۴۴۲۹۹۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

گلایه های کارگردان «رستاخیز» در برنامه زنده

با وجود آنکه مسئولان اعلام کرده اند منعی برای اکران فیلم «رستاخیز» وجود ندارد، احمدرضا درویش در برنامه زنده «هفت» مدعی شد که فیلمش همچنان در توقیف است و در این زمینه گفت: احساس من به گروگان گرفته شده است و تا این احساس رها نشود فیلم جدیدی نمی سازم. مگر می شود با فیلم من توسط دولتی که قرار بود به سینما و فرهنگ تکیه کند و نگاه به وجوه معرفتی این هنر کند، این رفتار شود؟

تابناک: با وجود آنکه مسئولان اعلام کرده اند منعی برای اکران فیلم «رستاخیز» وجود ندارد، احمدرضا درویش در برنامه زنده «هفت» مدعی شد که فیلمش همچنان در توقیف است و در این زمینه گفت: احساس من به گروگان گرفته شده است و تا این احساس رها نشود فیلم جدیدی نمی سازم.
گلایه های کارگردان «رستاخیز» در برنامه زنده

درویش در بخشی از صحبت هایش مدعی شد، همچنان اثرش توقیف است و در این زمینه گفت: در چنین شب فرخنده ای نباید تلخ بود. اما چاره ای نیست. «رستاخیز» به یکی از بزرگترین حسرت ها، زخم عمیق و خراش بزرگ برای من تبدیل شده است. من برای خودم نمی گویم اما چرا انقدر فرصت ها از دست می رود، چرا انقدر ظرفیت ها و توانمندی های سینمای ایران باید از دست برود؟‌ به هر حال «رستاخیز» محصول سینمای ایران است. مگر می شود آن هم توسط دولتی که قرار است به سینما و فرهنگ تکیه کند و نگاه به وجوه معرفتی این هنر کند، این رفتار شود؟
گلایه های کارگردان «رستاخیز» در برنامه زنده
او ادامه داد: رفتارهایی که امروز در منطقه می بینیم برخی می گویند قرائت های غلط از اسلام رحمانی که هیچ تحولی را برنمی تابند و می گویند هرآنچه در صدر اسلام بوده با همان شکل و فرم باید ادامه یابد، سبب شکل گیری داعش شده است. اما از من اگر بپرسی دلیل این وضعیت چیست، می گویم کم کاری خود ماست. در تبیین اسلام رحمانی و سیره پیامبر و معرفت دینی ما چه کردیم؟ من می گویم فیلم «رستاخیز» را ساختم. 9 جایزه سیمرغ جشنواره به این فیلم تعلق گرفته است و علما آن را تائید کرده اند حالا کارش باید با مسئولین و مدیران به محاکم قضایی بکشد؟ اینها باید درون خود ما بررسی شود. من 10-12 سال از عمر خود را گذاشتم و چنین فیلمی ساختم، این چه اثری بر جامعه سینمایی می گذارد؟

درویش متذکر شد: ما رسالت هایی داریم. می دانید چرا «رستاخیز» را ساختم؟ به من برخورد. من احساس کردم به ما به عنوان عناصر بی غیرت نگاه می کنند! بالاخره جمهوری اسلامی است و ما برای اعتقادات و ائمه خود چه کردیم؟ نام سیدالشهدا در دنیا خریدار دارد. یک نشانه بزرگ است که می توان با آن سر خود را در جهان بلند کرد. من احساس غیرت کردم و ساختم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا نظرات را سانسور میکنید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج