۴۳۵۳۴۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

گیاهان دریا هم برای گرده‌افشانی «زنبور» دارند

دانشمندان برای نخستین بار شواهدی را به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد در اکوسیستم‌های زیردریا هم گرده‌افشان‌هایی مثل زنبور وجود دارند که همانند آنها وظیفه تولید مثل گیاهان را به عهده دارند.

خبرگزاری آنا - نسترن صائبی: دانشمندان برای نخستین بار شواهدی را به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد در اکوسیستم‌های زیردریا هم گرده‌افشان‌هایی مثل زنبور وجود دارند که همانند آنها وظیفه تولید مثل گیاهان را به عهده دارند.

دانشمندان دریافته‌اند که گیاهان در زیر اقیانوس‌ها همانند نمونه‌های زمینی، برای تولید مثل گرده‌افشانی می‌کنند. زیست‌شناسان تاکنون تصور می‌کردند که گیاهان دریایی از طریق آب دریا ژن‌های خود را گسترش می‌دهند. اما این کشف نشان می‌دهد که گرده‌افشان‌هایی وجود دارند که این وظیفه را در زیر آب انجام می‌دهند. دانشمندان نام این گرده‌افشان‌ها را «زنبورهای دریا» گذاشته‌اند.

محققان دانشگاه ملی خودمختار مکزیک در مطالعه‌ای که از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ به طول انجامیده است، از سرگردانی‌های شبانه نوعی از سخت‌پوستان دریایی در میان بسترهای علف‌های دریایی به نام «turtle seagrass» فیلم گرفته‌اند. دانشمندان با مشاهده این ویدئوها، بی‌مهرگانی را یافتند که روی گل‌های نر حامل گرده می‌نشینند؛ دقیقا همانطور که زنبورها دور گیاهان مولد گرده‌ می‌چرخند.

بریگیتا ون تاسنبروئک، مدیر تیم تحقیقاتی، می‌گوید: «ما جانوارانی را در این ویدئوها دیدیم که همانند زنبورها گرده‌های گیاهان دریایی را حمل می‌کنند».

گفتنی است که محققان پیش‌تر این جانوران را شناسایی کرده بودند اما اصلا نمی‌دانستند که آنها نقشی در گرده‌افشانی گیاهان دریایی دارند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
گیاهان دریا هم برای گرده‌افشانی «زنبور» دارند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج