۴۴۹۳۶۱
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

اعتصاب قصابان همدانی همچنان ادامه دارد!

از پنج شنبه گذشته به علت افزایش قیمت گوشت قرمز و همچنین خروج روزانه بیش از ۱۲۰۰ دام زنده از استان که تاثیر مستقیم بر افزایش قیمت گوشت گذاشته بیش از ۲۴۰ قصابی و ۱۰۰ نفرقصاب کشتارگاه همدان اعتصاب کرده اند.

خبرآنلاین: از پنج شنبه گذشته به علت افزایش قیمت گوشت قرمز و همچنین خروج روزانه بیش از ۱۲۰۰ دام زنده از استان که تاثیر مستقیم بر افزایش قیمت گوشت گذاشته بیش از ۲۴۰ قصابی و ۱۰۰ نفرقصاب کشتارگاه همدان اعتصاب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ در ادامه افزایش قیمت گوشت قرمز که در آخر هفته گذشته به هر کیلو پنجاه هزارتومان رسیده بود، ۳۴۰ نفر از اعضاء اتحادیه قصابان همدان از خرید و کشتار دام خوداری می کنند.

محمدی، مالک یکی از قصابی های همدان به خبرنگار خبر آنلاین گفت: از پنج شنبه هفته گذشته در اعتراض به افزایش بی رویه قیمت گوشت گاو و گوسفند، دیگر هیچ دامی در همدان کشتار نشده است.

وی افزود: هیچ کدام از اعضاء ۲۴۰ نفری این صنف در همدان به همراه ۱۰۰ قصاب کشتارگاه شهر، تا اطلاع ثانوی از خرید و کشتار دام خوداری کرده و دیگر شما در هیچ مغازه ای گوشت قرمز پیدا نخواهید کرد.

این شاغل در صنف قصابان همدان یادآور شد: امروز تعدادی از اعضاء صنف قصابان در مقابل استانداری تجمع کردند و اعتراض خود را طی نامه مکتوبی به اطلاع استاندار همدان رساندند.

حسینی یکی دیگر از قصابان همدان به خبرنگار خبر آنلاین گفت: روزانه بیش از ۱۲۰۰ دام زندان از این شهر خارج و به استانها مجاور جهت فروش انتقال می یابد و همین مسئله سبب افزایش قیمت دام زنده تا ۳۷ هزار تومان شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با اعتصاب قصابان در طی چهار روز گذشته قیمت دام زنده تا ده هزارتومان کاهش یافته است.

این فرد ضمن درخواست و دعوت از همشهریان به صبر و حوصله و عدم اصرار به خرید گوشت به هر قیمتی، یادآور شد: در این وضعیت از افزایش قیمت هر روزه گوشت پیشگیری شد و گرنه تا نوروز ۹۶ قیمت گوشت گوسفندی به هشتاد تا نود هزارتومان در کیلو هم می رسید!؟

موسوی یکی دیگر از خریداران و کشتار کنندگان دام زنده نیز به خبر آنلاین گفت: سود انتقال دام زنده از استان همدان به جیب عده ای دلال که هیج تعصبی نسبت به مردم این شهر ندارند می رود.

وی تاکید کرد: بارها اعضاء اتحادیه قصابان به مسئولین تذکر داده اند که با این قبیل افراد برخورد کنند و با محدودیت در انتقال دام زنده به خارج از استان، در کنترل و کاهش قیمت گوشت قرمز تاثیر گذار باشند ولی متاسفانه تا به امروز هیچ برخوردی با این افراد نشده است.

اکبر سپهری، رئیس اتحادیه قصابان همدان نیز گفت: در حال حاضر قیمت گوشت گوساله و گوسفند درجه یک طبق نرخ‌نامه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از قرار هر کیلوگرم نرمه گوساله ۳۶ هزار تومان، گوسفندی درجه یک نیز از ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان و مخلوط بی‌استخوان ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان در بازار به مشتریان عرضه می‌شود.

وی افزود: از شنبه این هفته کشتار در همدان انجام نشده و هم اکنون در هیچ کدام از قصابی های شهر همدان گوشت گاو و گوسفند یافت نمی شود و این امر برای مردم مشکلاتی را فراهم کرده است.

سپهری، خروج بی‌رویه دام زنده از استان را سبب این ناهماهنگی‌ و اعتراض‌ها و افزایش قیمت گوشت در بازار همدان دانست و گفت: روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دام زنده از استان خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به حمل دام زنده از میدان دام تا محل کشتارگاه بسیار بالاست و این امر موجب اعتراض قصابان شده و مقرون به صرفه نبودن این فرآیند، فروش دام زنده به خریداران خارج از استان به ویژه تهران را دامن زده است.

رئیس اتحادیه قصابان همدان درباره نوسانات اخیر قیمت گوشت در بازار و گرانی بی حد آن در روزهای اخیر عنوان کرد: قیمت گوشت با توجه به تقاضای بازار و به صورت روزانه اعلام می‌شود و به منظور کنترل قیمت و جلوگیری از خروج بی‌رویه دام زنده از استان لازم است محل میدان دام با کشتارگاه در یک مکان ادغام شوند.

وی با اشاره اینکه تعیین قیمت گوشت از سوی بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت می‌گیرد، اعلام کرد: پیگیری‌های خوبی برای کاهش قیمت گوشت و کنترل بازار گوشت توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرده است ولی این مسئله تا به امروز نتیجه بخش نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چاووش خونه

      سلام. بابادمتون گرم.صرف نظرازدرستی ونادرستی کار، همینکه بفکر افتادین یه کاری بکنین که دست این مافیای همه گیردلالی روکوتاه کنین،جای بسی مباهات وقدردانی داره.امیدوارم نتیجه کاربه نفع مردم باشه...

    • بدون نام

      حق با قصابانه

    • بدون نام

      هیهات من الذله

    • علی اقا

      هزارافرین برمردم عزیز همدان کاش تمام استانهاازشمایاد بگیرندمطمن باشیداگرخودتان به داد خودتان نرسید هیچ کس به فکر مردم نیست شماحساب کن وزیر صنعت می خوادبه دادمردم برسه از کالای مصرفی هرچیزی که ارزان شود جناب وزیر ضررمیکنند تاحتی ماشین اگرارزان شود جناب وزیرضرر میکنند....میپرسی چرا?؟ ... احسنت مردم همدان نخرید تا بگندد ان وقت ببین ارزان میشود یانه

    • مجیدارشدی

      آفرین به قصابان باشرف همدانی وانشاالله مردم همدان وکل کشور از موضوع حمایت کنند تا شاید همه اقشار ملت بتواند از این گوشت حلال که خداوند برای همه مردم عالم وهمه مذاهب آفریده استفاده کنند و درسی باشه برای کسانیکه با کم کردن وگران کردن مواد مورد استفاده مردم وهدایت آنها شود

    • مرتضی

      واقعا این درسی باید باشه در تمام موارد و همه اقلام

    • وحید

      آفرین به قصابان شریف همدانی...
      دم همتون گرم

    • بدون نام

      دمتون گرم ،خیلی مردید،کاش همه یاد بگیریم

    • بدون نام

      بایدتو کل کشور این اتفاق بیفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج