۴۳۷۲۵
۷ نظر
۵۱۰۴
۷ نظر
۵۱۰۴
پ

اسدالله عسگری اولادی، یکی از ۵ ثروتمند ایرانی!

سدالله عسگر اولادی یکی از تجار نامور ایران است. برخی می گویند جزو ۱۰ شخصیت ثروتمند ایرانی است و رقم افسانه ای ۴۰۰ میلیون دلاری برای دارایی های او تخمین می زنند. هر چند خود او این رقم را صحیح نمی داند اما ثروتمند بودنش را هم انکار نمی کند.

اسدالله عسگری اولادی، یکی از 5 ثروتمند ایرانی!

هفت صبح: اسدالله عسگر اولادی یکی از تجار نامور ایران است. برخی می گویند جزو 10 شخصیت ثروتمند ایرانی است و رقم افسانه ای 400 میلیون دلاری برای دارایی های او تخمین می زنند. هر چند خود او این رقم را صحیح نمی داند اما ثروتمند بودنش را هم انکار نمی کند. صریحا می گوید بنز سوار می شود، با 90 کشور تجارت می کند و دائم سفرهای خارجی می رود.

حاج اسدالله عسگر اولادی برخلاف برادر بزرگترش حاج حبیب الله که مشی سیاسی را برگزید، در عرصه اقتصادی همیشه فعال تر بود. فعلا عضویت در اتاق بازرگانی و ریاست اتاق بازرگانی ایران و چین بخشی از سمت های اقتصادی اوست.

این روزها نام او با مطرح شدن مسئله صادرات پسته سر زبان ها افتاده؛ او سرشناس ترین تاجران خشکبار کشور است. خود او می گوید: «در کار خشکبار سه بار خودم و سه بار هم امیرعلی، پسرم صادرکننده نمونه شده ایم.»

اسدالله عسگری اولادی، یکی از 5 ثروتمند ایرانی!

صادرات پسته، دغدغه حاج آقا؛

چند روز پیش وقتی خبر ممنوعیت صادرات پسته منتشر شد؛ بلافاصله صدای اعتراض اسدالله عسگر اولادی بلند شد. ماجرا این بود که از سوی معاون اول رئیس جمهور اعلام شد برای کنترل قیمت ها در بازار داخل صادرات پسته باید تا شش ماه متوقف شود. البته همان روز از نمایندگان انجمن خشکبار خواسته شده بود چون پسته با قیمت کیلویی ۳۰ هزار تومان به خارج از کشور صادر می شود، در داخل هم با همین قیمت توزیع شود و نه ۵۰ و ۶۰ هزار تومان!

ظاهرا این ایده به مذاق نمایندگان انجمن خشکبار خوش نیامده و زیر بار نرفتند که دستور ممنوعیت صادرات صادر می شود. هر چند ۲۴ ساعت بعد این تصمیم سست شد و گفتند در صورت تامین نیاز داخل منعی برای صادرات پسته وجود ندارد.

اسدالله عسگر اولادی در مورد دستور ممنوعیت صادرات پسته گفته بود: «با این تصمیم عملا بازار پسته دنیا از دست ما خارج و به دست آمریکا می افتد. در صورتی که آمریکایی ها در حالت عادی بخواهند اینطوری جای ما را بگیرند بایددو میلیارد دلار هزینه کنند. یعنی عملا ما دو میلیارد دلار به نفع آمریکا کار کرده ایم.»

جدا از آن او گفته بود: «فقط ۱۰ درصد پسته ما در داخل مصرف می شود و نمی شود ۹۰ درصد مابقی را قربانی این ۱۰ درصد کرد. با این کار ما باید قید سالانه ۶۰۰-۵۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل از صادرات را بزنیم.»

البته با این قیمت های فعلی شاید همین ۱۰ درصد روز به روز کمتر شود و کل پسته یکجا دربست صادر شود برای خارجی ها! خلاصه اینکه آقای عسگر اولادی و دوستان ایشان موفق شدند دستور ممنوعیت صادرات پسته را به شکل مشروط ملغی کنند و مردم منتظر هستند ببینند در روزهای باقی مانده تا تعطیلات عید قیمت پسته پایین می آید یا خیر.

اسدالله عسگری اولادی، یکی از 5 ثروتمند ایرانی!


حاج آقا از کجا شروع کرد؟

در مورد سال تولد آقای عسگر اولادی روایت های گوناگونی وجود دارد. 1312، 1314 یا شاید 1315 در چهار راه سیروس. نزدیک بازار تهران، جایی که بعدها محل کسب و کار و ترقی او شد. در هر صورت ایشان حدود 76 سال عمر دارند و به قول خودشان تا حالا یک بار هم روی تخت بیمارستان نخوابیدند. نخستین حقوقی که گرفت دو ریال بود. اولین تجارتش هم خرید یک کیسه کنجد به قیمت 53 تومان بود که آن را به نانوایی محل فروخت 70 تومان. بعدها کسب او رونق می گیرد و می گویدقبل از انقلاب «زیره» به آمریکا صادر می کرده است. نام او در منهتن آمریکا شناخته شده است. خود او این موضوع را اینطور روایت می کند: «من در منهتن در اتحادیه خشکبار عضو این اتحادیه بودم. به دلیل صادرات وسیع؛ من از ایران تنها کسی بودم که تاکنون عضو این اتحادیه بوده است اما الان 20 سال است روابط با آمریکا قطع است. 10 سال بعد از انقلاب هم رابطه داشتیم اما قطع شد.»

او که در عرصه تجارت با لقب «حاجی ترانسفر» شناخته می شود، مدیر شرکتی عظیم به نام «حساس» است که شاخص ترین مجموعه در صادرات خشکبار به اقصی نقاط دنیا شناخته می شود. این تاجر مشهور دلیل موفقیتش را نسیه کار نکردن و اعتقاد نداشتن به دسته چک می داند.


همه حاشیه های حاج آقا

- آقای عسگر اولادی در اکثر سفرهای خارجی همسرش را هم با خودش می برد. خود او در این مورد می گوید: «در اکثر کشورهای دنیا طرف های تجاری من و همسرم را می شناسند. حتی با چادر هم که می رود او را می شناسند. من سه سفر در پیش دارم، به بوداپست، مسکو و جایی که دیگر همه جا همسرم را هم می برم. نمی شود در این تهران ناامن همسرم را تنها بگذارم.»

اسدالله عسگری اولادی، یکی از 5 ثروتمند ایرانی!

- یکی از اظهارنظرهای جنجالی عسگر اولادی در ماه های منتهی به سال ۹۰ منتشر شدکه او گفت تا شش ماه آینده در ایران قحطی می شود. چند روز بعد او اظهارات خود را پس گرفت و گفت رسانه ها سخنش را بد منعکس کرده اند و تعریف کرد که همان روزها در چهار راه مولوی روی چهارپایه رفته و فریاد زده: «من عسگر اولادی هستم و این کشور هیچگاه قحطی به خودش نخواهد دید.»

- مرداد ماه سال ۹۰ زمانی که بحث فروش زمین نمایشگاه بین المللی تهران پیش آمد، اسدالله عسگر اولادی از جمله افرادی بود که پیشنهاد داد حاضر است این زمین را بخرد. این اظهارات بلافاصله در رسانه ها منتشر شد و عسگر اولادی مجبور شد توضیح دهد برای خرید این زمین خودش به این مقدار کافی پول ندارد و منظور او این بوده که با شراکت افرادی دیگر و فعالین بخش خصوصی و اتاق بازرگانی این زمین را برای کارهای اقتصادی بخرند.

- چندی پیش مجله فوربس ثروت آقای عسگر اولادی را ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده بود که حاج آقا در واکنش به این خبر گفت: «اشتباه است. اگر یک صفرش را هم برداری به من نمی خورد. من اگر ۴۰۰ میلیون دلار داشتم اینجا چی کار می کردم؟ می رفتم بالای قله دماوند استراحت می کردم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها بودند به کارگر 8تومان می گرفت 15 تومان می دادند برو شیشه بانک صادرات بشکن حالا ثروتمندترهمشدند

    • بدون نام

      تکراری

      پاسخ ها

      • بهنام

        بی سواد اون داداشش بود

    • سپیده

      اول باید شوره های سرش را از روی کتش تمیز می کرد بعد عکس می انداخت. خدا شانس بده

      پاسخ ها

      • نازي

        از تيز بينيت خوشم امد خواهر

    • بدون نام

      این فتو شاپ نیست؟

    • بدون نام

      اگر ما اینهم ادم خوب و ثروتمند داریم پس کو دنبه ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج