جاباما
۴۵۰۱۰
۴ نظر
۵۱۵۳
۴ نظر
۵۱۵۳
پ

تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

این ۱۰ ساعت مچی پیشتاز مهارت در گاه سنجی هستند و روزی الهام بخش نسل جدیدی از دستگاه های سنجش زمان خواهند بود. این آینده ساعت سازی است.

تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

برترین ها:

تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

انسان ها سنجش زمان را جدی نمی گیرند. گوشی های همراه، کامپیوترها و تلویزیون ها همه زمان را بدون خطا نشان می دهند، ولی این انقلاب جدیدی در فناوری بشری است. در چند هزار سال اخیر، ما به ماشین آلات پیچیده و حتی موقعیت خورشید تکیه کردیم تا تخمین دقیقی از زمان داشته باشیم. گروه های بسیاری از ساعت سازان اروپایی قرن ها مشغول ساختن دستگاه های پیچیده و ظریف بودند که وقت را با دقت میکروثانیه نشان دهد. هنوز هم همینطور است و ساعت سازان امروزی دنیایی از مهارت های مهندسی را در دستگاه های ریزی جمع آوری می کنند که نبض دنیای در حال تغییر را هر یک ثانیه یک بار، اندازه گیری می کنند. این 10 ساعت مچی پیشتاز مهارت در گاه سنجی هستند و روزی الهام بخش نسل جدیدی از دستگاه های سنجش زمان خواهند بود. این آینده ساعت سازی است.

1 . ساعت مچی MB&F Thunderbolt


تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

ماکسی میلیان بوسر را می توان استیو جابز گاه سنجی به شمار آورد. بوسر و دوستانش سخت کار کردند تا دنیای هنر ساعت سازی لوکس را دگرگون کنند. آنها طراحی های دقیق و خارق العاده ای انجام دادند. این ساعت مچی یکی از بهترین نمونه ها است و پیچیدگی اعجاب انگیزی دارد که از علاقه این طراح به ماکت های هواپیما در کودکی الهام گرفته شده است. یک جفت سیلندر مخروطی دوقلو ما را به یاد طرح های موتور دوگانه هواپیماهای نیمه قرن می اندازند و یکی از آنها زمان را نشان می دهد و دیگری شارژ ساعت را نشان می دهد. این ساعت تمایل MB&F به شکستن هنجارها و ارائه چیزی جدیدی را منعکس می کند.

۲ . ساعت مچی Hublot La Cl é du Temps


تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

در مقابل ساعت مچی های مدل قدیمی، این ساعت مچی، آینده گراترین ساعت مچی این لیست است. از رنگ آن گرفته تا فلسفه طراحی آن، همه شبیه به ساعت مچی های آینده است. نام فرانسوی آن به فارسی "کلید زمان" ترجمه می شود و کارکرد منحصر بفرد این ساعت مچی را نشان می دهد. یکی از ویژگی های آن "توقف زمان" است و فقط با فشردن یک دکمه فوراً متوقف می شود. البته زمان واقعی را متوقف نمی کند، ولی هدف از تعبیه این ویژگی، مکث کردن و فکر کردن به گذشت زمان است. تا زمانی که دکمه را فشار داده و نگه دارید، ساعت با زمان جلو می رود و وقتی که دکمه را رها کنید، باز هم زمان درست را نشان می دهد.

۳. ساعت جیبی Pininfarina Bovet Ottana Tourbillon


تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

رابطه بین ساعت های دست ساز و خودروهای لوکس بسیار بهم نزدیک است، به خصوص اگر ساعت موردبحث ساعت Pininfarina Bovet Ottana Tourbillon باشد. این ساعت سبک خود را مدیون شرکت طراحی خودروهای لوکس Pininfarina است که برای کمپانی هایی همچون مرسدس، فراری، مازراتی، رولز رویس و غیره طراحی می کند. کار طراحی آنها بر روی Bovet ، مهندسی پیچیده و دقیقی را منعکس می کند که اغلب مختص خودروهای لوکس است. این ساعت جیبی در میان پیشرفته ترین ساعت های دنیا قرار دارد و دستگاه میکروسکوپی آن برای صاحبش دقت فراوانی فراهم می کند.

۴ . ساعت Jaeger Le Coultre Atmos Clock ۵۶۶


تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

این ساعت که از لحاظ فنی ساعت نیست، Jaeger Le Coultre Atmos Clock ۵۶۶ نام دارد و بسیار زیباست. این زمان سنج که الهام آن از ستاره شناسی بود است، به یاد ساعت ۸۳ ساله ای از همین برند ساخته شده است و انعکاسی از دوام برای شرکتی است که کارش سنجش زمان است. ساعت اتموس پوشش کریستالی دارد و به آن کالیبر تازه ای می دهد. در مرکز آن، نقشه بهشت در مقیاس کوچکتر و در دایره ای هم مرکز طراحی شده است که موقعیت آسمان را برای کاربر نشان می دهد. در حالیکه دستگاه پیچیده ای داخل آن کار می کند، صفحه نمایش آن کاملاً خوانا است.

۵ . ساعت Urwerk U-۱۱۰ Torpedo


تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

این ساعت هم پیچیده و هم خوش کاربرد است و صفحه نمایش آن سبک اسپورت و جدیدی دارد که شامل مجموعه ای از قطعات متحرک می شود. همانطور که می بینید، وقتی این قطعات ریز با هم ترکیب می شوند، حرکت شگفت انگیزی برای نشان دادن زمان نمایش می دهند. هر عقربه این ساعت طوری می چرخد که ساعت را نشان می دهد، در حالیکه عقربه دقیقه شمار در طول صفحه حرکت می کند. این ساعت شبیه هیچ ساعتی که تابحال دیده اید نیست و یکی از تأثیرگذارترین صفحه های دنیا را دارد.

۶. ساعت سوپر اسپورت بوگاتی ساخت Parmigiani


تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

بله، درست شنیدید، بوگاتی! همان کمپانی که سریع ترین و گرانترین خودروهای دنیا را می سازد، مهارت خود در ساعت سازی را نیز امتحان کرده است. این ساعت سوپر اسپورت، همراه ایده آلی برای بوگاتی سواران است و قیمت آن را فقط یک بوگاتی سوار می تواند بپردازد. شاید نتواند مانند خودروی بوگاتی ۲۶۷ مایل بر ساعت حرکت کند، ولی قیمت آن ۲۵۹ هزار دلار است.

۷. ساعت Knot ۰hundred


تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

نتیجه پیوند دیگری از طراحی گاه سنجی و خودروسازی، ساعت Knot ۰hundred است که جهش آینده گرایانه ای در صنعت ساعت سازی است. نتیجه همکاری ذهنی نیکولاس دی لورتو و کورت نیومان، این ساعت است که ساده، شیک، مدرن و پیچیده است. شماره های بیرونی آن، ساعت را نشان می دهند و شماره های داخلی دقیقه را نشان می دهند و ساعت وسطی ثانیه را نشان می دهد. هر شماره وارد سوراخی در سمت چپ می شود که زمان دقیق روز را نشان می دهد. به دست کردن چنین ساعتی نه تنها برای داشتن زمان مناسب است، بلکه طراحی و مد را برایتان می آورد و رقبای این ساعت در این زمینه بسیار اندکند.

۸. ساعت HD۳ Complication Black Pearl


تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

به دست کردن این ساعت احساسی شبیه به دستگاه سکه ای به شما می دهد. بجای عقربه ساعت در سمت چپ شماره هایی تعبیه شده اند، در حالیکه دقیقه در وسط ساعت و در دایره کوچکی نشان داده می شود. آنچه این ساعت را شگفت انگیز می کند، عناصر زمانی نیست، بلکه دستگاه داخل آن است. این ساعت نیروی خود را از مکانیسم گردان دومحوره ضدگرانشی می گیرد که در مرکز تحتانی صفحه نمایش می چرخد. این ساعت از عصر دزدان دریایی ملهم شده است و ترکیب رنگی آن قرمز و مشکی است. صدها قطعه متحرک داخل آن کار می کنند و ساعتی را می سازند که ممکن نیست دیگر همتایی برای آن بیابید.

۹. ساعت Geocentric ساخت جفری کوپر


تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

طراح راک استار آینده یعنی جفری کوپر، ساعت پیشرفته مفهومی جدیدی طراحی کرده است که Geocentric نام دارد. شماره های گردان و مکانیک شفاف آن در زیر ساعت شامل صفحه کلفت این ساعت می شود که در دنیای ساعت مچی های مدرن، نادر است. شماره مرکزی کوچک به عنوان عقربه ثانیه می چرخد و شماره بزرگتر دقیقه ها را نشان و می دهد و موقعیت آن نسبت به نوار بیرونی، ساعت را نشان می دهد. مجموعه ای از دوایر هم مرکز، روش جذابی برای نشان دادن زمان هستند و نوار ریز و جالب آن به ویژگی مدرن این ساعت می افزایند.

۱۰. ساعت Devon Works Tread ۱


تصاویری از ساعت مچی های شگفت انگیز آینده

ساعت Devon Works Tread ۱ پیشرفته ترین ساعت در کل این گروه است، و ظاهر و فناوری اعجاب انگیزی دارد. Tread ۱ چهار تسمه نازک ۲ میکرونی داخلی دارد که داخل محفظه آن می چرخند تا زمان را نشان دهند. نیروی این ساعت توسط یک باتری قابل شارژ پلیمر لیتیوم تأمین می شود که با القای بی سیم شارژ می شود. این سیستم الکتریکی تسمه ها را به حرکت در می آورد. این تسمه ها با فناوری نوری کوک می شوند. این ساعت یکی از پیشرفته ترین و خوش ظاهر ترین ساعت های مچی است که تابحال ساخته شده است. طراحی آن توسط شرکت هوافضای کالیفرنیا انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرعلی

      واقعا دیدنی ان

    • سحر

      خیلی عالی بودن

    • حسين

      سلام . خيلي جالب بودن لطفا اين جور مطالب را ايميل كنيد . مرسي

    • شادی

      خیلیشگفت انگیز بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج