۴۴۰۸۵۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

جلوگیری از تصادف با عابر توسط فناوری جدید فورد

شرکت خودروسازی فورد که یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان است، به تازگی موفق شده است با بهره گیری از سیستم تشخیص عابر پیاده و تشخیص حرکت آن ها، سیستمی را طراحی کند که از برخورد خودرو با عابران پیاده جلوگیری می کند.

وب سایت کلیک: شرکت خودروسازی فورد که یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان است، به تازگی موفق شده است با بهره گیری از سیستم تشخیص عابر پیاده و تشخیص حرکت آن ها، سیستمی را طراحی کند که از برخورد خودرو با عابران پیاده جلوگیری می کند.
جلوگیری از تصادف با عابر توسط فناوری جدید فورد

این سیستم قادر است حرکت عابران پیاده را تشخیص دهد و به این صورت از شدت برخورد خودرو با آن ها بکاهد و حتی در برخی از موارد می تواند مانع برخورد خودرو با فرد شود.

این فناوری جدید در آمریکای شمالی رونمایی شده است و در حال حاضر نیز در خودروی فورد فیوژن ۲۰۱۷ به کار گرفته شده است.

این سیستم جدید قادر است با بهره گیری از ۲۴۰ ترابایت داده های تست (داده هایی که در آزمایشات مورد استفاده قرار می گیرد)، حرکات عابر پیاده را تشخیص دهد.

اسکات لیندستُرم، سرپرست بخش فناوری های کمکی فورد اذعان کرد: "ما در حال تلاش برای ایجاد فناوری هایی هستیم که از برخورد خودرو با عابر پیاده جلوگیری کرد؛ اما هنوز به این هدف نرسیده ایم و پیش بینی آینده نیز بخشی از تلاش ما برای دستیابی به این هدف است".

وی به بیان این مطلب پرداخت که این سیستم جدید، با استفاده از میزان بسیار زیادی از اطلاعات ایجاد شده بر اساس شرایط واقعی موجود در هنگام رانندگی، می تواند به صورت کاملا هوشمندانه اتفاقات احتمالی در یک ثانیه دیگر را تشخیص دهد و بر اساس آن عمل کند.

این سیستم می تواند با بهره گیری از رادار و دوربین، بخش های از جاده که مقابل خودرو قرار دارد و خطر برخورد خودرو با عابر پیاده در آن ها وجود دارد، اسکن کند.

جلوگیری از تصادف با عابر توسط فناوری جدید فورد

چنانچه این سیستم وجود عابر پیاده در مقابل خودروها را تشخیص دهد، با هشدارهای صوتی و تصویری راننده را از وجود او آگاه می کند و صدای سیستم پخش خودرو را نیز در آن زمان قطع می کند.

چنانچه راننده به هشدارها واکنشی نشان نداد، این سیستم از تمام نیروی ترمز خودرو برای کاهش شدت برخورد خودرو با عابر پیاده و یا حتی جلوگیری از برخورد، استفاده می کند.

شرکت در حال بررسی و آزمایش این فناوری برای بهره گیری از آن در شب و در یا در شرایطی که نور کافی وجود ندارد، است. شاید این هدف نیز به زودی محقق شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج