۴۳۹۷۰۱
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

نقشه دیجیتال بومی کشور بهتر از «گوگل مپ»

دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی از ارائه سرویس نقشه دیجیتال بومی که امکاناتی مشابه سرویس خارجی «گوگل مپ» دارد خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه در نمایشگاه الکامپ رونمایی می شود.

خبرگزاری مهر - معصومه بخشی پور: دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی از ارائه سرویس نقشه دیجیتال بومی که امکاناتی مشابه سرویس خارجی «گوگل مپ» دارد خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه در نمایشگاه الکامپ رونمایی می شود.
نقشه دیجیتال بومی کشور بهتر از «گوگل مپ»

علیرضا یاری در مورد جزئیات چهل و پنجمین نشست شورای راهبری طرح جویشگر بومی اظهار داشت: در این نشست، طرح نقشه دیجیتال بومی کشور توسط بخش خصوصی ارائه و مقرر شد با حمایت شورای راهبری طرح جویشگر بومی، این سرویس به سایر پروژه های این طرح ملی، متصل شود.

وی با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه « نقشه دیجیتال بومی کشور» در مواردی از نظر دقت از سرویس خارجی «نقشه گوگل» نیز بهتر است، ادامه داد: از آنجایی که منبع اصلی (سورس) اطلاعات این نقشه در کشور قرار دارد، این سرویس می تواند جزئیات بیشتری را به کاربر ارائه کند.

یاری با تاکید براینکه در ادامه راه اندازی این سرویس، امیدواریم که بتوانیم از آن به عنوان سرویس نقشه طرح جویشگر بومی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: این سرویس می تواند جایگزین سرویس «گوگل مپ» برای کاربران باشد و در صورتی که کاربران از آن استفاده کنند حتی در زمینه اطلاعات ترافیکی شهری مانند تهران نیز به سرعت اطلاعات این نقشه به روز خواهد شد.

دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی، با بیان اینکه اطلاعات این نقشه که سطح پوشش آن کل ایران است توسط متخصصان داخلی و به روش برداشت میدانی و فتوگرامتری جمع‌آوری شده، افزود: با توجه به داده‌های بومی، امکان ارائه خدمات بهتری نسبت به نقشه گوگل در این سرویس وجود دارد.

وی گفت: نقشه دیجیتال بومی، شامل تقسیمات کشوری، شهرها و روستاها، معابر بین‌شهری و داخل شهری، نقاط مهم خدماتی، پوشش گیاهی و آبی، مناطق گشت پستی و لایه‌های متفاوتی از اطلاعات موردعلاقه کاربران بوده و امکان خدمات جستجو در نقشه، مسیریابی، تولید آدرس و مشخصات برای هر نقطه در این نقشه دیده شده است.

یاری با بیان اینکه این سرویس قرار است در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ رونمایی شود، گفت: طراحان این پروژه خواستار سیاستگذاری مرکز ملی فضای مجازی برای استفاده سازمان های دولتی از این سرویس هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      بله...

    • مجتبی

      تبریک میگم.امیدوارم برنامه های موبایل آن هم بزودی وارد بازار شود

    • محمدوثوقی

      اون نسخه از گوگل مپ ک روی سایت هست، مسلما اون نسخه فول آپدیت دست خودشون نیست، با این حساب گوگل مپ سالهاست ک در دسترس عمومه ک یه امتیاز بزرگیه برا خودش

    • ناشناس

      جالبه بعد از ۲۰ سال بفکر افتادن یه نقشه دیجیتال دقیق طراحی کنن ... چرا اینا همیشه بعد از همه فکر میکنن ... بازم خداروشکر...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج