۴۵۰۵۸۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

خبر شکایت از تاکسی یاب‌های آنلاین تکذیب شد

چندی پیش خبری دال بر طرح شکایت از دو شرکت تاکسی یاب آنلاین در خبرگزاری ها شنیده شد ولی اکنون میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ای تهران این خبر را تکذیب کرده است.

وب سایت کلیک: چندی پیش خبری دال بر طرح شکایت از دو شرکت تاکسی یاب آنلاین در خبرگزاری ها شنیده شد ولی اکنون میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ای تهران این خبر را تکذیب کرده است.
خبر شکایت از تاکسی یاب‌های آنلاین تکذیب شد

در پی انتشار خبر طرح شکایت بر علیه دو شرکت تاکسی یاب آنلاین؛ مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ای تهران گفته است که «از دو تاکسی یاب آنلاین شکایت نشده بلکه به آنها اخطار داده‌ایم چون این اتحادیه به این دو تاکسی یاب آنلاین تنها مجوز فعالیت کافی نت و تولید نرم افزار غیرسفارشی داده است، نه مجوز فعالیت تاکسی موبایلی چرا که صادر کردن مجوز برای حمل و نقل شهری در حوزه اختیارات این اتحادیه نیست.»

مسئولان روابط عمومی دو تاکسی یاب آنلاین در پیگیری خبر شکایت گفتند.:ما هیچ شکایتی را از هیچ جایی دریافت نکرده‌ایم و از این موضوع اطلاعی نداریم.

فرهادکوهی مسئول روابط عمومی یکی از این تاکسی‌‌یاب‌ها به یکی از خبرگزاری ها گفته است: در مدت فعالیت ۳ساله به این نتیجه رسیده‌ایم که بخش سنتی راضی به فعالیت ما نیست بنابراین چون نمی‌توانند با ۵میلیون سفر درون شهری و داشتن ۲۸ هزار راننده فعال در تهران با ما رقابت کنند هجمه‌ای علیه کسب و کارهای نو راه انداخته‌اند.

ایشان در ادامه با بیان اینکه پیش از این نیز یکی از اتحادیه‌ها هجمه‌ای را برای یکی از کسب و کارهای اینترنتی به راه انداخته بود، افزود: ما بدون مجوز فعالیت خود را آغاز نکرده‌ایم بلکه تا آنجایی که آگاه بودیم به اتحادیه فناوران مراجعه کرده و مجوز فعالیت دریافت کردیم. از سوی دیگر چون ما دانش بنیان هستیم از معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری نیز مجوز فعالیت داریم. ما درباره هجمه‌های به وجود آمده بزودی نشست مطبوعاتی را ترتیب داده و به آنها پاسخ خواهیم داد. از سویی دیگر سلیمانی‌فر مسئول روابط عمومی «دیگر مؤسسه تاکسی‌یاب» نیز از این شکایت ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفته است: کسب و کار ما دانش بنیان محسوب می‌شود و اجازه فعالیت داریم.

مهدی میر مهدی که رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ای تهران است در همین مورد اظهار کرده است:اتحادیه فناوران مخالف کسب و کارهای نو نیست و حتی از این فعالیت‌ها حمایت می‌کند ولی اجازه صدور مجوز برای حمل و نقل درون شهری را ندارد و بسیاری از فعالان این عرصه، فعالیت بدون مجوز تاکسی یاب‌های آنلاین را به گردن اتحادیه فناوران انداخته و ما را مقصر جلوه داده‌اند.

وی در ادامه گفت: مجوزی که اتحادیه فناوران رایانه‌ای تهران برای این دو کسب و کار نو صادر کرده تولید نرم افزار و کافی نت است و صدور مجوز برای فعالیت‌های حمل و نقل شهری در حوزه این اتحادیه نیست.

میر مهدی با تکذیب شکایت رسمی از این دو تاکسی یاب آنلاین گفت: ما به این دو تاکسی یاب آنلاین اخطار داده و از آنها خواسته‌ایم تا مجوزی که از اتحادیه دریافت کرده‌اند و ربطی به فعالیت کنونی آنها ندارد را باطل کنند. اکنون تداخل صنفی ایجاد شده است و باید مجوز خود را باطل کنند. ولی اگر اقدام به این کار نکنند اتحادیه به صورت قانونی وارد عمل می‌شود.

میرمهدی در جواب به این پرسش که آنها باید برای دریافت مجوز فعالیت کسب و کار نو به کجا مراجعه کنند، گفت: ما از کسب و کارهای نو در فضای مجازی استقبال می‌کنیم اگر فعالیت آنها دانش بنیان محسوب می‌شود باید از معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری، مجوزبگیرند.

ایشان با بیان اینکه تا آنجایی که می‌دانم به جز معاونت علمی و فناوری، اصلا محلی برای دریافت مجوز برای فعالیت‌های اینچنینی وجود ندارد، گفت: این افراد هم مقصر نیستند بنابراین باید جایی را برای دریافت مجوز این نوع کسب و کار ایجاد کنند.

میرمهدی در خصوص صدور مجوز اظهار کرد: به نظرم در خصوص صدور مجوز برای کسب و کارهای نو خلأ وجود دارد بخصوص اینکه حوزه کسب و کارهای نو اینترنتی قانون مدونی ندارد و کسانی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار نو هستند نمی‌دانند باید از کجا مجوز بگیرند. از سوی دیگر مشکلات در حوزه کسب و کارهای نو زیاد شده است و اکنون چند اتحادیه کسب و کارهای سنتی با این موضوع درگیر شده‌اند و در آینده بر تعداد این کسب و کارها در کشور افزوده خواهد شد بنابراین اگر دولت هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی نکند با معضلات بسیاری در آینده روبه‌رو خواهیم شد.

رضا الفت نسب رئیس انجمن کسب و کارهای نو در مورد این خبر ها گفت: فعالیت دو تاکسی یاب آنلاین کسب و کار نو و اینترنتی محسوب می‌شوند و در این موضوع شکی نیست ولی چون فعالان عرصه کسب و کار نو جایی برای دریافت مجوز ندارند دچار بلا تکلیفی زیادی شده‌اند.

وی همچنین گفت: با توجه به نو بودن این کسب و کارها هنوز روی بحث صدور مجوزها کار نشده است و فعالان کسب و کارهای نو نمی‌دانند باید برای دریافت مجوز به کجا مراجعه کنند از سوی دیگر هر بخشی مانند اتحادیه‌های تاکسیرانی، آژانس‌ها، مسکن و… نیز ادعا می‌کنند، آنها باید مجوز صادر کنند.

ایشان در ادامه گفتند: باید دولت و مسئولان دست اندرکار چنین روزهایی را پیش‌بینی و خود را به روز کنند. باید دولت به ساماندهی کسب و کارهای نو سرعت ببخشد چرا که فردا به تعداد این نوع کسب و کارها در کشور افزوده می‌شود. البته نباید با نوشتن قانون، کار آنها را سخت‌تر کنند. از آنجایی که دنیا به سمت استفاده از کسب و کار نو در بستر اینترنتی پیش می‌رود بنابراین باید به گونه‌ای قانون را تنظیم کنند که کار آنها سهل‌تر شود و مردم بتوانند از این امکانات بهره کافی را ببرند.

الفت نسب در جواب به پرسشی که قرار بود اتحادیه کسب و کارهای نو راه‌اندازی شود تا فعالان این عرصه بتوانند برای فعالیت مجوز دریافت کنند، گفت: با کمک سازمان تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تکمیل آیین‌نامه‌های کسب و کارهای نو هستیم تا اتحادیه شکل بگیرد و پیش‌بینی می‌کنیم که تا قبل از پایان سال انتخابات این اتحادیه برگزار شود. اگر دریافت مجوزهای دیگری برای کسب و کارهای نو در نظر نگیرند و مسأله را امنیتی نکنند پیش‌بینی می‌کنیم بعد از انتخابات برای صدور مجوز اقدام کنیم.

جعفر محمدی نایب رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نصر نیز درباره موضوعی که پیش آمده است برای تاکسی یاب‌های آنلاین گفت: با به وجود آمدن کسب و کارهای نو، کسب و کارهای سنتی رودر روی آنها قرار گرفته‌اند. متأسفانه در کسب و کارهای سنتی مشتری مداری وجود ندارد و چون مردم تشنه دریافت خدمات خوب هستند و رضایت مشتری در اولویت قرار دارد بنابراین به سمت کسب و کارهای نو مانند تاکسی یاب‌های آنلاین سوق پیدا کرده‌اند.

جعفر محمدی، کارشناس تجارت الکترونیکی افزود: به‌عنوان نمونه بیایید خدمات تاکسی یاب‌های آنلاین را با خدمات آژانس‌ها مقایسه کنیم. چقدر آژانس‌ها به مشتری بها داده‌اند. آیا مسیر ترافیکی را به مسافر گزارش می‌کنند؟ آیا مسئول آژانس با مسافر تماس گرفته و پرسیده که کیفیت کار و رفتار راننده و رانندگی او چگونه است؟ آیا مسافر از راننده شکایتی کرده و پاسخ مناسبی از مسئول آژانس دریافت کرده است؟ آیا تاکنون مسافران از تخفیف برخوردار شده‌اند؟ اگر پول خرد نداشتند از پرداخت الکترونیکی استفاده کرده‌اند؟ و… این در حالی است که تمام این خدمات را کسب و کارهای نو به مردم ارائه می‌دهند.

وی همچنین افزود: اگر کسب و کار‌های سنتی نیز مشتری مداری را سرلوحه خود قرار دهند می‌توانند با کسب و کارهای نو رقابت کنند. حال چون آنها توان رقابت ندارد به مقابله برخاسته‌اند. نمی‌توان کسب و کاری را که به مشتری توجه نمی‌کند را به زور سرپا نگه داشت. اکنون مشتری به دنبال خدمات خوب است بنابراین مشتری به بخش آنلاین که به همه این موارد توجه می‌کند روی آورده است سنتی‌ها باید خود را به روز کرده و از تکنولوژی روز استفاده کنند تا ضربه کمتری ببینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دو تاکسی یاب، بسیار عالی بودند و استانداردهای جدیدی تعریف شد که قبلا اصلا نبود. من بالشخصه از آژانس ها خسته و ناراضی بودم. همیشه با خودروی خودم بودم. حالا نصف سفرهای شهری خودم را با آنها می روم. هم من راضی هستم و هم یک عده جوان. تعطیل هم بشوند باز با خودروی خودم می روم و از آژانسها هم مطلقا و ابدا دیگر استفاده نمی کنم. نمونه بد و خراب آژانسها را معرفی کنم که مصداق بدترین ها است: فرودگاه مهرآباد.
      بدترین جایی که می توانید خدمات بگیرید و ناراضی باشید، آنجاست.

    • حسن فتحعلی

      من یک راننده اسنپ هستم از روزی که به جمع اسنپ به عنوان راننده پیوسته ام از کار و خود در اسنپ بسیار راضی هستم زمانی که در اژانس به عنوان راننده کار میکردم جز ناملایمتی و حق خوری صاحب اژانس وپارتی بازی در دادن مسیر خوب از طرف رزوشن اژانس ها چیزی عاید ما نشد بنده چند سالی بود که در اژانس کار میکردم ولی در این دو ماهی که به اسنپ به عنوان راننده پیوستم بسیار از کا ر اسنپ راضی وخشنود هستم زنده باد پایه گذار اسنپ

    • بدون نام

      بنده چند سالی است که سروییس مدارس را انجام میدهم اگر راننده بدی بودم چرا اخراجم نکردند ولی الان وقتی سرویس مدارس را انجام میدهم اوقات بیکاریم را در اسنپ مشغول هستم پس ما نه خلاف کار هستیم نه بی هویت ما کاسب و زحمت کش هستیم اقای تاکسیرانی برو در داخل شهر ببین در روزهای بارانی تاکسی دارها بعضی هاشون چه جوری جیب مردم را خالی میکنند بعد بشین قضاوت بی جا بکن درو د بر مدیر پایه گذار اسنپ

    • راننپه اسنپ

      سلام من راننده ام با ماشین تو اژانس پارتی بازی بود الان یک ساله اسنپم همه چیش رو نظم قانونه تنها کاری که تو ایران درست انجام شده همینه حالا اقایون دیدن این همه استقبال شده پول خوبی توش هس سهم میخان اسنپم اول واخر باید درصدشونو بده تا ساکت شن .شغل جدید اینترنتیه سنتی جواب نمیده دیگه بجای اینکه بیان رقابت کنن دنبال حذف این شغل هستن کانال تلگرام اسنپ فعال بودن بیستو هشت هزار ماشین داخل تهرانو اعلام کرده خودش یه بازو حمل و نقل تو تهرانه همه راضین هم منه رانندهدهم مسافر وافعا اگه بخان جمعش کنن خیلیا که منبع درامدشونه دوباره باید هزار تومن تو خیابان مسافر کشی کنن مردم دنبال اخلاق احترامن که رانندهای اسنپ انجام میدن تاکسیا که نرخشون بستگی به اسمون تهران داره اسنپ تو تابستون کولر روشن جز خط قرمزاشا زنده باد تیم اسنپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج