۴۳۳۷۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دمنوش‌هایی برای سلامت بیشتر

بسیاری از متخصصان و درمانگران طب سنتی ایران نوشیدن دمنوش‌ها یا چای‌های گیاهی را بهترین و ساده‌ترین راه برای تسکین دردهای عمومی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها می‌دانند.

دمنوش‌هایی برای سلامت بیشتر


مجله اید ه آل : بسیاری از متخصصان و درمانگران طب سنتی ایران نوشیدن دمنوش‌ها یا چای‌های گیاهی را بهترین و ساده‌ترین راه برای تسکین دردهای عمومی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها می‌دانند. خوشبختانه امروزه انواع چای‌های گیاهی و ارگانیک حتی tea bag یا چای کیسه‌ای مانند چای کیسه‌ای نعناع، چای قرمز، چای ترش و دمنوش بابونه در سوپرمارکت‌ها و مراکز فروش مواد غذایی قابل تهیه است.

دمنوش‌هایی برای سلامت بیشتر

ضدافسردگی

دمنوش بهارنارنج یکی از پرطرفدارترین چای‌های گیاهی برای درمان افسردگی و تسکین اعصاب است. بسیاری از حکمای طب سنتی این دمنوش را برای درمان افراد دچار افسردگی تجویز می‌کنند. چای بهارنارنج که به شیوه چای معمولی دم می‌شود بسیار خوشبو و خوش‌طعم بوده و مصرف آن اوقات آرامش‌بخشی را برای اعضای خانواده به‌همراه دارد.

دمنوش‌هایی برای سلامت بیشتر
آنتی هیستامین طبیعی

نوشیدن چای گیاهی گشنیز بسیار توصیه شده است. دم کردن برگ‌های خشک شده گیاه گشنیز و نوشیدن آنها در فصل‌های سرد به درمان حساسیت‌های فصلی، آبریزش بینی و عطسه کمک می‌کند. نوشیدن 2 فنجان از این چای در طول روز داروی خوبی برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آلرژی‌ است.

دمنوش‌هایی برای سلامت بیشتر

چای «پوست به» برای تسکین سرفه‌های خشک

این دمنوش یکی از مقوی‌ترین دمنوش‌ها و چای‌های گیاهی است که برای تسکین و آرامش اعصاب توسط حکمای طب سنتی و ایرانی توصیه می‌شود. این دمنوش بسیار خوش‌عطر بوده و علاوه بر تسکین اعصاب، موجب از بین رفتن بوی بد دهان نیز می‌شود. دمنوش «پوست به» یکی از بهترین جایگزین‌ها برای چای معمولی است که به‌صورت روزانه مصرف می‌شود. این چای داروی خوبی برای درمان سرفه‌های خشک است.

دمنوش‌هایی برای سلامت بیشتر

دیگر جوش نزنید

دمنوش گیاهی بیدمشک یک چای ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری است که توسط بسیاری از حکمای طب سنتی توصیه شده است. این چای ضدعفونی‌کننده خوبی برای دستگاه گوارش است و نوشیدن آن موجب تسکین جوش‌های بدن و برطرف شدن آنها می‌شود. نوشیدن این چای موجب از بین رفتن حرارت درونی بدن شده که افراد پس از نوشیدن این چای احساس خنکی می‌کنند.

نکته:

هرگز اجازه ندهید که چای بیشتر از ۵ دقیقه روی حرارت بماند زیرا پس از این مدت زمان ماده ای در چای آزاد می شود که موجب تلخ‌شدن مزه آن می‌شود.

دمنوش‌هایی برای سلامت بیشتر

چای ترش مخصوص گرم مزاجان

چای ترش ازجمله دمنوش‌های گیاهی بسیار مفید برای درمان ناراحتی‌های قلبی و تسکین درد افرادی است که به عارضه تپش قلب و فشارخون بالا دچارند. این چای از دم کردن شکوفه‌های خشک تمرهندی تهیه می‌شود که طعمی ترش و مطبوع دارد. چای ترش برای افرادی که دارای مزاج گرم هستند، مناسب و مفید است.

دمنوش‌هایی برای سلامت بیشتر

اگر حس می کنید ضعیف شده اید

افرادی که زود زود دچار ضعف بدنی می‌شوند، بهتر است نوشیدن روزانه ۲ تا ۳ فنجان دمنوش نعناع را در برنامه و رژیم غذایی خود بگنجانند. چای نعناع دارویی مناسب و بی‌خطر برای برطرف کردن ضعف جسمانی است به شرط آنکه با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط و میل شود.

برای تهیه انواع چای‌های گیاهی بهتر است یک قاشق چای‌خوری از این گیاهان موردنظر را درون یک فنجان یا لیوان آب‌جوش ریخته و اجازه دهید چای به مدت ۱۰ دقیقه درون فنجان و با حرارت آب دم بکشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج