۴۴۷۵۸۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

گاردین: خشم اسرائیل از قطعنامه شورای امنیت

روزنامه گاردین روز شنبه در گزارشی نوشت: رژیم اسراییل در واکنش خشم آلود به قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه ادامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی ، دو تن از سفرایش را از کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، فراخوانده است.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه گاردین روز شنبه در گزارشی نوشت: رژیم اسراییل در واکنش خشم آلود به قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه ادامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی ، دو تن از سفرایش را از کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، فراخوانده است.
گاردین افزود: شورای امنیت در قطعنامه ی تاریخی که جمعه گذشته به تصویب رسید، به طور صریح از رژیم اسرائیل خواسته تا به شهرک سازی در اراضی اشغالی سریعا پایان دهد. این در حالی است که نماینده دولت آمریکا نیز این قطعنامه را برخلاف سنت گذشته وتو نکرده است.
این روزنامه انگلیسی افزود: یک مقام کاخ سفید گفت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا این تصمیم را پس از آن گرفت که به این باور رسیده که روند صلح در منطقه به دلیل ادامه شهرک سازی در اراضی اشغالی، با مشکل مواجه شده است.
به گفته گاردین، این قطعنامه با رای مثبت ۱۴-۰ جمعه گذشته در شورای امنیت به تصویب رسید.
این روزنامه انگلیسی افزود: با این حال دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل بلافاصله این قطعنامه را محکوم و آن را «شرم آور» خواند. یک سخنگوی دفتر نخست وزیری رژیم اسرائیل بیان داشت که این رژیم، انتظار دارد تا روابطش را با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور منتخب آمریکا گسترش دهد.
گاردین نوشت: پیش از این شورای امنیت سازمان ملل، در سال ۱۹۷۹ میلادی قطعنامه مشابهی را علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، به تصویب رساند؛ با این حال دولت آمریکا قطعنامه دیگری را که در سال ۲۰۱۱ در شورای امنیت پیشنهاد شده بود، وتو کرد.
این روزنامه انگلیسی افزود: این قطعنامه جدید که خشم مقامات اسرائیلی را برانگیخته است، سبب گردید تا بنیامین نتانیاهو سفرای خود را از کشورهای نیوزیلند و سنگال فراخوانده و سفر وزیر خارجه سنگال به اسرائیل را که قرار بود ۳ هفته دیگر صورت گیرد، لغو کند. وی همچنین کمک های مالی اش را به کشورهای آفریقایی متوقف کرد.
گاردین افزود: انگلیس، فرانسه، روسیه و چین نیز که به قطعنامه یاد شده رای مثبت دادند، ادامه شهرک سازی از سوی رژیم اسرائیل را «نقض آشکار» قوانین بین المللی خواندند.
این روزنامه انگلیسی افزود: در همین حال، «موری مک کولی» وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز با اشاره به اینکه تل آویو از مدت ها پیش از مواضع «ولینگتون» در قبال شهرک سازی در اراضی اشغال آگاه بوده است، بیان داشت که رای مثبت کشورش به قطعنامه ضد اسرائیلی نبایستی برای مقامات رژیم صهیونیستی تعجب آور باشد.
گاردین به نقل از وی نوشت: «دیدگاه ما همواره روشن و صریح بوده است و شورای امنیت بایستی اقدامات بیشتری را به منظور حمایت از روند صلح خاورمیانه صورت دهد. بنابراین قطعنامه ای که امروز به تصویب رسید مطابق با مواضع ما در خصوص فلسطین می باشد.'
این روزنامه انگلیسی افزود: هر چند رژیم اسرائیل انتظار دارد که همکاری های خوبی را با دولت جدید 'دونالد ترامپ' داشته باشد، اما حمایت کشورهایی نظیر انگلیس و فرانسه از قطعنامه ضداسرائیلی شورای امنیت، حاکی از سرخوردگی شدید کشورهای اروپایی نسبت به سیاست های نتانیاهو در ادامه اقدامات غیرقانونی اش در اراضی اشغالی است.
گاردین نوشت: در حالی که آمریکا و اتحادیه اروپا طی سال های گذشته سیاست یکسانی را در قبال بحران فلسطین - اسرائیل اتخاذ کرده اند، اما دولت های اروپایی بیش از گذشته حامی افزایش فشارها بر رژیم اسرائیل هستند و در اقدامی یکجانبه بر روی محصولات ساخته شده در اراضی اشغالی، برچسب «اراضی اشغالی» الصاق می کنند.
این روزنامه انگلیسی افزود: هرچند قطعنامه شورای امنیت الزام آور نیست اما قطعا پیامدهای سیاسی متعددی را برای دولت اسرائیل به دنبال خواهد داشت.
گاردین در ادامه عنوان کرد: در همین حال طرفداران رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز فشارها علیه دولت اوباما را افزایش داده اند.
این روزنامه افزود: «مورتون کلین» رئیس سازمان صهیونیستی آمریکا طی اظهاراتی بیان داشت: اوباما نشان داد که فردی یهودستیز و ضد یهود است.
گاردین افزود: 'پاول رایان'، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز قطعنامه یاد شده را «شرم آور» خواند و تاکید کرد که دولت متحد و آینده جمهوری خواهان تلاش خواهد کرد تا ضایعات حاصل شده از سوی دولت اوباما را جبران کند و بار دیگر اتحاد با اسرائیل از سر گرفته خواهد شد.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد: اما 'شمی شالو'، ستون نویس روزنامه هآرتص نیز در یادداشتی که در این روزنامه منتشر شد، قطعنامه یادشده را شکستی سیاسی برای نتانیاهو برشمرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      چه زیبا فرمود رهبر مقتدر و بادرایت کشورمون ایران عزیز که تا ۲۵ سال آینده رژبمی به اسم اسرائیل وجود خارجی نخواهد داشت و نسل کنونی فلسطین،شکست کامل اسرائیل را به چشم های خود خواهد دید
      اسرائیل از نفس افتاده و به امید خدا مرگ و نابودی کاملش بسیار نزدیک و حتمیست

    • وطنم

      بیانات رهبرانقلاب:اگراسرائیل دست ازپاخطا کنداسرائیل راازخاک یکسان خواهیم کرد.الله اکبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج