جاباما
۴۴۸۷۰۶
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

دستیابی به موفقیت، با غلبه بر این ۹ مانع

برای افزایش قدرت ذهنی خود باید نگاهی دقیق به زندگی خود بیاندازید تا با ویژگی هایی که باید در خود تقویت کنید و یا بطور کلی کنار بگذارید آشنا شوید.

وب‌سایت تک شات - پریسا قره گوزلو: همه ما می دانیم که موفقیت محصول تلاش و پشتکار است. اما عامل دیگری هم در موفقیت نقش دارد که معمولا هم مورد توجه قرار نمی گیرد: قدرت ذهنی و عاطفی. این توان ذهنی و عاطفی، همچون سایر ویژگی های مثبت به سادگی در دسترس بعضی افراد قرار دارد، اما عده ای هم برای برخورداری از آن باید تلاش بیشتری به خرج دهند.

برای افزایش قدرت ذهنی خود باید نگاهی دقیق به زندگی خود بیاندازید تا با ویژگی هایی که باید در خود تقویت کنید و یا بطور کلی کنار بگذارید آشنا شوید.
دستیابی به موفقیت، با غلبه بر این 9 مانع

در ادامه با 9 عاملی که مانع موفقیت شما می شوند و باید هر چه سریعتر آنها را از سر راه خود بردارید آشنا می شوید.

1. حسادت

حسادت که گاه به هنر شمارش موهبت های زندگی دیگران به جای نعمات زندگی خودتان تعبیر می شود، یکی از عوامل نابودکننده موفقیت است. هر چه بیشتر بتوانید تمرکزتان را به جای ناداشته هایتان به داشته هایتان معطوف کنید، بیشتر احساس شادمانی می کنید و موفقیت بیشتری را در زندگی خود تجربه می کنید. حسادت نوعی توهم است؛ خوشبختی دیگران هیچ چیز از شما کسر نخواهد کرد.

2. کمال گرایی

بالاترین درجه از خودآزاری یا کمال گرایی در واقع به مفهوم جستجوی بهترین ها نیست، بلکه بدین معنی است که شما کنترل خود را به صدایی می سپارید که در ذهنتان فریاد می زند شما هرگز نمی توانید به اندازه کافی خوب باشید. کمال گرایی نه تنها مانع موفقیت شما می شود بلکه می تواند به احساس شدیدی از اضطراب، افسردگی و رخوت منجر شود.

3. مقایسه

افراد موفق هرگز خود را با دیگران مقایسه نمی کنند. آنها می دانند که این کار فقط اتلاف وقت و انرژی است، چرا که، همانطور که حتما متوجه شده اید، هیچکس شبیه شما نیست. فقط خود را با آنچه بوده اید و آنچه در آینده تمایل دارید باشید مقایسه کنید.

4. سرزنش

زندگی ما، موفقیت ها و دستاوردهایمان همگی نتیجه عملکرد خودمان است، بنابراین سرزنش دیگران در مواقعی که مشکلی بوجود می آید کاری کاملا اشتباه است. در مواقع بروز مشکل، به جای سرزنش دیگران وقت و انرژی خود را برای رفع مشکل و درست کردن اوضاع صرف کنید. سرزنش کردن دیگران راهی تنبلانه برای توجیه شکست ها و اشتباهات است.

5. عدم برخورداری از اعتماد به نفس

هر زمان به توان پیشرفت خود شک کردید، به مسیری که تا کنون پیموده اید نگاهی بیاندازید؛ تمامی آنچه در این مسیر تجربه کرده اید و تمام مشکلات و ترس هایی که بر آنها غلبه کرده اید را مرور کنید. اجازه ندهید شک و تردید نسبت به توانایی هایتان شما را از پیشرفت بازدارد، چرا که هیچ چیز دیگری تا این حد نمی تواند مانع پیشرفت و دستیابی شما به موفقیت شود.

6. ترس

اگر از شکست واهمه داشته باشید، احتمالا از اقدام کردن هم می ترسید. ترس فقط روشی است که ذهن شما از آن طریق به شما اعلام می کند که چیز مهمی وجود دارد که باید بر آن غلبه کنید، پس اجازه ندهید ترس بر سر راه موفقیت شما قرار گیرد. خطرات در عالم واقعیت وجود دارند، اما ترس یک انتخاب است. اگر بر ترس خود غلبه کنید می توانید قوی تر، عاقل تر و با هوش تر به راه خود ادامه دهید.

۷. حواس پرتی

همیشه عاملی برای حواس پرتی در اطراف شما و در چند قدمی تان وجود دارد. اما اگر خواهان موفقیت هستید، باید بتوانید بر این عوامل چیره شوید و تمرکزتان را هر چه قدرتمندتر سازید. به جای لذات لحظه ای و گذرا، تلاش کنید به رضایت عمیق و ماندگاری که از مداومت و به سرانجام رساندن امور ناشی می شود بیاندیشید. اجازه ندهید آنچه در اطراف شما رخ می دهد، شما را از موفقیت و پیروزی تان دور کند.

۸. حس ایمنی

بیشتر مردم می گویند از آنچه انجام داده اند پشیمان نیستند اما همیشه در حسرت کارهایی هستند که شانس انجامش را داشتند و انجام ندادند. اشتباه برای هر کسی رخ می دهد و می گذرد، اما "کاش" و "اگر" صدمه ای غیر قابل جبران در زندگی ما به جا می گذارد. زندگی کوتاه تر از آن است که هر روز صبح با حسرت از خواب برخیزیم. اگر به دنبال موفقیت هستید از فرصت هایی که برایتان پیش می آید استفاده کنید.

۹. تاخیر در انجام امور

این عامل یکی از محبوب ترین روش های تخریب آینده است! هر روزی که انجام امور را به تعویق می اندازید، یک روز دیگر را با نگرانی در خصوص اموری که باید به انجام برسند پشت سر می گذارید. اگر بتوانید با این عادت خود مبارزه کتید، قدمی بزرگ به سوی موفقیت برداشته اید.
دستیابی به موفقیت، با غلبه بر این 9 مانع

چه عاملی شما را از رسیدن به موفقیت بازداشته است؟

مدتی زمان صرف کنید تا با عواملی که شما را از پیشرفت و دستیابی به موفقیت بازمی دارند آشنا شوید، سپس سعی کنید خود را از این موانع برهانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تشکر مقاله ی خوبی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج