جاباما
۴۴۰۱۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کاهش همزمان تعرفه واردات پوشاک و پارچه

کاهش ۲۰ درصدی تعرفه واردات پوشاک از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد به صورت همزمان با کاهش هشت درصدی تعرفه واردات پارچه از ۴۰ درصد به ۳۲ درصد در دستور کار قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا: کاهش ۲۰ درصدی تعرفه واردات پوشاک از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد به صورت همزمان با کاهش هشت درصدی تعرفه واردات پارچه از ۴۰ درصد به ۳۲ درصد در دستور کار قرار گرفت.

محمد جواد صدق‌آمیز، مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه‌های صنف پوشاک تهران در رابطه با کاهش تعرفه واردات پوشاک از ۷۵ درصد به ۳۵ درصد و تبعات این تصمیم اظهار کرد: تعرفه واردات پوشاک در اسفندماه سال ۱۳۹۳، ۲۰۰ درصد بود که پس از آن به ترتیب در فروردین‌ماه ۱۳۹۴ به ۱۵۰ درصد، شهریورماه ۱۳۹۵ به ۷۵ درصد و در مرحله‌ آخر که اخیرا در ارتباط با آن تصمیم‌گیری شده به ۵۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به این‌که کاهش تعرفه واردات دو مزیت را با خود به همراه دارد، عنوان کرد: کاهش تعرفه واردات پوشاک همزمان با کاهش تعرفه واردات پارچه قطعا مثمرثمر خواهد بود و در وهله‌ اول موجب گسترش فضای واردات رسمی پوشاک می‌شود و در وهله دوم فضای رقابتی را برای تولیدکنندگان‌ داخلی ایجاد می‌کند.

مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه‌های صنف پوشاک تهران با اعلام این‌که کاهش تعرفه واردات پوشاک همزمان با کاهش تعرفه واردات پارچه همراه شده است، اعلام کرد: تعرفه واردات پارچه نیز همزمان با کاهش تعرفه واردات پوشاک از ۴۰ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته است و این مساله موجب خواهد شد تا مواد اولیه با هزینه کمتری در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد و فضای تولید به صرفه شود تا تولیدکنندگان بتوانند در فضای رقابتی با رقبای خارجی خود قرار بگیرد.

به گفته صدق‌آمیز، با توجه به همزمان شدن تعرفه واردات پوشاک و تعرفه واردات پارچه توان رقابتی تولیدکنندگان داخلی حفظ می‌شود که هم در خصوص صادرات و هم در خصوص واردات قیمت محصولات به صرفه خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به علل بالابودن قیمت پوشاک در ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه بالابودن قیمت مواد اولیه و نیز بالابودن قیمت تمام شده محصولات به دلیل ضعف در مدیریت موجب شده تا قیمت پوشاک در ایران بالا باشد، اما قطعا بدانید که با بالارفتن دانش مدیریتی می‌توان موجب افزایش بهره‌وری شد و با منطقی شدن قیمت مواداولیه می‌توان فضایی را ایجاد کرد که قدرت رقابتی برای تولیدکنندگان افزایش یابد و حتی بتوانیم با کشورهایی از جمله چین در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه‌های صنف پوشاک تهران ادامه داد: مهم‌ترین اتفاقی که در خصوص کاهش همزمان تعرفه واردات پوشاک و تعرفه واردات پارچه رخ می‌دهد، این است که قیمت پوشاک در نهایت کاهش می‌یابد و این مساله به نفع اقتصاد خانواده ایرانی است و علاوه بر این، تولیدکنندگان داخلی می‌توانند از فضای رقابتی ایجاد شده با سایر کشورهای دنیا استفاده کنند.

صدق‌آمیز با اشاره به این‌که تعرفه ابزاری برای حمایت از تولید و تنظیم بازار است، عنوان کرد: کسانی که طراحی این ابزار را برعهده دارند قصد کرده تا در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله با استفاده از کاهش تعرفه با ایجاد فضای رقابتی موجبات استفاده از ظرفیت‌های داخلی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: کاهش تعرفه به منظور حمایت از تولید و جلوگیری از قاچاق در دستور کار قرار گرفته است، هرچند که در بخش دوم که مربوط به پدیده قاچاق است چندان نتایج درخوری نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج