۴۴۶۱۵۱
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

تکرار سناریوی «رستگاری دقیقه نودی» در دربی مرسی ساید؛

خواندنی‌های آماری اورتون - لیورپول

لیورپول در هفته هفدهم لیگ برتر، سه امتیاز ارزشمند را با یک گل دیرهنگام در دربی مرسی ساید به دست آورد. نگاهی متفاوت به بازی اورتون و لیورپول از دریچه آمار و ارقام

وبسایت نود: لیورپول با گل دقیقه ۵+۹۰ سادیو مانه توانست یک برد بسیار مهم را در خانه همشهری و دشمن قدیمی یعنی اورتون به دست بیاورد و بهترین کادوی کریسمس را به هواداران خویش اهداء کند. این گل به قدری مهم بود که باعث حضور قرمزها در رده دوم جدول به عنوان نزدیک ترین تعقیب کننده چلسی صدرنشین شد. این بار دربی مرسی ساید بدون کارت قرمز به پایان رسید. این بازی هفتمین دربی مرسی ساید در تاریخ لیگ برتر بود که در دوشنبه شب ها برگزار می شد و این بار حتی خوش یُمنی دوشنبه ها نیز به داد اورتون نرسید و تافی برای دومین بار در دوشنبه ها به لیورپول باختند.

خواندنی‌های آماری اورتون - لیورپول

لیورپول با این نتیجه توانست به رکورد دوازدهمین بازی پیاپی بدون باخت در مقابل اورتون دست یافته و رکورد قبلی را که ۱۱ بازی متوالی بدون باخت بین مارس ۱۹۷۹ تا مارس ۱۹۸۴ بود، ارتقاء بدهد. بهترین روند شکست ناپذیری لیورپول در دربی مرسی ساید به ۱۳ بازی بدون باخت بین مارس ۱۹۷۲ تا آوریل ۱۹۷۸ مربوط می شود. تافی ها طی ۲۰ تقابل اخیر با قرمزها در لیگ برتر، فقط یک بار در اکتبر ۲۰۱۰ به پیروزی رسیده اند.

خواندنی‌های آماری اورتون - لیورپول

دنیل استوریج که طی ۵ رویارویی پیشین با اورتون ۴ گل زده بود، این بار در نقش یک تعویض طلایی ظاهر شد و با حرکت انفرادی فوق العاده و ضربه ای که به تیر دروازه زد، موجبات تک گل ثانیه های پایانی تیم لیورپول را فراهم آورد.

اورتون که در ۴ مسابقه از ۵ بازی پیشین لیگ برتر توانسته بود در دقایق پایانی گلزنی کند، این بار در همان دقایق یک گل خورد تا تلخ ترین شکست ممکن را مقابل رقیب دیرین و همشهری خویش تجربه نماید.

خواندنی‌های آماری اورتون - لیورپول

دیووک اوریگی در این مسابقه نیز در خط حمله لیورپول به عنوان یار ثابت به میدان رفت ولی نوار گلزنی های این مهاجم بلژیکی پس از ۵ بازی پیاپی پاره شد.

تعداد بردهای دقیقه نودی لیورپول در مقابل اورتون دو برابر تعداد بردهای دقیقه نودی قرمزها در مقابل سایر تیم های لیگ برتری است. لیورپول برای چهارمین بار در تاریخ لیگ برتر، توانست از دقیقه ۹۰ به بعد دروازه اورتون را باز کرده و پیروز شود. قرمزها برای سومین بار چنین بلایی را در گودیسون پارک بر سر اورتون آوردند. بار اول در سال ۲۰۰۱ با گل گری مک الیستر، سپس در سال ۲۰۰۷ با گل درک کویت و اکنون در سال ۲۰۱۶ با گل واپسین دقایق سادیو مانه

خواندنی‌های آماری اورتون - لیورپول

بازگشت دنیل استوریج و امره جان به نیمکت ذخیره ها، استفاده مجدد از سیمون مینیوله درون دروازه و حضور راگنار کلاوان در قلب خط دفاعی در کنار دیان لاورن از نکات بارز این بازی پیرامون تیم لیورپول بود. شاید کمتر کسی به تقابل جالب سادیو مانه و ادریسا گانا دو بازیکن ملی پوش سنگالی تیم های لیورپول و اورتون توجه کرد.

خواندنی‌های آماری اورتون - لیورپول

تعویض جیمز مک کارتی در بین دو نیمه و حضور گرت بری به جای وی، مصدومیت مارتین استکلنبرگ دروازه بان هلندی اورتون و تعویض وی در نیمه دوم و حضور مجدد روس بارکلی به همراه آرون لنون در خط هافبک اورتون از جمله مهم ترین تصمیمات رونالد کومان در این بازی بود. گرت بری با حضور در این بازی توانست تبدیل به دومین بازیکن تاریخ لیگ برتر از لحاظ تعداد بازی شود. رایان گیگز در رده نخست با ۶۳۲ بازی و گرت بری در رده دوم با ۶۱۰ بازی

خواندنی‌های آماری اورتون - لیورپول

۶۸% مالکیت توپ برای لیورپول، فقط یک شوت داخل چارچوب برای اورتون، ۵۰۰ پاس صحیح و دقت پاس ۸۲% برای لیورپول در مقابل ۱۸۰ پاس صحیح و دقت پاس ۶۳% برای اورتون

عملکرد دیان لاورن در این بازی بسیار عالی بود. دفاع وسط کروات لیورپول توانست بیشترین تعداد پاس صحیح در این بازی را به همراه جردن هندرسون با ۶۹ پاس به ثبت برساند و علاوه بر این، ۱۱ دفع توپ، یک تکل و ۸ نبرد تن به تن در کارنامه لاورن ثبت شد.

خواندنی‌های آماری اورتون - لیورپول

ابراز هم دردی لوکاس لیوا بازیکن کهنه کار لیورپول با تیم اورتون به علت شکست خانگی دردناک با گل ثانیه های پایانی در شبکه های اجتماعی، اتفاق عجیبی بود. تکل وحشتناک روس بارکلی روی پای جردن هندرسون برای هر دو بازیکن با خوش شانسی توأم شد. بارکلی خوش شانس بود که کارت قرمز نگرفت و هندو خوش شانس بود که روی برانکارد نرفت. بارکلی پس از بازی از هم تیمی ملی پوش خود بابت این تکل عذرخواهی کرد. البته رونالد کومان معتقد بود که لاورن نیز می بایست اخراج می شد.

خواندنی‌های آماری اورتون - لیورپول

ثبت دو کلین شیت پیاپی حتی از دو برد پیاپی نیز برای قرمزهای آنفیلد مهم تر است.

خواندنی‌های آماری اورتون - لیورپول

به امتیازهای حاصله طی دو بازی اخیر توسط ۶ مدعی اصلی لیگ برتر دقت کنید:

چلسی ۶ امتیاز، منچستر سیتی ۶ امتیاز، لیورپول ۶ امتیاز، منچستر یونایتد ۶ امتیاز، تاتنهام ۶ امتیاز و آرسنال صفر امتیاز!

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج