۴۴۵۵۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

موضع آمریکا درقبال نشست سه جانبه مسکو

جان کربی سخنگوی وزیرخارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزسه شنبه به خبرنگاران گفت: گرچه جان کری در گفتگو های سه جانبه امروز در مسکو که با شرکت وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد حضور نداشته است اما از هرنشستی که بتواند نتایج مثبت و امیدبخشی برای خاتمه درگیری ها در سوریه و آغاز مذاکرات صلح این کشور منجر شود استقبال می کند.

خبرگزاری ایرنا: جان کربی سخنگوی وزیرخارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزسه شنبه به خبرنگاران گفت: گرچه جان کری در گفتگو های سه جانبه امروز در مسکو که با شرکت وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد حضور نداشته است اما از هرنشستی که بتواند نتایج مثبت و امیدبخشی برای خاتمه درگیری ها در سوریه و آغاز مذاکرات صلح این کشور منجر شود استقبال می کند.

وی افزود: چنین تلاش هایی طبعا می تواند و باید به از سرگیری گفتگوهای دیپلماتیک میان طرفین منجر شود و این نکته ای است که جان کری در گفتگوهای تلفنی امروز خود با وزرای خارجه روسیه و ترکیه به آنها یادآور شده است.

سخنگوی وزیرخارجه آمریکا در رابطه با این که ایا بیانیه مشترکی که وزرای خارجه سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در پی این نشست صادر کرده اند خواهد توانست راه را برای از سرگیری مذاکرات هموار کند یا نه؟ گفت که پیش بینی این نکته ممکن نیست.

کربی گفت: تا آنجا که او از مفاد این بیانیه مشترک اطلاع دارد در ان به احتمال بر قراری آتش بس در منطقه ای به مراتب گسترده تر از حلب اشاره شده که در صورت تحقق می تواند امکان این گفتگو ها را فراهم کند.

وی اضافه کرد: با این همه با توجه به وعده هایی که مبنی بر' نفوذ بجا بر رژیم اسد درجهت تحقق ترک مخاصمه ' داده شده و همه آنها به گفته او با شکست مواجه شده اند واشنگتن ترجیح می دهد تا برای دیدن نتایج این نشست منتظر بماند.

خبرنگاری با اشاره به عدم دعوت از جان کری وزیرخارجه آمریکا برای شرکت در گفتگوهای سه جانبه امروز از او پرسید که آیا کری در این تلاش ها از بازی کنار گذاشته شده و او نیز تصمیم گرفته است که در کناری بایستاد ونظاره کند؟

کربی در پاسخ با بیان این که جان کری تا آخرین لحظه تصدی خود در این مقام هرگز از تلاش دست بر نخواهد داشت گفت در صورتی که چنین نشست هایی به نتایج مثبت مورد نظر، یعنی ترک مخاصمه و برقراری آتش بس، انجام عملیات کمک رسانی و از سر گیری مذاکرات منجر شوند جان کری ولو آن که در این نشست ها حضور نداشته باشد از این تلاش ها و نتایج آن ها استقبال می کند.

سخنگوی جان کری بار دیگر تکرار کرد که وزیر خارجه آمریکا همزمان با چنین تلاش هایی از سوی بازیگران دیگر به تلاش های خود از مسیر های مختلف موجود ادامه خواهد داد و اضافه کرد که از ابتدای این تلاش ها گفتگو های مختلفی از سوی گروه های مختلف صورت گرفته که آمریکا ضرورتا در همه آن ها شرکت نداشته است و در صورتی که هر یک از این نشست ها به نتایج مثبت و ملموسی منجر شوند کری از آن ها استقبال خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج