عباسی روز پنجشنبه ۲۵ آذر در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

این ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ قطعاتی چون «فرشته پاک»، «خوشبختیت آرزومه»، «وقتی دلت شکست»، «جوون‌تر که بودم»، «دچار» را منتشر کرده است.

اولین آلبوم سیامک عباسی با عنوان «خوشبختیت آرزومه» ۱۷ شهریور ۹۵ به بازار آمد و این خواننده پاپ پس از مدت‌ها انتظار ۲۹ شهریور سال جاری روی صحنه رفت. او که چند سالی تصویری از خود ارائه نداده بود، در اولین اجرای زنده از چهره‌اش هم رونمایی کرد.

اشوان

اشوان شنبه ۲۷ و یکشنبه ۲۸ آذر هر روز در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با بهای بلیت ۵۵ تا ۱۳۰ هزار تومان روی صحنه خواهد رفت.

اشکان خدابنده معروف به اشوان که هنوز آلبومی منتشر نکرده است اولین کنسرت خود را ۲۴ شهریور سال جاری برگزار کرد. نخستین آلبوم رسمی اشوان «بهت مریضم» نام دارد که گفته می‌شود پیش از کنسرت ۲۷ و ۲۸ آذر او توسط شرکت آوای دوران و به تهیه‌کنندگی رسول ترابی منتشر خواهد شد.

رستاک حلاج

رستاک حلاج روز ۲۹ آذر در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با قیمت بلیت ۴۰ تا ۱۳۰ هزار تومان روی صحنه خواهد رفت.

رستاک حلاج که با تک آهنگ‌هایی چون «ته‌سیگار»، «پاییز سال بعد»، «جوون‌مرگ» و... به موسیقی پاپ معرفی شد شهریور سال گذشته برای نخستین بار در تالار خلیج‌فارس تهران روی صحنه رفت. او همچنین اسفند ۹۴ نخستین آلبوم رسمی خود با نام «پاییز سال بعد» را روانه بازار کرد. مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب ترانه‌های رستاک حلاج با عنوانی مشابه نخستین آلبومش، شهریور امسال در شهرکتاب ابن‌سینا برگزار شد.

حمید حامی

حمید حامی در آخرین روزهای پاییز، ۲۹ و ۳۰ آذر برابر با شب یلدا در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

حمید حامی پیش از این در مورد این کنسرت که عنوان آن «یلدای حامی» است گفته بود: «ما نمی‌توانیم در محل اجرای برنامه خوراکی‌های شب یلدا پخش کنیم اما می‌توانیم حال و هوا و احساس شب یلدا را به مخاطبان انتقال دهیم. من قطعه‌ای به نام «شب یلدا» دارم که حتما آن شب اجرایش خواهم کرد. در طراحی‌ها هم از گرافیست‌هایی که با آن‌ها همکاری کرده‌ام، خواهش کردم المان‌هایی را که با شب یلدا مرتبط هستند به من معرفی کنند تا بتوانم در طراحی دکور از آن‌ها استفاده کنم.»

قیمت بلیت کنسرت او که هر روز در یک نوبت در ساعت ۲۱:۳۰ اجرا خواهد شد از ۵۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

سعید پورسعید

سالن همایش هتل ارم روز سه‌شنبه ۳۰ آذر ساعت ۲۱ میزبان سعید پورسعید خواننده پاپ خواهد بود.

حدود ۲۰ سال پیش قطعه‌ای بندری در فضایی شاد، در سراسر ایران دست به دست گشت و به عنوان هیت‌ترین قطعه موسیقی سال شناخته شد. «تو مثل گلی» عنوان این اثر بود که با صدای سعید پورسعید پخش شد.

او چند سال بعد به جرگه خوانندگان مجاز پیوست و تا امروز بیش از پنج آلبوم پاپ روانه بازار کرده است. خواننده‌ای که سال‌هاست روی صحنه نرفته است و حال بازگشتی دوباره پس از سال‌ها غیبت دارد در آخرین روز پاییز ۹۵ در سالن همایش هتل ارم با قیمت بلیتی مابین ۶۵ تا ۱۲۰ هزار تومان اجرای زنده خواهد داشت.

عماد طالب‌زاده

عماد طالب‌زاده پس از مدت‌ها چشم انتظاری برای مجوز، روز اول زمستان در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود.

طالب‌زاده تاکنون آلبومی وارد بازار موسیقی نکرده و تصمیم گرفته است فعالیت رسمی خود را با برگزاری کنسرت آغاز کند. انوشیروان تربتی‌نژاد در اولین اجرای زنده این خواننده پاپ، رهبری ارکستر او را بر عهده خواهد داشت. کف بلیت کنسرت عماد طالب‌زاده ۴۵ و سقف آن ۱۴۰ هزار تومان است.

علیرضا قرایی‌منش

کنسرت آنپلاگد علیرضا قرایی‌منش (گروه ژوان) پنجشنبه دوم دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن برج آزادی تهران روی صحنه خواهد رفت.

واژه آنپلاگد به معنای بی‌برق یا بدون وصل کردن پریز به برق است و به شکلی از اجرای موسیقی گفته می‌شود که به‌وسیله سازهای آکوستیک و نه الکتریک نواخته شود.

شروع فعالیت حرفه‌ای علیرضا قرایی‌منش موزیسین و خواننده پاپ، با گروه ژوان در سال ۸۵ شکل گرفت. او بعد از چند سال دوری از عرصه موسیقی، اسفند سال ۹۱ نخستین آلبوم رسمی و مستقل خود را با نام «یه حالی دارم این روزا» منتشر کند.

در کنسرت آنپلاگد علیرضا قرایی‌منش (گروه ژوان) قطعات پیش‌تر تولید شده این گروه همچون «دختر بهار» و «ستاره جون» مجددا اجرا خواهند شد. قیمت بلیت این کنسرت مابین ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان است.

بنیامین بهادری

بنیامین بهادری روز یکشنبه پنجم دی در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با قیمت بلیت ۴۵ تا ۱۳۰ هزار تومان روی صحنه خواهد رفت.

بنیامین بهادری در آستانه اکران فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور که نخستین تجربه سینمایی‌ این خواننده است، کنسرتی با حال و هوای این فیلم برگزار خواهد کرد.

بنیامین پیش از این در مورد این کنسرت با عنوان «پری‌زاد» گفته بود: «این کنسرت فرق‌هایی با کنسرت‌های قبلی من دارد. اول این که اکران فیلم «سلام بمبئی» تاثیر مستقیمی روی این کنسرت دارد و برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد حال و هوای هندی با حضور عوامل فیلم انجام شده است. اجرای قطعات فیلم برای نخستین بار در این کنسرت هم از دیگر برنامه‌هایی است که مورد توجه‌مان قرار دارد.»

کنسرت «پری‌زاد» بنیامین به تهیه‌کنندگی منوچهر حسنی و تحت امتیاز موسسه «آوای باران» روی صحنه خواهد رفت.

رضا صادقی

رضا صادقی روز چهارشنبه هشتم دی ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت. صادقی فروش بلیت کنسرت خود را به سایت «۸۴۲۰۰» سپرده است و بلیت آن در حال حاضر قابل دسترس نیست. به همین دلیل اطلاعاتی از تعداد سانس‌ها، ساعت اجرا و قیمت بلیت آن نیز مشاهده نمی‌شود.

فریدون آسرایی

فریدون آسرایی روز پنجشنبه نهم دی ماه در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با قیمت بلیت ۴۵ تا ۱۴۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود.

خواننده قطعه معروف «گل هیاهو» (آهای خوشگل عاشق) در کنسرت تابستانی خود در مرداد ۹۵ در همین سالن گلچینی از قطعات قدیمی و جدیدش را اجرا کرد.

گروه پازل

گروه پازل روز جمعه دهم دی ماه ساعت ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

پس از انتشار اولین آلبوم رسمی گروه پازل با نام «قایق کاغذی» در مرداد سال جاری و نخستین کنسرت آن‌ها در شهریور ۹۵ در جزیره کیش حالا نوبت اجرا در تهران فرا رسیده است. اعضای گروه پازل، علی رهبری آهنگساز و خواننده و آرین بهاری تنظیم‌کننده و میکس و مسترینگ روز جمعه دهم دی ماه با قیمت بلیتی مابین ۴۵ تا ۱۳۰ هزار تومان روی صحنه می‌روند. این کنسرت توسط موسسه «آوازی نو» به مدیریت حسن اردستانی برگزار خواهد شد.

علی عبدالمالکی

علی عبدالمالکی روز دوشنبه چهارم بهمن ساعت ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود.

خواننده آلبوم «مخاطب خاص» که پیش از این در اردیبهشت سال جاری روی صحنه رفته بود و از نکات قابل توجه کنسرتش حضور بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس در سالن بود با بهای بلیتی مابین ۵۰ تا ۱۴۰ هزار تومان به اجرای زنده خواهد پرداخت.

اشکان خطیبی

روز شنبه ۲۰ آذر تماشاخانه خصوصی تئاتر مستقل تهران که تاکنون تنها شاهد اجرای نمایش بوده است میزبان اشکان خطیبی و تجربه او با نام « roak the pen یا قلم را بچرخان» خواهد بود.

اشکان خطیبی در این اجرا در قالب سومین دوره پروژه موسیقایی- نمایشی «شب شنبه‌ها» با مدیریت رضا دادویی (مشاور اجرایی مستعفی بنیاد رودکی در حوزه هنرهای نمایشی و سرپرست سابق تالار حافظ) به اجراى آثارى از رولینگ استونز، پینک فلوید، بیتلز، دورز و به بررسی تاثیر موسیقى راک بر طراحى و ایده‌پردازى خواهد پرداخت.

قیمت بلیت این اجرا که در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰ روی صحنه می‌رود از ۳۵ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان است.

کاوه دولت‌نیا

تالار ایوان شمس واقع در تقاطع خیابان جلال آل‌احمد و کردستان روز پنجشنبه ۲۵ آذر ساعت ۲۰ شاهد اجرای کنسرت گروه کاوه دولت‌نیا خواهد بود.

کاوه دولت‌نیا موزیسین و خواننده سبک راک سال ۹۳ نخستین آلبوم خود با نام «گل مرداب» را منتشر و دوم مهر ماه سال جاری در نخستین کنسرت خود گلچینی از قطعات این آلبوم را در برج آزادی تهران اجرا کرد.

کنسرت ۲۵ آذرِ گروه کاوه دولت‌نیا با حضور افتخاری همایون مجدزاده با بهای بلیت ۵۵ و ۶۰ هزار تومان برگزار خواهد شد.

گروه گره

طبقه زیرین میدان آزادی روز دوشنبه ۲۹ آذر و جمعه سوم دی هر روز در یک نوبت در ساعت ۱۹:۳۰ میزبان کنسرت گروه گره در سبک راک خواهد بود که با قیمت بلیت ۶۰ و ۷۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود.

این گروه موسیقی راک در اولین اجرای زنده خود به سرپرستی شهروز گودرزی و خوانندگی او به همراه هادی کیانی روزهای هشتم و نهم مهرماه سال جاری بود.

موسیقی تلفیقی

در حوزه موسیقی تلفیقی شاهد سه اجرا شامل گروه‌ آرین کشیشی، گروه لیان و گروه کاکوبند خواهیم بود.

تالار رودکی، تالار وحدت و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران سه مکانی هستند که میزبان این اجراها خواهند بود.

آرین کشیشی

تالار رودکی با ظرفیت ۲۰۰ نفر واقع در حیاط تالار وحدت ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه ۱۶ آذر در یک نوبت میزبان کنسرت گروه آرین کشیشی و موسیقی تلفیقی خواهد بود.

در این اجرا شایان فتحی درامر، حمزه یگانه نوازنده پیانو و آهنگساز و ابراهیم علوی نوازنده عود مهمان، آرین کشیشی را در مقام نوازنده گیتارباس همراهی می‌کنند.

برای این اجرا ۱۰ قطعه در نظر گرفته شده است که پنج قطعه از ساخته‌های آرین کشیشی، سه قطعه از آثار حمزه یگانه و دو قطعه از ساخته‌های آویشای کوهن خواهد بود. بلیت‌های این کنسرت با قیمت پنجاه و شصت هزار تومان به فروش می‌رسند.

آخرین اجرای گروه آرین کشیشی به حضور در سی‌و‌یکمین جشنواره موسیقی فجر برمی‌گردد که به اجرای قطعات جز و جز فیوژن (jazz - fusion) پرداختند.

گروه لیان

گروه لیان (محسن شریفیان) روز شنبه چهار دی و یکشنبه پنجم دی هر بار یک نوبت در ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

بهای بلیت کنسرت گروه لیان از ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. این کنسرت به همت شرکت کامیاب بهاران و به تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس برگزار خواهد شد تا بار دیگر نوای موسیقی بوشهری را در قالب قطعاتی فولکلور و تلفیقی به صدا درآورد.

گروه کاکوبند

گروه کاکوبند دوشنبه ششم و سه‌شنبه هفتم دی ماه در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با قیمت بلیت ۴۰ تا ۱۳۰ هزار تومان روی صحنه خواهد رفت.

کاکوبند در سال ۲۰۰۷ میلادی با دعوت جلال مشفق از نیما و پویا صرافی‌مهر به منظور همکاری برای تولید یک اثر در ژانر موسیقی جهانی تشکیل شد. نخستین آلبوم این گروه موسیقی تلفیقی با نام «دعوت» مرداد سال گذشته منتشر شد و دی‌ماه ۹۴ برای اولین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفتند.

موسیقی کلاسیک و کنسرت‌های ارکسترال

کنسرت‌های موسیقی کلاسیک که از ۱۱ آذر (امروز) تا ۱۱ دی در تهران اجرا می‌شوند شامل ارکستر سمفونیک تهران، کوارتت زهی رسپینا، ارکستر و کر بل‌کانتو، آنسامبل نیواک، رسیتال پیانو، ارکستر سمفونیک رسانه هنر و ارکستر چکاوک هستند.

از این هفت مورد چهار برنامه در تالار وحدت، دو برنامه در تالار رودکی و یک برنامه در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا خواهند شد.

ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی امروز، پنجشنبه ۱۱ آذر در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

نیمه مرداد سال جاری بود که علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی، شهرداد روحانی را به‌عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران معرفی کرد.

در کنسرت امروز ارکستر سمفونیک که با بهای بلیتی مابین ۴۵ تا ۱۰۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود قطعاتی از یوهانس برامز موسیقیدان بزرگ آلمانی در سبک رمانتیک، گابریل فوره آهنگساز فرانسوی، ‌یوهان اشتراوس آهنگساز اتریشی، پیوتر ایلیچ چایکوفسکی آهنگساز سرشناس روسی، کامیل سن‌سان آهنگساز فرانسوی دوره رمانتیک و یوهان سباستین باخ آهنگساز و نوازنده آلمانی اجرا می‌شود.

کوارتت زهی رسپینا

تالار رودکی روز شنبه ۱۳ و یکشنبه ۱۴ آذر هر روز در یک نوبت در ساعت ۲۰ شاهد اجرای کنسرت کوارتت زهی رسپینا خواهد بود.

این اجرای زنده به سرپرستی آرش اسدنژاد و نوازندگی هنرمندانی همچون پوریا اصانلو به عنوان نوازنده ویلن، دانیال جورابچی به عنوان نوازنده ویلن‌آلتو و ارسلان علیزاده به عنوان نوازنده ویلنسل برگزار می‌شود. در این کنسرت موسیقی آثاری از کلود دبوسی، کارن کیهانی و کاوه میرحسینی اجرا خواهد شد.

کوارتت زهی رسپینا با هدف اجرا و ضبط آثار آهنگسازان ایرانی و آهنگسازان مطرح موسیقی کلاسیک جهان از تابستان ۹۵ فعالیت خود را شروع کرده است.

ارکستر و کر بل کانتو

کنسرت ارکستر و کر بل کانتو روز چهارشنبه ۲۴ آذر ساعت ۲۱:۳۰ با قیمت بلیتی مابین ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

کنسرت ارکستر و کر بل کانتو با رهبری نیما پناهی‌ها و با حضور فراز عقیلی پیانیست، امین غفاری کنسرت مایستر و سولیست، امین عطایی نوازنده ویولن، دانیال جورابچی نوازنده ویولا، یاسمن کوزه‌گر نوازنده ویولنسل و هادی اسماعیلی نوازنده کنترباس برگزار خواهد شد.

بل کانتو که نام این ارکستر و گروه کر است، اصطلاحی ایتالیایی به معنی آواز زیبا و سبکی مخصوص بهترین ملودی‌نویسان و بزرگ‌ترین اپرانویسان تاریخ ایتالیا بوده است.

نیما پناهی‌ها پیش از این با اشاره به جذابیت‌های کنسرت‌های بل کانتو چنین گفته است: «تمام قطعات با دقت بسیار زیادی انتخاب می‌شوند. اجرای صحیح قطعاتی بسیار زیبا و تاثیرگذار، چنان شور و هیجانی در شنونده ایجاد می‌کند که فرد نه به اجبار بلکه از سر شوق در جریان موسیقی غرق شده و عمیقا درجریان مفاهیم زیبای موسیقی قرار می‌گیرد. همچنین نه تنها موسیقی را درک می‌کند بلکه نوعی همدلی ایجاد می‌شود.»

او افزوده بود: «شنونده بل کانتو دائم غرق در احساسات و شور و هیجان است. با دقت گوش می‌دهد و تمام جزئیات را زیر نظر دارد و این همان شکوهی است که از اجرای این ارکستر، انتظار می‌رود.»

آنسامبل نیواک

کنسرت آنسامبل نیواک پنج‌شنبه ۲۵ و جمعه ۲۶ آذر هر روز در یک نوبت ساعت ۲۰ در تالار رودکی اجرا می‌شود. سقف قیمت بلیت این کنسرت ۵۰ و کف آن ۷۰ هزار تومان است.

خواهران زربخش، ژابیز و گلریز سال‌هاست در کنار یکدیگر به اجرای دوئت، تریو و کوارتت می‌پردازند و در سال ۹۴ آلبومی با عنوان «آنسامبل نیواک» از این دو نوازنده منتشر شد. گلریز زربخش نوازنده ویلن چندین بار در جشنواره موسیقی جوان، فجر و ... مقام نخست را کسب کرده است. ژابیز زربخش نوازنده ویلنسل هم دارای دیپلم افتخار و رتبه نخست جشنواره موسیقی جوان و جشنواره موسیقی فجر است. گلریز و ژابیز زربخش هر دو تحصیلکرده کنسرواتوار دولتی کمیتاس ایروان هستند.

رسیتال پیانو

رسیتال پیانو بهاره کمائی روز پنجشنبه نهم دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ با قیمت بلیتی مابین ۳۵ تا ۷۰ هزار تومان در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

ارکستر سمفونیک رسانه هنر

ارکستر سمفونیک رسانه هنر روز جمعه دهم دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ یک نوبت در تالار اندیشه حوزه هنری با قیمت بلیت ۷۵ هزار تومان اجرا خواهد شد.

رهبر ارکستر سمفونیک رسانه هنر امیر پدرام طاهریان و مایستر آن مریم مدنی هستندکه به اجرای آثاری از شوبرت، بیزه و روسینی می‌پردازند.

ارکستر چکاوک

کنسرت ارکستر چکاوک جمعه دهم و شنبه یازدهم دی ماه هر بار در یک نوبت ساعت ۲۱:۳۰ با قیمت بلیت ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

رهبر ارکستر چکاوک رضا شایسته و خواننده آن علیرضا فریدون‌پور هستند.

موسیقی ایرانی، سنتی و نواحی

از ۱۳ آذر تا ۱۵ دی ۱۲ کنسرت سنتی، موسیقی ایرانی و نواحی در تهران برگزار خواهد شد که شامل اجراهای کیهان کلهر، گروه نوازی هنگام، کنسرت برگ و باد، گروه کهن ساز، گروه کاویان، پرواز همای، گروه کالیوه، هم‌نوازان شاخوه شین، به همین سادگی ۲، هم‌آوایان تاسیان، گروه رستاک و گروه تال می شود.

از این ۱۲ کنسرت پنج برنامه در تالار وحدت، دو برنامه در تالار رودکی، دو برنامه در فرهنگسرای نیاوران، دو برنامه در مرکز همایش های برج میلاد و یک برنامه در تالار ایوان شمس برگزار خواهند شد.

کیهان کلهر، اردال ارزنجان و پردگیان باغ سکوت

کیهان کلهر و اردال ارزنجان از روز شنبه ۱۳ آذر تا سه‌شنبه ۱۶ آذر مهمان تالار وحدت خواهند بود.

بهای بلیت این کنسرت که کیهان کلهر در آن کمانچه و اردال ارزنجان در آن باغلاما می‌نوازند بین ۴۵ تا ۹۵ هزار تومان است و هر روز یک نوبت در ساعت ۲۱:۳۰ روی صحنه می‌رود. فروش بلیت این کنسرت از طریق سایت تیوال انجام می‌شود.

کیهان کلهر همچنین روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه کنسرت «پردگیان باغ سکوت» را در تالار وحدت اجرا خواهد کرد که بلیت فروشی آن از روز شنبه ۱۳ آذر در سایت تیوال آغاز می‌شود.

گروه‌نوای هنگام

تالار رودکی روز دوشنبه ۱۵ آذر ساعت ۲۰ شاهد کنسرت گروه نوازی هنگام با بهای بلیت ۳۵ و ۴۰ هزار تومان خواهد بود.

گروه‌نوازی هنگام از تابستان ۹۴ کار خود را آغاز کرد و نخستین بار در برج آزادی اجرای زنده داشت. کنسرت ۱۵ آذر دومین اجرای این گروه است که به سرپرستی کوروش حجازی به یاد استاد رحمان مرادی که اعضای گروه از شاگردانش بوده‌اند، در تالار رودکی روی صحنه خواهد رفت.

این برنامه در دو بخش اصفهان و دشتی اجرا می‌شود و در آن قطعات جدیدی به آهنگسازی مجتبی کشاورز نواخته خواهد شد.

کنسرت برگ و باد

کنسرت برگ و باد سه‌شنبه ۱۶ آذر ساعت ۲۰:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران با بهای بلیت ۴۰ و ۵۰ هزار تومان اجرا خواهد شد.

در این کنسرت مخاطبان شاهد اجرای موسیقی دستگاهی با آوازِ امیر اثنی‌عشری، تمبکِ سهیل اله‌دادیان، تارِ ساناز ستارزاده و کمانچه‌ی سینا دانش خواهند بود. این کنسرت به یاد استاد حسن کسایی برگزار می‌شود.

پیش از این امیر اثنی‌عشری در مورد جزئیات این کنسرت گفته بود: «این برنامه در سه بخش اجرا خواهد شد. بخش اول همنوازی تار و تمبک، بخش دوم همنوازی کمانچه و تمبک و بخش سوم نیز شامل قطعه‌ای ضربی و ساز و آوازی به یاد استاد حسن کسایی است که با خوانندگی من اجرا خواهد شد.»

گروه کهن ساز

گروه کهن ساز به سرپرستی کامبیز مفتاحی روز جمعه ۱۹ آذر ساعت ۱۹ در تالار ایوان شمس واقع در تقاطع خیابان جلال آل‌احمد و کردستان روی صحنه خواهد رفت. بهای بلیت این کنسرت ۶۵ هزار تومان است.

علی فتحی خواننده، پروین فراهانی نوازنده کمانچه، پدرام سلیمانی و هادی فتوحی نوازنده سازهای کوبه‌ای، پوریا صادق‌پور و حمیدرضا نوبختی نوازنده سه تار و پویا واعظی نوازنده عود اعضای گروه کهن ساز را تشکیل می‌دهند.

گروه کاویان

گروه کاویان روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر ساعت ۲۱:۳۰ در یک نوبت کنسرت «آرش کمانگیر» را با قیمتی مابین ۵۵ تا صد و پنج هزار تومان در تالار وحدت روی صحنه خواهد برد.

راوی این کنسرت استاد امیر صادقی، خواننده آن مصطفی مداحی، هم‌آوا هوروش خلیلی و آهنگساز، تنظیم‌کننده و سرپرست گروه حمید سلطانیه هستند.

پرواز همای

پرواز همای جمعه ۲۶، شنبه ۲۷ و یکشنبه ۲۸ آذر هر روز ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

گروه مستان به سرپرستی پرواز همای که ایام تعطیلات موسیقی در ایران را با چند اجرای مختلف در آمریکا پشت سر گذاشت، کنسرت زمستانی خود را از ۲۶ آذر در تالار وحدت آغاز خواهد کرد.

همای پیش از این درمورد این اجراها گفته بود: «این سری از اجراها را «خبر به دورترین نقطه جهان برسد» نام‌گذاری کردیم. این اسم با توجه به شعری از زنده‌یاد نجمه زارع انتخاب شد که در تور آمریکا هم اجرا شد و دوست دارم جهت معرفى او این آواز و روایت به گوش همه برسد.»

نجمه زارع غزل‌سرای جوان معاصر سال ۱۳۸۴ بر اثر اشتباه پزشکی درگذشت. بلیت‌فروشی کنسرت پرواز همای از طریق سامانه «۸۴۲۰۰» انجام می‌شود.

گروه کالیوه

روز شنبه ۲۷ آذر گروه کالیوه در یک نوبت ساعت ۱۸ در تالار وحدت با بهای بلیت ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان روی صحنه خواهد رفت.

گروه کالیوه یک گروه موسیقی سنتی ایرانی به سرپرستی سارا احمدی است که از سال ۹۰ شروع به فعالیت کرد. در کنسرت ۲۷ آذر این گروه با عنوان «نغمه‌های مشرق زمین» ۱۵ نغمه از کشورهای آسیایی اجرا خواهد شد.

هم‌نوازان شاخوه شین

کنسرت هم‌نوازان شاخوه شین (موسیقی مقامی و کردی) روز دوشنبه ۲۹ آذر یک نوبت در ساعت ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

بهای بلیت این کنسرت ۶۰ هزار تومان است.

به همین سادگی ۲

کنسرت موسیقی به همین سادگی ۲ روز سه‌شنبه سی‌ام آذر در دو نوبت ۱۸ و ۲۱ در تالار رودکی روی صحنه خواهد رفت.

کنسرت به همان سادگی ۲ با حضور نگین سریر، نیلوفر ابراهیمی، مزدا انصاری و مسعود یکتا به هم‌نوازی پیانو، فلوت، آواز و باز‌خوانی آثاری از بزرگان موسیقی ایران همچون جواد معروفی، مجید وفادار، نصراله زرین‌پنجه، علی‌اکبر شیدا، همایون خرم، دکتر محمد سریر و انوشیروان روحانی می‌پردازد. بهای بلیت این کنسرت بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان است.

هم‌آوایان تاسیان

کنسرت گیلکی هم‌آوایان تاسیان روز چهارشنبه اول دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ در یک نوبت برگزار خواهد شد. کف قیمت بلیت این کنسرت ۳۵ و سقف آن ۸۰ هزار تومان است.

گروه گیلکی هم‌آوایان تاسیان به سرپرستی حسین تقی‌نژاد در شب اول زمستان مهمان تالار وحدت خواهند بود.

گروه رستاک

مرکز همایش‌های برج میلاد تهران روز پنجشنبه نهم دی ماه در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۲ میزبان کنسرت گروه رستاک خواهد بود.

رستاک که فعالیت خود را از تابستان ۷۶ در قالب یک گروه موسیقی تجربی آغاز کرد طی دو دهه اخیر سه آلبوم موسیقی نواحی منتشر کرده است.

چهارمین آلبوم رسمی گروه موسیقی رستاک به نام «میان خورشیدهای همیشه» زمستان امسال در دو قالب صوتی و تصویری توسط شرکت هنر اول منتشر می‌شود که کارگردانی بخش تصویری آن بر عهده فواد صفاریان و آهنگسازی و تنظیم قطعاتش بر عهده گروه رستاک بوده است. این آلبوم شامل قطعاتی به زبان‌های بلوچی، کرمانی، شیرازی، کردی، شوشتری، آذری و بندری است.

فروش بلیت کنسرت نهم دی ماه گروه رستاک بر عهده سایت «۸۴۲۰۰» است.

گروه تال

کنسرت لری گروه تال روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه در یک نوبت ساعت ۲۱:۳۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

خواننده گروه تال فرج علی‌پور و سرپرست آن مسلم علی‌پور هستند.

کنسرت‌های ویژه بانوان

در چند هفته آینده، چهار کنسرت ویژه بانوان هم در تهران روی صحنه خواهند رفت.

گروه آرنا

کنسرت گروه نمایشی قدم‌ها و گروه موسیقی آرنا (ویژه بانوان) امروز و فردا پنجشنبه 11 و جمعه 12 آذر هر روز ساعت 15 در فرهنگسرای نیاوران با بهای بلیت 60 هزار تومان اجرا می‌شود.

این کنسرت حاصل همکاری گروه حرکات آیینی و نمایشی قدم‌ها و گروه موسیقی آرنا است. کارگردان و طراح حرکات فریبا طالبی، سرپرست و خواننده سولو عذرا وزیری، سرپرست نوازندگان راحله فیروزی و تنظیم‌کننده پوریا نظری‌نسب هستند.

پیش از این عذرا وزیری سرپرست گروه فولکلور و کلاسیک آرنا در خصوص این برنامه گفته بود: «این کنسرت ویژه بانوان است و گروه قطعاتی فولکلور همچون قطعه «شهزاده رویا» از همایون خرم و چند قطعه کلاسیک به یاد ماندنی دیگر را برای مخاطبان اجرا خواهد کرد.»

ارکستر چیستا

فرهنگسرای نیاوران روز دوشنبه 15 آذر ساعت 20 میزبان کنسرت ارکستر چیستا خواهد بود.

این کنسرت ویژه بانوان با بهای بلیت 50 تا 70 هزار تومان به سرپرستی و خوانندگی میشکا سیلانی روی صحنه می‌رود.

گروه نوازی گلچین

کنسرت گروه نوای گلچین با حضور منیژه و مرجانه گلچین در مقام خواننده دوشنبه 15 و سه‌شنبه 16 آذر هر بار یک نوبت ساعت 14 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

تنظیم قطعات و رهبری ارکستر این کنسرت که بهای بلیت آن مابین 40 تا 100 هزار تومان است بر عهده امیر صادقین خواهد بود.

این اولین بار است که مرجانه گلچین، برادر‌زاده نادر گلچین از پیشکسوتان موسیقی ایرانی روی صحنه اجرای زنده خواهد داشت.

سیمین غانم

سیمین غانم جمعه دهم، پنجشنبه شانزدهم و جمعه هفدهم دی ماه هر روز در نوبت 15 در تالار وحدت تنها برای بانوان روی صحنه خواهد رفت. قیمت بلیت کنسرت او از 40 تا 100 هزار تومان است.

نخستین کنسرت سیمین غانم پس از انقلاب در مهرماه 1378 در سینما صحرای تهران برگزار شد. معروف‌ترین ترانه سیمین غانم «گل گلدون من» نام دارد که سروده فرهاد شیبانی و ساخته فریبرز لاچینی با تنظیم فریدون شهبازیان رهبر فعلی ارکستر ملی ایران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خبر بود یا مثنوی هفتاد من کاغذ؟؟

    • محمد

      خیلی گرون هستن

    • بدون نام

      کی حوصله میکنه اینو بخونه

    • بدون نام

      تو مثل گلی کجاش بود?

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج