۴۳۹۰۴۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیکر استاد بقا به خاک توس سپرده شد

پیکر زنده‌یاد علی باقرزاده (بقا) پس از تشییه در حرم رضوی در جوار حکیم توس و در مقبره‌الشعرای خراسان به خاک سپرده شد.

خبرگزاری ایسنا: پیکر زنده‌یاد علی باقرزاده (بقا) پس از تشییه در حرم رضوی در جوار حکیم توس و در مقبره‌الشعرای خراسان به خاک سپرده شد.

پیکر مرحوم استاد بقا، تنها چهره بازمانده از شاعران پیشکسوت آیینی خراسان و از جمع یاران شاعر خراسانی مقام معظم رهبری، صبح امروز (شنبه ۲۰ آذر) در صحن آزادی حرم رضوی (ع) تشییع شد و سپس برای تدفین در جوار حکیم ابوالقاسم فردوسی و شاعران پیشکسوتی چون محمد قهرمان، عماد خراسانی، صاحبکار و مهدی اخوان ثالث به توس انتقال یافت.

در مراسم تدفین استاد بقا که با حضور جمعی از شاعران، استادان دانشگاه، پژوهشگران و فرهنگ‌دوستان برگزار شد، سیدسعید سرابی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سخنانی پس از تبیین خصایل اخلاقی این شاعر و ادیب پیشکسوت، فقدان زنده‌یاد باقرزاده را ضایعه‌ای اسفبار برای پیکره ادبیات معاصر، به ویژه شعر کلاسیک ایران توصیف کرد. او در ادامه پیام سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، را که در پی درگذشت مرحوم باقرزاده (عصر روز ۱۸ آذر ۹۵ بر اثر ایست قلبی در مشهد) صادر شده بود، خواند.

در این پیام آمده بود: «فقدان این نیک‌مرد برای جامعه ادبی کشور ضایعه‌ای است جبران‌ناپذیر و غمی گران اما شعر پر مایه او و خیراندیشی و اهتمامش به تعلیم و تربیت همواره به یادگار خواهد ماند و نامش را در تاریخ فرهنگ و ادب ایران‌زمین زنده و جاوید نگاه خواهد داشت.»

در ادامه محمدجعفر یاحقی، رییس دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، در سخنانی زنده‌یاد باقرزاده را جامع فنون، هنرها و علوم ادبی توصیف کرد که در یک کلام، ادیبی فرزانه بود. او در ادامه پیام دکتر غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی را برای حاضران خواند. در این پیام به اعتلابخشی قطعه‌سرایی توسط استاد علی باقرزاره و شعرهای حکمی او در کتاب‌های درسی سال‌های پیش و نیز مفتخر بودنش به دوستی با مقام معظم رهبری اشاره شده بود.

در ادامه رضا افضلی، محمد نیک و محمد طاهر پیک، از شاعران پیشکسوت خراسانی، در مراسم تدفین علی باقرزاده (بقا) به شعرخوانی پرداختند.

جلیل فخرایی از دیگر حاضران در مراسم بود.

مراسم ترحیم زنده‌یاد استاد باقرزاده صبح یکشنبه و دوشنبه صبح و بعدازظهر در مسجد الزهرا(س) مشهد واقع در حاشیه خیابان احمدآباد بین خیابان ابوذر و رضا منعقد می‌شود.

همچنین شب‌های شعر بقا به یادمان استاد باقرزاده عصر روز سه‌شنبه ساعت ۱۷ در سرای فردوسی واقع در انتهای بولوار معلم نرسیده به فارغ‌التحصیلان پلاک ۲۲ و چهارشنبه در انجمن ادبی داش آقا واقع در کوهسنگی برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج