۴۴۷۹۰۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فیلم «خاک» با حضور کیمیایی به نمایش درمی‌آید

فیلم «خاک» ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۵۲ روز دوشنبه ۶ دی‌ماه ساعت ۱۸ در سینماتک خانه هنرمندان با حضور این کارگردان روی پرده می‌رود. پس از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی فیلم نیز برگزار خواهد شد.

وب سایت آی سینما: فیلم «خاک» ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۵۲ روز دوشنبه ۶ دی‌ماه ساعت ۱۸ در سینماتک خانه هنرمندان با حضور این کارگردان روی پرده می‌رود. پس از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی فیلم نیز برگزار خواهد شد. این فیلم بر اساس «آوسنه باباسبحان» نوشته محمود دولت‌آبادی ساخته شده است.
فیلم «خاک» با حضور کیمیایی به نمایش درمی‌آید

بازیگران اصلی فیلم «خاک» که دوشنبه این هفته در سینماتک خانه هنرمندان نمایش داده خواهد شد فرزانه تاییدی، بهروز وثوقی، فرامرز قریبیان و جعفروالی هستند. در خلاصه داستان این فیلم که در سال ۱۳۵۲ ساخته شده آمده است: «پس از مرگ ارباب روستا زن فرنگی او به کمک مباشر شرورش غلام، از پسران بابا سبحان که روی زمین مزروعی او کار می‌کنند، می‌خواهد زمینش را به او باز پس بدهند. صالح و مسیب امتناع می‌کنند اما می‌پذیرند که اجاره‌ زمین را در موعد مقرر بپردازند. کینه‌ مباشر از مسیب به دلیل علاقه‌ ناکام او به شوکت، همسر مسیب است. نزاع او و نوچه‌هایش بر سر زمین منجر به مرگ مسیب و زخمی شدن صالح می‌شود. صالح که بر اثر نزاع با غلام و اصابت ضربه‌ بیل بر سرش تعادل روانی خود را از دست داده است...»

این فیلم ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان نمایش داده خواهد شد و پس از آن جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور مسعود کیمیایی، جواد طوسی و کیوان کثیریان برگزار می‌شود. «خاک» ششمین فیلم کیمیایی است؛ این کارگردان دو فیلم «گوزن‌ها» و «غزل» را نیز پس از این فیلم در دوران پیش از انقلاب ساخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج