۴۴۰۲۲۶
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

علت ترافیک پرحجم این‌ شب‌های تهران

رییس پلیس پایتخت درباره دلایل افزایش ترافیک معابر تهران با بیان اینکه پلیس نمی‌تواند مرتب مردم را اعمال قانون کند بر لزوم تامین زیرساخت‌های لازم شهری تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس پایتخت درباره دلایل افزایش ترافیک معابر تهران با بیان اینکه پلیس نمی‌تواند مرتب مردم را اعمال قانون کند بر لزوم تامین زیرساخت‌های لازم شهری تاکید کرد.

سردار حسین ساجدی نیا در حاشیه طرح دستگیری سارقان، درباره ترافیک این‌ شب‌های تهران گفت: کاهش ساعت روز، سردی هوا و بارش‌ها، همزمانی ساعت تعطیلی ادارات و اصناف و ... از جمله دلایل افزایش حجم ترافیک در روزهای اخیر بوده است.

وی با اشاره به بارش باران و برف در روزهای اخیر گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که با بارش باران و برف، سیستم حمل و نقل عمومی ما به ویژه در هنگام عصر مختل شده و کمتر تاکسی‌ها را می‌بینیم.

ساجدی‌نیا با تاکید بر ضرورت تعامل شهروندان برای حل معضل ترافیک اظهارکرد: بنده و رییس پلیس راهور تهران شخصا ترافیک معابر تهران را رصد کرده و در طول ۱۵ روز گذشته تمام نیروهای ما در آماده‌باش بودند، خوشبختانه در طول ۴۸ ساعت گذشته وضعیت ترافیکی تهران بهتر شده و امیدواریم که بقیه دستگاه‌ها هم به درستی به وظایف خود عمل کنند.

وی درباره سنگینی ترافیک معابر تهران در روزهای پایانی هفته نیز گفت: چهارشنبه‌ها بار خروج از تهران را داریم، باید توجه داشت که خیابان‌های ما ظرفیتش از تعداد خودروها کمتر است و روزانه تعداد زیادی خودرو و موتور سیکلت جدید هم وارد معابر می‌شود.

رییس پلیس پایتخت افزود: وقتی که به واسطه آلودگی هوا زمان زوج و فرد را تغییر می‌د‌هیم تعدادی از خودروها پشت مبادی ورودی زوج و فرد توقف کرده و منتظر ساعت اتمام محدودیت می‌شوند که ازدحام آنان بار ترافیکی را سنگین می‌کند و البته پلیس هم با آنان برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: گاهی هم خودرویی زودتر به مبدا ورودی می‌رسد و برای اینکه توقف نکند مسیر را دور می‌زند و مثلا اگر از توحید قصد ورود به محدوده زوج و فرد را داشته باشد می‌رود و از میدان هفت تیر وارد این محدوده می‌شود تا دیگر در کنار خیابان توقف نکند.

ساجدی نیا در پاسخ به سوال ایسنا درباره اعمال محدویت تردد در معابر نیز گفت: پلیس مجری است و مثلا ما طرح بدهیم که مجتمع‌های تجاری از هسته مرکزی خارج و با قیمتی ارزان به اطراف بروند، این پیشنهاد من است اما چه زمانی اجرایی خواهد شد وقتی ما همچنان بازار تهران را داریم و رفت و آمد در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشکل ترافیک تنها مربوط به ساکنان شهر تهران نیست، گفت: طبق آمارها در روز ۳.۵ تا ۵ میلیون نفر از خارج تهران وارد این شهر می‌شوند که این‌ها هم برخی با خودرو و برخی بدون خودرو در معابر تردد می‌کنند. وقتی در خیابان‌های تنگ و باریک مجوز مجتمع تجاری می‌دهند خب فرد هم با خودروی شخصی برای خرید می‌آید و آن را در معابر اطراف متوقف می‌کند، مگر من چقدر مامور دارم که برخورد کنم با این تخلفات ؟

وی با تاکید بر اینکه پلیس نمی‌تواند مرتب مردم را اعمال قانون کند، گفت: در شمال تهران بسیاری از خانه‌ها چند ماشین دارند که آن را در معابر پارک می‌کنند، در جنوب تهران هم بسیاری از خانه‌ها پارکینگ ندارند و تمام خیابان‌های ما پر شده از خودروهای پارک شده ما طرح نمیدهیم که مردم خودرو نداشته باشند، اما باید زیرساخت‌ها هم وجود داشته باشد.
وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد اینکه آیا پلیس به دنبال افزایش محدوده طرح زوج و فرد است، گفت: یکی از پیشنهادات رییس پلیس راهور تهران به عنوان یک عضو شورای ترافیک پیشنهاد برای کاهش ترافیک افزایش پیشنهاد محدوده زوج و فرد را بود که قبلا هم مطرح شده بود، مطرح کردند واین هم یک پیشنهاد است.

وی همچنین در مورد اجرای طرح مکنا در کلانتری‌ها نیز گفت: این طرح اجرا شده و اقدامات قابل توجهی نیز در آن انجام شده و ادامه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی عبداللهی

      به نظر من تا چقدر میتوان به قشر راننده ومردم ضعیف که ماشین درجه ۳ایرانیشون میشه ماشین دراختیارادارات دولتی تا بتونن با سرمایه زندگیشون درآمد کسب کنن یه روز طرح ترافیک فروخته نمیشه راننده مجبوره برتی اینکه کارش وازدست نده جریمه طرح نفروختن وبده یه روز زوج وفرد وافزایش میدن پس من وامثال من که هیچ پارتی توکاراداری نداریم چه باید بکنیم آقایون که بااسکورت از توخط ویژه میان ومیرن پس بگویید کاری به کار ما رانندگان بدبخت بیرون خط ویژه کارنداشته باشن ممنون جناب سردار ساجدی نیا

    • Sattar

      علت ترافیک های سنگین این روزها ناشی از تصمیم و مدیریت های شما مسءولین خدمتگزار است.
      خسته نباشید!

    • مرد

      متاسفانه این آقایان تو هیچ کاری مدیریت ندارند! حتی ترافیک تهرانم نميتونند کنترل کنند وای به حال ما اگر یک روز حوادث طبیعی مثله زلزله سرمون بیاد واقعا جمع کردن این وقایع برای مسئولین غیر ممکنه! چون تخصصشو اصلا ندارن!!

    • بی نام

      من خودم دو ساله سرکارم....... یه سال اول رو با اتوبوس چمران از مدیریت به توحید رفت و امد داشتم .... صبحا که اصن نمیشد سوار بشی.... موقع برگشت هم باز ازدحام جمعیت بود تو یه جایی مثه مدیریت که چندین دانشگاه و دانشجو تو همون منظقه هست کلی هم ادارات وجود دارد.... مترو هم ندارد..... تعداد بی ار تی واقعا کمه... امسال رو با وسیله شخصی میام و میرم درسته تو ترافیکم ولی حداقل در حال له شدن و خفه شدن نیستم...

    • بدون نام

      تقصیر احمدی نژاده خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج