۴۳۴۲۸
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

ثروتمندترین مرد جهان چه چیزهایی میخورد؟

رونالد ریگان سس کچاپ را جزو سبزیجات می دانست. وارن بافت با بدست آوردن مالکیت H. J. Heinz شرط می بندد که کچاپ یک ماده معدنی است.

ثروتمندترین مرد جهان چه چیزهایی میخورد؟
برترین ها: رونالد ریگان سس کچاپ را جزو سبزیجات می دانست. وارن بافت با بدست آوردن مالکیت H. J. Heinz شرط می بندد که کچاپ یک ماده معدنی است.

شرکت برکشایر هاتاوی متعلق به بافت و گروه سهام خصوصی ۳G ۲۸ میلیارد دلار صرف خریدن این شرکت کرده اند که شامل بدهی این پادشاه چاشنی ها هم می شود. بافت معمولاً برای کسب مالکیت، با شخص ثالث شریک نمی شود، ولی تحلیلگران می گویند که Heinz بسیار مقاومت ناپذیر بود.

ثروتمندترین مرد جهان چه چیزهایی میخورد؟

ارین لاش، تحلیلگر مورنینگ استار می گوید: «دارایی خالص برند در پورتفولیوی آنها انکار ناپذیر است.» Heinz اولین عرض اندام در حوزه مواد غذایی است. در واقع می توان گفت او حالا رزماری، جعفری و مریم گلی اوماها است. در اینجا به محتویات یخچال او نظری می اندازیم.

ثروتمندترین مرد جهان چه چیزهایی میخورد؟

دیری کوئین (Dairy Queen)

برکشایر هاتاوی در سال ۱۹۹۸ دیری کوئین را به قیمت ۵۸۵ میلیون دلار خرید و این شرکت فست فود را به شرکت های غذایی خود اضافه کرد. این زنجیره نام خود را از مواد غذایی اش گرفته است و خود بافت هم با این رستوران غریبه نیست. در واقع بعد از موافقت با تأمین ۵ میلیارد دلار به Goldman Sachs در اوج بحران مالی سال ۲۰۰۸، روزنامه وال استریت گزارش داد که بافت نوه های خود را به دیری کوئین برده است.

ثروتمندترین مرد جهان چه چیزهایی میخورد؟

سیز کندیز (See's Candies)

بافت در یکی از اولین خریدهای خود، در سال ۱۹۷۲ شرکت سیز کندیز را خرید. این شرکت که در سال ۱۹۲۱ تأسیس شد به ساخت آبنبات های بدون نگهدارنده افتخار می کند. حدود دو سوم ۲۰۰ فروشگاه سیز کندیز در کالیفرنیا واقع شده اند و اغلب فروشگاه های دیگر آن در غرب کوه های راکی هستند. این شرکت تحت ریاست بافت - که خودش هم به شیرینی جات علاقه دارد - فروشگاه ها را به تگزاس و غرب کشور توسعه داد.

ثروتمندترین مرد جهان چه چیزهایی میخورد؟

کوکا کولا

کوکاکولا یکی از پرسودترین سرمایه گذاری های بافت محسوب می شود. او در سال ۱۹۸۸ شروع به خریدن سهام کوکاکولا نمود و حالا بر طبق آخرین گزارش سالیانه شرکت برکشایر هاتاوی، سهامی در حدود ۸.۸ درصد دارد. این شرکت سرمایه گذاران خود را در سه ماهه آخر سال و با افزایش فروش جهانی فقط ۳ درصد ناامید کرد. بافت گفته است که "دیر به این مهمانی کوکاکولا رسید" ولی موفقیت را در پیشرفت بلندمدت و نه حرکت ماه-به-ماه سهام ارزیابی می کند.

ثروتمندترین مرد جهان چه چیزهایی میخورد؟

مواد غذایی کرافت (Kraft Foods)

در سال ۲۰۰۸، برکشایر ۸ درصد از سهام شرکت غذایی کرافت را خرید، طبق آخرین گزارش سالیانه اش، بعداً این درصد را به ۴.۵ درصد رساند. ماه اکتبر گذشته، کرافت نام خود را به شرکت بین المللی موندلز تغییر داد که اسنک هایی مانند بیسکویت های اورئو و شکلات کدبری تولید می کند. کرافت در حال سرمایه گذاری بر روی برندهای کلیدی مانند مایونز کرافت است.

ثروتمندترین مرد جهان چه چیزهایی میخورد؟
پمپرد شف (The Pampered Chef)

شاید نه در یخچال، بلکه در کنار آن: در سال 2002، برکشایر هاتاوی مالکیت پمپرد شف را به قیمتی نامعلوم - طبق بعضی از تخمین ها، 900 میلیون دلار - از مؤسس و رئیس این شرکت یعنی دوریس کی. کریستوفر و خانواده اش خرید. کریستوفر - فروشنده مستقیم ابزارآلات آشپزخانه - این شرکت را در سال 1980 با 3000 دلاری که از بیمه عمر قرض کرده بود، تأسیس کرد. اکنون این شرکت نیروی فروش مستقیم بیش از 60 هزار نفره و 750 پرسنل دارد. این شرکت عملیات هایی در ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، کانادا و مکزیک دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من که الان خواب آلودم حال نداشتم متن رو بخونم !
      اما اون مرد پول داره رو شناختم !
      اگه حافظم درست کار کنه طرف سوئدیه که الان در سوئیس زندگی می کنه !
      اون مارک مشهور سس رو هم خوردم ولی تو ایران فقط ظرفهای خیلی بزرگش گیر میاد !
      راستی تو یکی از عکسا یه نفر شبیه بیل گیتسه !
      خودشه یا من از شدت خواب آلودگی اشتباه کردم ؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج