۴۳۴۱۶۱
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

پرطرفدارترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار

شرایط نسبت به همین سه چهار سال پیش هم فرق کرده است. در واقع روند تغییرات در عرصه تکنولوژی آن قدر زیاد شده که هر چند وقت یک بار یک نسل بازنشسته می شود و نسلی دیگر جایش را می گیرد و این چند وقت یک بار، گاهی به کمتر از یک سال هم می رسد.

هفته نامه همشهری جوان - محمد تقی حاجی موسی: شرایط نسبت به همین سه چهار سال پیش هم فرق کرده است. در واقع روند تغییرات در عرصه تکنولوژی آن قدر زیاد شده که هر چند وقت یک بار یک نسل بازنشسته می شود و نسلی دیگر جایش را می گیرد و این چند وقت یک بار، گاهی به کمتر از یک سال هم می رسد. این تغییر مداوم نسل، خیلی وقت است که وارد حوزه عکاسی دیجیتال هم شده و حالا وقتی به دوربین های امروزی و قابلیت های شان نگاه می کنیم می بینیم آن چیزی که ما سه چهار سال پیش خریده ایم در مقابل مدل های کنونی تقریبا به حساب نمی آید و انگار که پنتیوم ۲ را با corei۷ مقایسه کنید.

به بهانه همین تغییرات و البته به خاطر پاییز که خیلی ها را عاشق عکاسی کرده و از آنجا که این روزها خیلی ها به واسطه امکان به اشتراک گذاشتن عکس ها، عکاس شده اند، رفته ایم و بهترین و آخرین مدل های دوربین های دیجیتال یا همان compact camera را برای تان پیدا کرده ایم؛ مدل هایی که دیگر نیازی به ram reader و این طور ابزارهای دست و پا گیر ندارند و می توانند عکس ها را در کسری از ثانیه به همه جا بفرستند و این یعنی مهم ترین انگیزه برای خرید آنها.

۱. Panasonic LX۱۰۰

عکاسان باهوش همیشه به دنبال دوربین هایی با سیستم کامپکت یا DSLR می گردند. علاوه بر این، آنها دوربین هایی می خواهند که در جیب شان به راحتی جا شوند، چون بعضی وقت ها احتیاج دارند که دوربین بزرگ شان را در خانه بگذارند و با خود نبرند. معمولا این امر مستلزم آن است که دوربین یک سنسور کوچک تر داشته باشد تا حجمش هم کمتر بشود. به همین منظور پاناسونیک یک سنسور CSC را در بدنه فشرده این دوربین قرار داده، البته فقط این نیست! پاناسونیک فکر همه چیز را کرده!
پرطرفدارترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار
اضافه کردن یک روزنه بالای لنز، یک سرعت سنج شاتر بالای دوربین و یک منظره یاب الکترونیکی از دیگر چیزهایی است که این دوربین را خاص تر از همتایانش می کند. این دوربین طراحی خاص و بدنه ای جمع و جور دارد. همچنین یک لنز با قابلیت نشان دادن گسترده زیادی از تصاویر که می تواند تصاویری با کیفیت 4k را ثبت کند. LX100 هنگام عرضه فقط مخصوص بچه پولدارها بود ولی قیمتش کم کم پایین آمد و البته این دوربین هنوز هم یک دوربین خوب و به روز است!

Sensor: Micro Four Thirds, 12.8 MP
Lens: ۲۴-۷۵mm, f/۱.۷-۲.۸
Monitor: 3-inch, 921.000 dots
Continuous shooting: ۱۱ fps
Movies: 4k
۲. FujiX۷۰

پرطرفدارترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار
شرکت فوجی با ارائه سری X دوربین هایش و همچنین دوربین های بدون آینه موفقیت بزرگ و غیرمنتظره ای به دست آورد. X۷۰ از سنسوری با فرمت aps-c برخوردار است که کمی از سنسور LX۱۰۰ بزرگ تر است. با این تفاسیر از X۷۰ عکس هایی با کیفیت فوق العاده را انتظار داشته باشید! قرار دادن X۷۰ به جای LX۱۰۰ در در این لیست کار آسانی بود اما یک جای کار می لنگید. X۷۰ چشمی ندارد و همین عامل باعث می شود که در لیست بعد از LX۱۰۰ قرار بگیرد. با این وجود صفحه نمایش عالی این دوربین، نداشتن چشمی اش را جبران می کند. این صفحه نمایش انعطاف پذیر است و رو به بالا خم می شود. از جلو قابل مشاهده است و همین سلفی گرفتن با آن را آسان می کند.
Sensor: APS-C, ۱۶.۳MP
Lens: 28mm, f/2.8
Monitor: ۳.۰-inch touchscreen, ۱,۰۴۰,۰۰۰dots
Continuous shooting:10fps
Movies: ۱۰۸۰p


3. Panasonic TZ100

تراول زوم، اختراع جناب پاناسونیک بود. دوربین های کامپکتی که به راحتی در جیب جا می گیرند اما لنزهای زوم داخلی شان بزرگ است. TZ بر بازار فروش مسلط شده. با این که رقبای قدرتمندی از شرکت های مختلف، به خصوص سونی دارد. با وجود این دوربین های کامپکت در طول زمان تغییرات زیادی کردند و همین طور باعث شد پاناسونیک کارهای بیشتری برای جذب بیشتر مشتری انجام دهد. یکی از این کارها در دوربین TZ این بود که اندازه بدنه اش با سری قبلی TZ هیچ تفاوتی ندارد اما یک چشمی الکترونیکی به آن اضافه کرده که باعث می شود عکس های بهتری در هوای آفتابی بگیرد. همه اینها Tz را به انتخاب مطلوبی برای عکاسان تبدیل کرده است.
پرطرفدارترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار

Sensor: ۱-inchtype, ۲۰.۱MP
Lens: 25-250mm, f/2.8-5.9
Monitor: ۳.۰-inch touchscreen, ۱.۰۴۰.۰۰۰ dots
Continuous shooting: 10 fps
Movies: ۴k

۴. Canon Powershot G۷XII

اضافه شدن آخرین مدل پردازنده DIGIC۷ بهبود عملکرد این سری از دوربین های Canon را به همراه داشته و در عین حال استفاده از آن را لذت بخش تر می کند. حسگر یک اینچی ۲۰.۱ مگاپیکسلی بزرگ این دوربین آن را به یک دوربین قدرتمند و چند کاربره تبدیل می کند. G۷ چشمی ندارد و صرفا روی صفحه نمایش بزرگ روشن سه اینچی اش تمرکز کرده است. اگر با این موارد مشکلی ندارید، این دوربین می تواند جایگزین خوبی برای Sony RX۱۰۰IV باشد.
پرطرفدارترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار

Sensor: ۱-inch, ۲۰.۱ MP
Lens: 24-100mm, f/1.8-2.8
Monitor: ۳-inch tilt-angle, ۱.۰۴۰.۰۰۰ dots
Continuous shooting: 8 fps
Movies: ۱۰۸۰ p

۵. FujiX۱۰۰t

این دوربین کلاسیک از نظر ظاهر و کارایی فوق العاده است اما برای هر کسی مناسب نیست! ۱۰۰t یک دوربین تقریبا بزرگ تر و با لنز f/۲.۰ ۳۵ میلی متری و با طول کانونی ثابت که مخصوص عکاسانی ساخته شده که دنبال کنترل دستی دوربین های ۳۵ میلی متری سنتی هستند. عکاس های حرفه ای معمولا از این دوربین برای گرفتن سوژه های خاص استفاده می کنند و کسانی که x۱۰۰t را می خرند به احتمال زیاد دوربین دیگری هم دارند. دوربین اصلی X۱۰۰ وضعیت شرکت فوجی را بهبود بخشید و باعث شد رقیبانش بیشتر روی تولید دوربین های سبک کلاسیک تمرکز کنند.
پرطرفدارترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار

Sensor: APS-C X-Trans, ۱۶.۳ MP
Lens: 35mm, f/2
Monitor: ۳.۰-inch۱.۰۴۰ dots
Continuous shooting: 6 fps
Movies: ۱۰۸۰ p

۶. Leica Q

وقتی عکاسی بر فیلم مبتنی بود، بیشتر دوربین های کامپیکت رول های ۳۵ میلی متری می گرفتند، مثل یک دوربین SLR حرفه ای! از این مسئله می توان فهمید که اگر دوربین تان لنز مطلوبی داشت، می توانستید نتیجه بسیار خوبی از آن به دست آورید. عکاسی دیجیتال باعث تغییر در این روند شد و حالا بسیاری از دوربین های کامپیکت حسگرهای بسیار کوچکتری دارند که گرفتن عکس های با کیفیت برای آنها کار سختی نیست.
پرطرفدارترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار

لیکا و سونی تنها شرکت هایی هستند که دوربین هایی با کامپکت تمام فریم تولید می کنند. بزرگترین ایراد LeicaQ قیمت بالای آن است. در مقابل این قیمت بالا، یک لنز Summilux ASPH f/۱.۷ ۲۸mm، یک چشمی فوق العاده ۳۶۸۰۰۰ نقطه ای، فوکوس سریع و خودکار، صفحه نمایش لمسی سه اینچی ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه ای، کنترل روی نوردهی و توانایی گرفتن عکس های فوق العاده را دریافت می کنید.

Sensor: Full-frame, ۲۴.۲ MP
Lens: 28mm, f/1.7
Monitor: ۳.۰-inch touchscreen, ۱.۰۴۰.۰۰۰ dots
Continuous shooting: 10 fps
Movies: ۱۰۸۰ p
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      سلام! تمام کشورهای دنیا تحت استعمار انگلیس است انگلیس ازطریق دکل های مخابراتی امواجی را به سطح زمین می فرستد که باعث می شود مردم اعصابشان ضعیف وخرد شود آمار طلاق به همین دلیل بالاست به دلیل حساسیت ها واعصاب خرد کردن هایی که این امواج دارند باعث می شود که زوجین با یکدیگر جر وبحس ودعوا داشته باشندواز یکدیگر جدا شوند انگلیس این کار را به این دلیلانجام وی دهد که جمعیت کشور ها با جدا شدن زوجین کاهش دهد وهمینطور سر مردم را با درگیر شدن با یکدیگر گرم کنند که به سمت سیاست نروند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج