جاباما
۴۴۲۶۰۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خواندنی‌های آماری اورتون - آرسنال

آرسنال در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر، پس از مدت ها یک شکست تلخ را پذیرفت. نگاهی متفاوت به بازی اورتون و آرسنال از دریچه آمار و ارقام

وبسایت نود: آرسنال که از هفته نخست فصل جاری تا پیش از سفر به ورزشگاه گودیسون پارک بندر لیورپورل، شکست نخورده بود، سرانجام طعم تلخ باخت را پس از ۱۴ بازی چشید و با حساب ۲-۱ مغلوب اورتون شد. در این بازی، دو مدافع اورتون شیموس کولمن و اشلی ویلیامز دو گل به ثمر رساندند تا تک گل الکسیس سانچز را عقیم کنند. جالب این که هر دو باخت آرسنال در فصل جاری لیگ در مقابل دو تیم مرسی سایدی بوده است. در این بازی، هر کدام از ۴ بازیکن خط دفاعی اورتون یک کار مهم انجام دادند؛ شیموس کولمن و اشلی ویلیامز گل زدند، لیتون بینس پاس گل داد و فیل جاگلیکا کارت قرمز گرفت تا دربی مرسی ساید را از دست بدهد!

خواندنی‌های آماری اورتون - آرسنال

این بازی، دومین برد اورتون طی ۱۹ رویارویی اخیر با آرسنال و اولین برد آنها از ۳۰ اکتبر به بعد بود. تافی ها در بهار ۲۰۱۴ نیز آرسنال را شکست داده بودند. آرسنال در مقابل تیمی شکست خورد که بیشترین تعداد بردهای خود در تاریخ لیگ برتر را مقابل این تیم به دست آورده است. به هر حال این باخت مانع از ثبت سی اُمین پیروزی آرسنال مقابل اورتون در لیگ برتر شد. جالب این که در تایخ فوتبال باشگاهی انگلیس، هیچ تیمی بیش از اورتون در مقابل یک حریف مشخص یعنی آرسنال شکست نخورده است. تافی ها در کلیه تقابل های خویش با آرسنال در تاریخ لیگ، ۹۳ بار باخته اند.

خواندنی‌های آماری اورتون - آرسنال

آخرین باخت توپچی ها در بازی های سه شنبه شب لیگ برتر به فوریه ۲۰۰۶ و شکست مقابل لیورپول مربوط می شود. اکنون شاگردان آرسن ونگر پس از ۱۰ سال، باز هم یک شب تلخ را در سه شنبه شب مقابل تیمی از مرسی ساید تجربه کردند.

الکسیس سانچز طی ۲۷ بازی اخیر آرسنال در لیگ برتر، در ۲۷ گل توپچی ها نقش مستقیم ایفا کرده است. او با گشودن دروازه اورتون در این مسابقه توانست به آمار فوق العاده ۱۸ گل و ۸ پاس گل در ۲۷ بازی اخیر لیگ برتر با پیراهن آرسنال دست یابد. الکسیس تاکنون ۱۲ گل در فصل جاری لیگ برتر زده است.

خواندنی‌های آماری اورتون - آرسنال

اورتون پس از شروع خوب این فصل با رونالد کومان، به تدریج دچار افت شد و تا پیش از رویارویی با آرسنال، طی ۱۰ بازی خانگی فقط یک بار به پیروزی رسیده بود. تساوی مقابل منچستر یونایتد و پیروزی اخیر مقابل آرسنال در گودیسون پارک باعث شد تا دوباره هواداران اورتون با تیم محبوب خویش آشتی کنند. البته باید گفت که اورتون از ماه مارس تاکنون، هنوز در بازی های خانگی لیگ شکست نخورده است.

خواندنی‌های آماری اورتون - آرسنال

رونالد کومان پس از باخت دردناک در بازی پیشین مقابل واتفورد، ۴ تغییر را در ترکیب تیم خود به وجود آورد. جالب این که رامیرو فونس موری را روی نیمکت گذاشت و روس بارکلی بازیکن مستعد تافی ها را به جای گرت بری در خط هافبک به بازی گرفت. بارکلی که یک بازیکن فانتزی و بسیار خوش فکر محسوب می شود، یک پاس گل حیاتی را در این بازی ثبت کرد. اشلی ویلیامز اولین گل خویش با پیراهن اورتون را در لیگ برتر به ثمر رساند که در واقع نخستین گل دریافتی آرسنال از روی نقطه کرنر در این فصل بود.

خواندنی‌های آماری اورتون - آرسنال

مصدومیت شکودران موستافی باعث شد تا گابریل پائولیستا در خط دفاعی توپچی ها به میدان برود و عملکرد ضعیفی را به معرض نمایش بگذارد. حضور توأم فرانسوا کوکلین و گرانیت ژاکا به عنوان هافبک دفاعی جالب توجه بود.

اورتون طی ۱۲ بازی اخیر لیگ، در ۱۱ بازی گل خورده و فقط یک بار کلین شیت کرده است. هیچ تیمی به اندازه تافی ها نتوانسته از طریق کامبک طی فصل جاری، امتیاز جمع آوری کند.

خواندنی‌های آماری اورتون - آرسنال

مجموع شوت های داخل و خارج چارچوب و بلوکه شده آرسنال در این بازی فقط ۹ شوت بود و تنها ۳ ضربه داخل چارچوب. تعداد پاس های سالم آرسنال ۴۲۰ با دقت ۷۹% طی این بازی، در مقایسه با بسیاری از بازی های دیگر توپچی ها در فصل جاری، دچار نزول شده است.

بیشترین تعداد پاس در این بازی به گرانیت ژاکا، لورن کوشیلنی و مسوت اوزیل به ترتیب با ۷۷، ۵۵ و ۵۲ پاس تعلق داشت. دقت پاس ۹۲% ژاکا قابل ملاحظه بود.

خواندنی‌های آماری اورتون - آرسنال

هر دو گل دریافتی آرسنال در این بازی از طریق ضربات سر به ثمر رسید. توپچی ها ۶ امتیاز از چلسی در صدر جدول عقب افتادند و آرسن ونگر دلیل شکست تیم خود را خشونت بیش از حد حریف، اشتباه های داوری و عدم پایبندی بازیکن های آرسنال به نکات و توصیه های سرمربی پیش از بازی دانست. اورتون که در مسابقه بعد باید با لیورپول دیدار کند، به طور ناخواسته ای به نفع تیم همشهری عمل کرد و با شکست آرسنال موجب خوشحالی قرمزهای مرسی ساید شد.

خواندنی‌های آماری اورتون - آرسنال

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج