جاباما
۴۴۸۶۵
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

چرا تماشای مکان های ترسناک و نبش قبر مردگان برای انسان ها تا این اندازه هیجان انگیز است. شاید به این دلیل که رفتن به این مکان ها همچون تماشای یک فیلم ترسناک و پرهیجان است.

جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس
برترین ها: این کلیساها، سردابه ها، دخمه ها، موزه ها و صحنه های جنایت ترسناک، حتی بازدیدکننده های با دل و جرات را نیز به وحشت می اندازند.

با قدم گذاشتن به داخل کلیسای استخوان های کشور پرتغال، نخستین چیزی که متوجه می شوید این است که با بقایای حدود ۵ هزار نفر که در طول تاریخ از بین رفته اند، احاطه شده اید. هیچ راه فراری از میان این استخوان ها وجود ندارد - آنها در همه جای این کلیسا پراکنده هستند و به هر طرف که نگاه کنید یکی از آنها را می بینید.

این کلیسایی که به قبرستان تبدیل شده است، منحصر به فرد نیست. این مکان های وحشتناک با اقرار به میرا بودن انسان، هرساله گردشگران بیشماری را از سراسر جهان به سمت خود جذب و ثابت می کنند که از مرگ گریزی نیست.

چرا تماشای مکان های ترسناک و نبش قبر مردگان برای انسان ها تا این اندازه هیجان انگیز است. شاید به این دلیل که رفتن به این مکان ها همچون تماشای یک فیلم ترسناک و پرهیجان است. به طور مثال، رفتن به کلیسای مردگان در جمهوری چک که در فاصله ۹۰ دقیقه ای از شهر پراگ قرار دارد، بسیار جالب و ترسناک است. تصور کنید وارد کلیسایی مربوط به قرن ۱۵ میلادی بشوید و شاهد استخوان های ۴۰ هزار انسان باشید. آیا حاضرید شب را تنهایی در آنجا سپری کنید؟ مسلما نه!

برای آشنایی با ترسناک ترین جاذبه های دنیا با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

۱. چاپلا دو اوسوس - ایوورا، پرتغال

کلیسای سلطنتی سنت فرانسیس در یکی از روستاهای بسیار زیبای پرتغال به نام ایوورا قرار دارد و از بیرون همچون یک عبادتگاه مذهبی معمولی دیده می شود. اما این فقط ظاهر قضیه است. داخل این کلیسا نیایشگاه چاپلا دو اوسوس به معنای عبادتگاه استخوان ها قرار دارد. به دلیل کمبود جا برای دفن مرده ها، صومعه نشین های تلاشمند در قرن ۱۶ میلادی، اجساد حدود ۵ هزار مرده را به عبادتگاه مقدس کلیسا آورده و همچون مارتا استوارت، فضای آنجا را با استخوان های این اجساد تزئین کرده اند.

وحشت اصلی: دو جنازه پوسیده از مردی ناشناس و کودکی کوچک به طور بی ثباتی از طناب آویزان هستند.


جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

۲. موزه شکنجه - آمستردام

در این موزه کوچک، وسایل شکنجه تاریخی به نمایش گذاشته شده است و تماشای آن برای افراد نازک نارنجی و زیاده حساس توصیه نمی شود. فقط طرفداران جانورخویی و وحشیگری های قرون وسطی می توانند دستگاه های شکنجه شکستن جمجه سر، پاره کردن مفاصل دست و پا و دستگاه های کشتار همچون گیوتین را ببینند.

وحشت اصلی: نمایش آویزان بودن یک مرد عریان از قوزک پا همچون گوشت های قصابی و بردیدن بدن او از وسط با اره برقی وحشتناک ترین اثری است که در این موزه وجود دارد.


جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

۳. مکان تاریخی درگاه آرتور - تاسمانیا

این مکان استرالیایی متعلق به قرن ۱۹ میلادی، زمانی محل زندگی هزاران مجرم تبهکار و خطرناکی بوده است که به «جهنم زمین» تبعید می شدند. کالبدشکافی اتاق های این ساختمان شاهدی بر این موضوع است. موقعیت های ترسناک، کتک های وحشیانه، تنهایی و انزوا در تاریکی و سلول های نمور همه دلیلی برای مرگ حدود ۲ هزار نفر در اینجا بوده است. این داستان غم انگیز به آوریل سال ۱۹۹۶ میلادی بازمی گردد، هنگامی که یک آدمکش حرفه ای با اسلحه ۳۵ نفر رابه قتل رساند و این بزرگ ترین قتل دسته جمعی این کشور تا به این زمان است.

وحشت اصلی: گاهی گزارش می شود که در این مکان ارواح دیده می شود که البته برای مجرمان نیست بلکه برای یک زن و کودک اوست.


جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

۴. موزه مرگ - هالیوود

این موزه ناراحت کننده محلی برای نمایش قتل و تشریح اجساد، وسایل قتل، عکس هایی از تصادف های وحشت انگیز، صحنه جرم های مشهور و قطع سر Bluebeard (¬شخصيت‌ داستان‌ افسانه‌اى كه‌ پى‌در پى‌ با زن‌ها ازدواج‌ مى‌كرد و آنها را مى‌كشت‌) با گیوتین است.

وحشت اصلی: گردش در این موزه چندش آور فقط یک ساعت طول می کشد اما تماشای تصاویر کالبدشکافی و تجزیه اجساد به این زمان می افزاید و وحشت بدی در دل بیننده ایجاد می کند.


جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

۵. موزه مومیایی ها - مکزیک

در این موزه گواناجوئاتو حدود ۱۱۱ مومیایی نبش قبر شده از معبد سانتا پائولا در خلال سال های ۱۸۶۵ تا ۱۹۸۹ میلادی نگهداری و حفاظت می شود. چهره های این مومیایی ها بسیار ترسناک هستند - بسیاری از آنها گویا در حال فریاد کشیدن و بیان کلمه «نه» هستند و مشت های گره شده آنها از زیر لباس های پاره و مندرسشان بیرون زده است. این موزه همچون اتاق آماده سازی فیلم های زامبی است.

وحشت اصلی: این مومیایی های کوچک، لباس های محلی و سنتی به تن دارند.


جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

۶. خانه وحشت وینچستر - سن حوزه - کالیفرنیا

برای سارا وینچستر ۳۲ سال طول کشید تا این عمارت سلطنتی مارپیچی ۱۶۰ اتاقه را بسازد. ایده این کار در نشستی که به یادبود افرادی که بر اثر گلوله تفنگ های وینچستر جان خود را از دست داده بود، به ذهن او خطور کرد. این عمارت ۲ هزار در، ۱۰ هزار پنجره، ۴۷ شومینه، ۴۷ راه پله و دست کم سه روح سرگردان دارد. راهروها و راه پله های مارپیچ این عمارت به گونه ای طراحی شده اند که توهم دیدن شبح و روح را در انسان افزیش می دهد.

وحشت اصلی: بازدیدکننده هایی که شب ا این عمارت دیدن می کنند، صداهای را می شنوند و شاهد حرکت نور و چرخش دستگیره های در و دیگر فعالیت ها ارواح گونه هستند.


جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

۷. دخمه های کاپوچین ها - سیسیلی

شاید بندر پالرمو زادگاه مافیا باشد اما مردم این شهر تنها مسایل عجیب و غریب و وحشتناک این شهر نیستند. در زیر خیابان های پالرمو، مجموعه ای از ۸ هزار جسد مومیایی شده که با بهترین لباس های خود دفن شده اند، نگهداری می شود. منظره جهنمی فراموش نشدنی از این پوست و استخوان هایی که زمانی راهب، شاعر، باکره و مردم عادی بوده اند، چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت.

وحشت اصلی: «زیبای خفته» وحشتناک ترین بخش این موزه است: روزالینا لومبارد دو ساله که در سال ۱۹۲۰ میلادی مرده است، بدنش به طور صحیح و کامل در این موزه نمایش داده می شود.


جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

۸. غار اکتون تونیچیل مکنال - بیلیز

افراد شجاعی که به بازدید از این مکان باستان شناسی تمایل بسیاری دارند باید پیاده به همراه یک راهنما به آنجا بروند. این مسیر ابتدا با شنا در عمق تا زانوی آب های فوق العاده سرد و قیرگون شروع می شود. توصیه می کنیم افرادی که قوه تخیل بالایی دارند به این مکان نروند. قوم مایان ها برای مراسم مذهبی خود انسان های بیشماری را در این غار قربانی می کردند و اسکلت های باقی مانده دلیلی بر اثبات این ادعا است. از جمله اسکلت ها باید به استخوان های دختر نوجوانی به نام کریستال میدن اشاره کرد.

وحشت اصلی: اگر خفاش ها و عنکبوت های موجود در این غار شما را نترسانند، کاسه های سرامیکی قدیمی موجود در آنجا که سوراخ های مرگ دارند و قبلا برای مراسم مذهبی قربانی انسان های بی گناه و ریختن خونشان به کار می رفته است، ترسی بر دل بیننده می اندازند.


جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

۹. استخوانگاه سدلک - جمهوری چک

با قدم گذاشتن در این گلیسای گوتیک متعلق به قرن ۱۵ میلادی که در کوتنا هورا در فاصله ۹۰ دقیقه ای از پراگ واقع شده است، نخستین چیزی که به ذهنتان می رسد، خالق آن است: فرانتیسک رینت که مدرک طراحی خود را از دانشگاه هادس گرفته است. عبادتگاه زیرزمین این کلیسا شامل ۴۰ هزار اسکلت است که به طور تزئینی در لوسترهای و چلچراغ ها کار شده اند و نمای مخوفی به آن بخشیده اند.

وحشت اصلی: حلقه ای از جمجمه هایی با چشم های توخالی از سقف گنبدی این کلیسا آویزان است و هرم استخوانی ساخته شده از ۴۰ هزار اسکلت منظره دیگری از این کلیسای مخوف هستند.


جاذبه های گردشگری ترسناک جهان +عکس

۱۰. موزه ماتر - فیلادلفیا

در همکاری با کالج فیزیک فیلادلفیا با سال ها سابقه، این موزه به گونه ای مدیریت می شود که خاص، شوک آور و چندش آور باشد. وقایع نامه این موزه مملو از وقایع غیرمعمول و بیماری هایی است که گوشت و پوست انسان را نابود کرده اند. نمایش های این موزه شامل دست های قانقاریایی، استخوان های سوراخ سفلیسی، کبدهای بیمار و روده های بزرگ و ۱۸ کیلوگرمی است. اسکلت های عظیم الجثه، دوقلوهای به هم چسبیده نارس و کوتوله بعلاوه بخش های بریده شده مغز انسان همه در این موزه چندش آور نمایش داده می شوند.

وحشت اصلی: صابون باقی مانده از قرن ۱۹ میلادی که به ماده صابون مانندی تبدیل شده است و «لاش پیه» - ماده‌ى چرب‌ و موم‌ مانندى كه‌ در اجساد مانده‌ در رطوبت‌ ايجاد مى‌شود - نامیده می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ملودی

      مطلبتون قشنگ بود افرین به کسی که جمع اوریش کرده.

    • محمدرضا

      جالب بودن،مرسيييييي

    • وحید

      محله های کرمانشاه یادتون رفت

    • استار

      من از اسكلت زياد نمي‌ترسم اما از روح...
      واي.......................

    • استاد

      خيلي باحال بود.دستون درد نكنه.اگه دختر خاله هامو ببرم اينجور جاها مطمئن باشين زنده نميان بيرون ;)

    • samane

      عالی بودن ما فناپذیریم

    • parvin

      to aks ke ziyad tarsnak nabodan hala berim az nazdik bebinim chi mishe .

    • hasti

      اصلانرس ناک نبود

    • زندگی

      چه هیجان انگیز!!!!

    • بدون نام

      مسخره بود

    • شراره

      این چیزا فقط چندش اورو دردناکن ترسناک میخوای برو تو کار جن راستی باید هم آن بودم از قسمتای اصلی نبودن
      دروغ خیلی خیلی ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج