۴۴۵۸۳۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نگاهی به آخرین روز معاملات بورس تهران

در آخرین روز معاملات این هفته بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل با ۱۲۷ واحد رشد دماسنج بازار سرمایه در تراز ۸۰ هزار و ۲۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. امروز داد و ستدها در نماد معدنی و صنعتی گل گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را در نوسانات شاخص کل داشتند.

خبرگزاری ایسنا: در آخرین روز معاملات این هفته بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل با ۱۲۷ واحد رشد دماسنج بازار سرمایه در تراز ۸۰ هزار و ۲۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. امروز داد و ستدها در نماد معدنی و صنعتی گل گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را در نوسانات شاخص کل داشتند.

امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۲۷ واحد رشد کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۲۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۷۶ واحد رشد رقم ۱۵ هزار و ۷۹۷ واحدی را تجربه کرد.

علاوه بر این بازار آزاد شناور ۲۰۲ واحد رشد کرد و به رقم ۸۸ هزار و ۸۴۹ واحدی رسید و شاخص بازار اول با ۱۳۴ واحد افزایش به رقم ۵۷ هزار و ۱۰۴ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم با ۲۰ واحد رشد رقم ۱۶۹ هزار و ۹۸۵ واحدی را تجربه کرد.

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین تاثیر مثبت را در نوسانات شاخص کل ایفا کرد. در این نماد ۱۰۰ درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقوقی بود به‌طوری که سه میلیون و ۵۲ هزار سهم توسط این سهامداران عرضه شد و ۹۴۳ هزار و ۹۰۱ سهم از این تعداد را سهامداران حقوقی خریداری کردند. گروه استخراج کانه‌های فلزی امروز از گروه‌هایی بود که بیشتر نمادهای آن با رشد قابل توجهی مواجه شد. در این گروه ۱۰ میلیون و ۶۲۹ هزار سهم به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان در ۱۵۶۸ نوبت معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

پس از نماد معدنی و صنعتی گلگهر، پتروشیمی خارک، ایران خودرو و ملی صنایع مس ایران بیشترین نقش را در نوسانات صعودی شاخص کل ایفا کردند. همچنین در طرف مقابل نماد شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را در نوسانات کاهشی شاخص کل داشت. در این گروه نیز بیش از ۹۰ درصد عرضه‌ها مربوط به خریداران حقیقی بود به‌طوری که پنج میلیون و ۴۷ هزار سهم توسط این خریداران به فروش رسید و ۴۰۷ هزار و ۲۰۷ سهم نیز توسط حقوقی‌ها عرضه شد. گروه محصولات شیمیایی شاهد معاملات روان و روتین در معاملات امروز بود.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار ایران امروز به رقم ۱۰۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۵۲ میلیون و ۷۵۳ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۳ هزار و ۱۳ نوبت دادوستد بود.

از معاملات درون گروهی امروز می‌توان به معاملاتی در نماد شرکت‌های گروه پتروشیمی ایرانیان، نفت سپاهان، بانک خاورمیانه، سرمایه‌گذاری رنا، پتروشیمی خارک و سرمایه‌گذاری توسعه ملی نام برد. به عنوان نمونه در گروه پتروشیمی ایرانیان ۴۳ میلیون و ۷۸۱ هزار سهم به ارزش پنج میلیارد و ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد.

اکثر نمادها در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز امروز شاهد رشد قیمت پایانی بود. در این گروه ۷۷ میلیون و ۹۹ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در هفت هزار و ۴۸۲ نوبت معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نورد و تولید قطعات فولادی، بین‌المللی توسعه ساختمان، توسعه شهری توست گستر، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، شرکت نفت گاز و حق تقدم شرکت نفت پارس در پایان معاملات متوقف شدند.

همچنین آیفکس امروز ۳.۷ واحد رشد کرد و به رقم ۸۷۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۰۲ میلیارد و ۲۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۲۶ میلیون و ۳۳۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹ هزار و ۸۰۱ نوبت دادوستد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج