جاباما
۴۵۵۵۵۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

افشاگری ویکی‌ لیکس درباره جان کری

پایگاه «ویکی‌لیکس» یک فایل صوتی از نشست وزیر خارجه آمریکا با معارضان سوری در سازمان ملل منتشر کرده که در آن «جان کری» اعتراف کرده است که وی مصرانه خواستار مداخله نظامی آمریکا در سوریه بوده است.

خبرگزاری فارس: هفته جاری پایگاه ویکی‌لیکس، یک فایل صوتی از نشست «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با اعضای معارضان سوریه در سازمان ملل فاش کرده است که وزیر خارجه آمریکا در این فایل صوتی اعتراف کرده است که وی مصرانه خواستار مداخله نظامی در سوریه بوده است اما در نهایت نتوانست بقیه را در این زمینه متقاعد کند.

طبق این گزارش، کری در حین مکالمه با معارضان سوری اعتراف کرد: «من نتوانستم آنها را متقاعد به استفاده از زور در سوریه کنم».

بنا به گفت ویکی‌لیکس، «این فایل صوتی در واقع یک نگاه اجمالی به آنچه که در نشست‌‌های غیررسمی رخ می‌هد، می‌اندازد. توجه داشته باشید که این فایل نشان می‌دهد که نقل‌ قول‌های مقامات آمریکا لزوماً تمام حقیقتی نیست که بیان می‌شود».

جان کری علاوه بر اعتراف به اینکه خواستار مداخله نظامی در سوریه بوده است، اعتراف کرد که آمریکا دورادور، رشد داعش را به تماشا نشسته بود تا «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را وادار به مذاکره کند که البته این راهکار سپس نتیجه معکوس داد زیرا بعد از مدتی، کری از مداخله روسیه علیه گروه تروریستی داعش حمایت کرد.

این فایل صورتی در ابتدا اواخر ماه سپتامبر برای روزنامه آمریکایی نیویورک‌‌تایمز فاش شد و سی ان ان که منبع این فایل صوتی بوده است، از آن زمان، این فایل صوتی را حذف کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج