۴۴۰۶۳۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

روسیه به ۵۸ کشور جنگ افزار فروخت

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ۵۸ کشور در سال ۲۰۱۶ خریدار انواع جنگ افزارهای روسی بوده اند و شمار استفاده کنندگان از تسلیحات ساخت روسیه در جهان نیز به بیش از ۱۰۰ کشور می رسد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ۵۸ کشور در سال ۲۰۱۶ خریدار انواع جنگ افزارهای روسی بوده اند و شمار استفاده کنندگان از تسلیحات ساخت روسیه در جهان نیز به بیش از ۱۰۰ کشور می رسد.
ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در نشست کمیسیون همکاری های فنی و نظامی خارجی روسیه گفت: مسکو با 98 کشور قرارداد فروش تسلیحات امضا کرده است.
پایگاه خبری کاخ کرملین به نقل از سخنان پوتین نوشت: سبد سفارش های فروش جنگ افزارهای روسیه به کشورهای مختلف افزون بر 50 میلیارد دلار شده که شاخص بالایی است.

رئیس جمهوری روسیه گفت: در سال جاری صادرات تسلیحات روسیه رقم بالایی را تشکیل می دهد.

پوتین همچنین از مدیران صنایع دفاعی روسیه و شرکت دولتی صادرات تسلیحات این کشور خواست تدابیر لازم را برای تامین هدف صادرات سلاح اتخاذ کنند.

وی در ادامه بر ضرورت گسترش فهرست جنگ افزارهای روسی برای صادرات و حضور بیشتر شرکت های تسلیحاتی روسیه در بازارهای جدید تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به لزوم وجود تناسب خوب بین کیفیت و قیمت تسلیحات صادراتی روسیه، گفت که جنگ افزارهای روسی باید مطمئن، دارای کیفیت خوب و با امکان کاربرد ساده و آسان باشد.

پوتین همچنین با ناسالم خواندن رقابت برخی کشورها با روسیه در بازار تسلیحاتی جهان، اظهار کرد: اکنون در مکان دوم جهانی صادرات تسلیحات قرار داریم و از کشورهایی مثل فرانسه، آلمان و انگلیس پیشی گرفته ایم و در همین حال در جریان رقابت های شدید قرار داریم و برخی شرکا هم به رقابت های ناسالم روی می آورند.

وی گفت: روسیه آماده است به خریداران سلاح، تجهیزات پیشرفته مبارزه با تروریسم بدهد که شامل سلاح های ویژه جنگ های نزدیک، هواپیماهای نظامی، سامانه های پدافند هوایی، توپخانه و نفربرهای زرهی می شود.

روسیه که سال گذشته با فروش بیش از ۱۰ میلیارد دلار جنگ افزار پس از آمریکا با فراتر از ۳۰ میلیارد دلار صادرات تسلیحات در جایگاه دوم جهان قرار گرفت، در صدد است این فاصله را در سال جاری و سال های آینده هر چه بیشتر کاهش دهد.

رئیس جمهوری روسیه مهرماه سال جاری نیز از هند به عنوان خریدار عمده تسلیحات و تجهیزات نظامی روسی نام برد و گفت که امسال 42 درصد فروش تولیدات جنگ افزاری سهم این کشور شده است.

وی افزود: چین با حدود ۱۰ درصد خرید تسلیحات در مکان دوم و جمهوری آذربایجان نیز با هفت درصد سوم است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به الجزایر و ونزوئلا به عنوان خریداران انواع جنگ افزارهای روسی اشاره کرد.

پوتین همچنین تاکید کرده است که باید سهم روسیه از فروش جنگ افزار با ورود به بازارهای جدید منطقه ای و جغرافیایی افزایش یابد.

وی مرداد ماه سال جاری نیز در نشست کمیته همکاری های فنی نظامی خارجی روسیه با توجه به تجربه جنگی این کشور در عملیات ضدتروریستی سوریه، گفته بود: تسلیحات و تجهیزات جدید روسی کارآمدی بالای خود را نشان داده و کشورهای مختلف هم خریدار شده اند.
وی افزوده است: اکنون جنگ افزارهای روسی در ارتش کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی، خاورمیانه و آمریکای لاتین استفاده می شود و همزمان باید محدوده صدور تسلیحات روسیه گسترش یابد که رسیدن به این هدف برای مسکو بسیار مهم است.
رییس جمهوری روسیه همچنین با پیش بینی افزایش رقابت ها در بازار جهانی جنگ افزار، گفت: باید آماده مواجهه با تشدید فعالیت ها برای صادرات تسلیحات باشیم، زیرا بیشتر شدن تلاش های مسکو در این زمینه تاثیرگذار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسیه ،آمریکا،انگلیس، بین کشورها بخصوص کشورهای آسیایی جنگ راه میندازن که وسایل و تجهیزات خودشون را بفروشن و سود کلان کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج