۴۴۶۴۶۵
۱۳ نظر
۵۰۱۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
پ

ضررهای زیاد نوشیدن آب

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه بهتر است بین غذا و تا یک ساعت پس از آن آب نوشیده نشود، گفت: نوشیدن زیاد آب می‌تواند سبب فراموشی و ضعف کبد و معده شود.

خبرگزاری فارس: ریحانه معینی در ارتباط با توصیه‌های طب اسلامی برای مصرف آب اظهارداشت: بین غذا تا یک ساعت بعد از آن، در حالت ناشتا، بعد از حرکات ورزشی شدید، بعد از خوردن میوه‌ها و نوشیدن آب سرد بعد از غذای شیرین از نظر طب سنتی مناسب نیست و توجه به آن می‌تواند سلامتی فرد را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه نباید بعد از غذاهای شور از آب گرم استفاده کرد، افزود: برخی از موارد منع شده نوشیدن آب امروزه بسیار رایج است و بسیاری از ورزشکاران همیشه در حال ورزش آب زیادی می‌نوشند همچنین افراد زیادی از خواب برخواسته و مقدار زیادی آب سرد می‌خورند در حالیکه این مسائل مشکلات زیادی برایشان به همراه دارد.

متخصص طب سنتی اضافه کرد: در حین ورزش اگر فرد دچار تشنگی واقعی شده باشد باید مقدار کمی آب را در دهان مز مزه کرده و به آرامی فرو دهد در این صورت علاوه بر کاهش حجم آب مصرفی، آب دیگر سرد نخواهد بود و مشکلات گوارشی نیز به همراه ندارد.

معینی گفت: افرادی که بدنشان حرارت زیادی دارد و یا مزاج گرم و خشک دارند ممکن است عطش زیادی داشته باشند. این افراد نیز بهتر است از خوردن آبی که با یخ سرد شده پرهیز کنند البته می‌توانند در صورت تشنگی آب خنک میل کنند.

این متخصص طب سنتی در زمینه مضرات مصرف آب زیاد گفت: نوشیدن آب بیش از نیاز بدن و بدون احساس تشنگی حقیقی به طور مداوم احتمال بروز عوارضی همچون ضعف و سستی اعصاب، ضعف معده و کبد همچنین بدرنگی پوست صورت و بدن را به همراه دارد.

به گفته این متخصص طب سنتی، فراموشی یا کند ذهنی و ورم دست و پا و زیر چشم نیز از دیگر مضرات نوشیدن زیاد آب است بنابراین توصیه می‌شود تنها زمانی که فرد احساس تشنگی واقعی دارد نسبت به نوشیدن آب اقدام کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی هنوز دارین چرت و پرتای طب سنتی رو برای سلامتی تون دستور العمل قرار میدین!!!

    • خاسر

      پدرمردم دراوردید بااین نظریه کارشناسی وپزشگی تان،یکی میاد ومی گویدروزانه 8تا12لیوان،یکی میادومی گویدصبح ناشتا2تا4لیوان که سموم بدن خارج بشه،یکی می گوید بقدراب بنوشید که رنگ ادرار شفاف ،شفاف باشد،یکی هم می گوید برای کاهش اشتهاولاغری قبل ازهروعده غذادولیوان اب بنوشیدحالا شماهم می گوید زیادننوشید چون ورم دست،پا،پوف زیرچشم ومشکلات دیگرایجادمیکند.

    • بابالنگ دراز

      آقا مخ ما سرویس شد تا امروز میگفتن آب زیاد بنوشید حالا....
      قول میدم از فردا میگن راز سلامتی و طول عمر:روزی سه بطری نوشابه چهار بسته چیپس و پفک بعد از خوردن سه تا همبرگر دونونه و کلی سیب زمینی البته با یه پاکت سیگار بعد هرکدوم....مضرترین خوراکیها سبزیجات .سیب و انار . کلم بروکلی و شیر و خرما....

    • بدون نام

      هر آنچه این خانوم گفتند با چیزهایی که قبلا شنیدم متفاوت است لطفا قبل از درج به درستی آن یقین داشته باشید .مگر میشود صددر صد متفاوت..

    • سیامک

      من که مطلب فوق روقبول ندارم . بلکه بیشتر برعکسش صحیح هستش.

    • بدون نام

      خخخخخخخ.....متن کاملا تخیلی پاشوجمع کن

    • بدون نام

      روزی سه پاکت سیگار و ده بار قلیون برای سلامت کلیه ها بسیار ضروری است.

    • بدون نام

      انشاءالله بتوانیم با مطرح کردن طب سنتی و اسلامی بساط طب غربی و جدید را جمع کنیم و انتقام مردم را از پزشکان پولدار بگیریم. ما مسلمانیم و طب غربی نمیخواهیم. اگر کسی مریض میشود چرا به جای دکتر پیش عطار نمیرود؟ الان گیاهی مد شده به حمد الله

    • بدون نام

      پس کسانیکه مشکلات کلیوی دارن باید چکار کنند؟

    • دل سوخته

      این دکترها مثل بعضی از دولتیهامیمونندبابابیخیال

    • رضا

      ما تا حالا هر چی در مورد آب شنیدیم روزی ۸ لیوان بوده و خوردن زیاد بوده این مطلب داره برعکس میگه لطفا مطالب غیر علمی مطرح نکنید

    • علی

      مَسسسسخَرس ★

    • بدون نام

      6 روز اب خوردن ضروری اما بعد از ناهار و شام آب نخورید باعث تورش کردن هم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج