جاباما
۴۴۱۸۰۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

جنگل درختان تیردان در نامیبیا

جنگل درخت تیردان در ۱۴ کیلومتری شمال شرق شهر کیتمنشوپ در جنوب نامیبیا قرار دارد. در اینجا در یک مزرعه خصوصی حدود ۴۵ نوع درخت تیردان رشد می کند. ظاهر عجیب و غیرمعمول این درخت این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است.

برترین ها: جنگل درخت تیردان در ۱۴ کیلومتری شمال شرق شهر کیتمنشوپ در جنوب نامیبیا قرار دارد. در اینجا در یک مزرعه خصوصی حدود ۴۵ نوع درخت تیردان رشد می کند. ظاهر عجیب و غیرمعمول این درخت این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. درخت تیردان یک درخت واقعی نیست، بلکه گیاهی از گونه آلوئه است و یکی از معدود گونه هایی است که به ابعاد درخت می رسد و ۷ تا ۹ متر رشد می کند.

این درخت ساقه تنومندی دارد که قطر آن به یک متر هم می رسد و فلس های زیبای طلایی قوه ای با لبه های تیز پوشیده شده است. تاج درخت از شمار زیادی شاخه های چنگال مانند و تیز تشکیل شده که به آن نام dichotoma به همین معنی را داده اند. در نوک هرشاخه یک گل مارپیچی، برگ های ضخیم شاداب مانند همه گیاهان آلوئه وجود دارد. برخلاف تنه فلس دار، شاخه ها صاف و نرم هستند و با لایه نازکی از پودر سفید پوشیده شده اند که به بازتاب پرتوهای خورشید کمک می کند. بین ماه های ژوئن و آگوست که زمستان نیمکره جنوبی است، گل های زرد روشن پرندگان و گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.
شاخه های تیز این درخت از جنس چوب واقعی نیست بلکه یک بافت خمیری نرم است که به راحتی می تواند پوک و توخالی شود. یک انتهای بخش توخالی با تکه ای چرم بسته می شود و توسط اهالی بوش برای نگه داشتن تیر استفاده می شود. هم چنین بومیان از تنه های بزرگ و توخالی برای ذخیره آب و غذا استفاده می کنند. بافت فیبری تنه اثر خنک کنندگی دارد همان طور که هوا از آن عبور می کند و به بومیان اجازه می دهد مواد فاسد شدنی را برای مدت طولانی تری نگهداری کنند. علاوه بر استفاده های تاریخی، این درختان ارزش زیست محیطی فوق العاده ای دارند. بسیاری از حشرات، حیوانات و پرندگان به سوی شهد فراوان گل های این درخت کشیده می شوند. هم چنین پرندگان زیادی روی این درخت لانه می سازند تا از حرارت بالا و شکارچیان در امان باشند.
درخت تیردان در حال حاضر یکی از گونه های آسیب پذیر است. بزرگترین تهدید برای آن گرم شدن جهانی و کاهش بارندگی است. اما این گونه با توزیع تدریجی خود به سمت مناطق سردتر در عرض های جغرافیایی و ارتفاعات بالاتر با این مشکل به آرامی مبارزه می کند. این درخت توسط قانون آفریقای جنوبی محافظت می شود و این جنگل یک مونومان ملی برای نامیبیا است.
جنگل درختان تیردان در نامیبیا
جنگل درختان تیردان در نامیبیا
جنگل درختان تیردان در نامیبیا
جنگل درختان تیردان در نامیبیا
جنگل درختان تیردان در نامیبیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج