۴۴۸۸۲۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

محققان موفق به ترجمه صدای خفاش‌ ها شدند

حیوانات اغلب برای رساندن منظور خود، برخی صداها و یا حرکات خاصی را از خود بروز می دهند، اما درک احساس و یا منظور نهفته در ورای این حرکات و یا صداها، چندان کار راحتی نیست و در برخی مواقع، ساعات ها زمان می برد.

وب سایت تک شات: آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید با دقت در صدای حیوانات خانگی خود، به آن چه که در ذهنشان می گذرد پی ببرید؟ این حیوانات اغلب برای رساندن منظور خود، برخی صداها و یا حرکات خاصی را از خود بروز می دهند، اما درک احساس و یا منظور نهفته در ورای این حرکات و یا صداها، چندان کار راحتی نیست و در برخی مواقع، ساعات ها زمان می برد.
محققان موفق به ترجمه صدای خفاش‌ ها شدند

اما به تازگی، گروهی از دانشمندان عنوان کرده اند که می توان با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی، به درک درستی از صداهای حیوانات رسید. گزارش منتشر شده در مجله Science Reports حاکی از این است که دانشمندان با مطالعه بر روی خفاش های میوه خوار مصری و استفاده از فناوری یادگیری ماشینی توانسته اند از صحبت ها و هر آن چه که میان این خفاش ها می گذرد، رمزگشایی کنند.

آن ها برای رسیدن به این یافته، ۷۵ روز مداوم را صرف مشاهده و ضبط صدای خفاش ها کردند. سپس، خفاش ها را بر اساس نوع صدایی که در حین صحبت با یکدیگر تولید می کردند، از هم جدا کردند.

در این مرحله، اطلاعات به دست آمده به کامپیوتر وارد و از طریق یک الگوریتم یا دگیری ماشینی مشخص کردند که چه صدایی، متعلق به کدام خفاش است. محققان عنوان کردند که دقت این الگوریتم برابر با ۷۱ درصد است. همچنین دقت تشخیص موضوع صحبت های میان خفاش ها برابر با ۶۱ درصد و دقت نتیجه نهایی آن ۴۱ درصد عنوان شد.

یوسی یوول، از پژوهشگران این گروه تحقیقاتی در این خصوص عنوان کرد: «ما به این نتیجه رسیدیم که تفاوت هایی در زیر و بمی صداهای خفاش ها وجود دارد که شامل دسته بندی های گوناگونیست و هر صدا برای زمان و شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. یافته های ما نشان داد که بخش قابل توجهی از صداهای تولید شده توسط خفاش ها، که قبلاً در یک محدوده و با یک معنی تلقی می شود، دارای معانی متفاوتی هستند و اطلاعات زیادی را در خود جای داده اند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج