۴۵۶۶۴۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

قدم زدن در واقعیت مجازی با Cerevo Taclim

یک شرکت تازه تأسیس در زمان برگزاری نمایشگاه سی.ای.اِس ۲۰۱۷، نوعی کفش را معرفی کرد که امکان حرکت و شبیه‌سازی حس لامسه در پای کاربر را فراهم می‌کند.

وب سایت سایبربان: یک شرکت تازه تأسیس در زمان برگزاری نمایشگاه سی.ای.اِس ۲۰۱۷، نوعی کفش را معرفی کرد که امکان حرکت و شبیه‌سازی حس لامسه در پای کاربر را فراهم می‌کند.
قدم زدن در واقعیت مجازی با Cerevo Taclim

از زمان اختراع فناوری واقعیت مجازی تا کنون شرکت‌ها و افراد بسیاری هستند که تلاش می‌کنند تجربه‌ی حضور در دنیای این فناوری را هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک بکنند. به همین منظور چندین نوع وسیله‌ی جانبی مانند لباس یک‌تکه برای انتقال حس درد و دستکشی برای انتقال حس لامسه ساخته شده است.

تا این لحظه برای ردیابی حرکت در دنیای مجازی از دوربین‌هایی که در سراسر اتاق کار گذاشته شده و محل هدایتگرها را دنبال می‌کنند، استفاده می‌شد؛ اما به تازگی یک شرکت ژاپنی به نام کِرِوُ۱ (Cerevo)، در نمایشگاه سی.اِی.اِس ۲۰۱۷ «CES ۲۰۱۷» نوعی کفش پلاستیکی را معرفی کرده است که احساس قدم زدن در دنیای مجازی را کاملاً مشابه با دنیای واقعی شبیه‌سازی می‌کند.
قدم زدن در واقعیت مجازی با Cerevo Taclim

کِرِوُ تکلیم (Cerevo Taclim) نام یک جفت کفش بازخوردی لمسی و دستکش‌های کنترلی است که با هدست‌های واقعیت مجازی گوگل (Google VR) هماهنگ بوده و تجربه‌ی حرکتی واقعی در سطوح دنیای مجازی را برای کاربر فراهم می‌کند. به عنوان مثال با حرکت روی برف فشار آن در زیر پا و با حرکت در کنار ساحل رفتن شن بین انگشتان و وجود آب روی پای کاربر کاملاً حس خواهد شد.

شرکت کرو برای نمایش قابلیت‌های تکلیم از یک بازی مبارزه‌ای در نمایشگاه سی.اِی.اِس استفاده کرد. بر اساس گزارش افرادی که این فناوری را امتحان کرده‌اند، آن‌ها واقعاً ریخته شدن آب و رفتن شن بین انگشتان پای خود را احساس کردند. با وجود این حس ایجاد شده کاملاً واقعی نبوده؛ اما باعث شد تا برای مدتی فراموش کنند در یک نمایشگاه حضور دارند.
قدم زدن در واقعیت مجازی با Cerevo Taclim

ساختار کفش تکلیم ساده است. این وسیله دارای ۲ تسمه بوده که یکی از آن‌ها روی انگشتان کاربر قرار می‌گیرد. همچنین در سراسر کفش و روی تسمه از موتورهای بازخورد لمسی برای شبیه‌سازی حالت‌های مختلف استفاده شده است. از همین موتورها در هدایتگری که همراه با کفش‌ها عرضه می‌شود استفاده شده است و افراد آزمایش‌کننده‌ی آن معتقدند می‌توان این هدایتگر را نوع به‌روز شده‌ای از آکیولاس ریفت به حساب آورد.

فناوری مذکور در پاییز ۲۰۱۷ با قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد. همچنین شرکت کرو اعلام کرد در تلاش است محصول خود را علاوه بر بسترها گوگل، با آکیولاس ریفت، استیم وی.آر (Steam VR) و پلی‌استیشن وی.آر (PS VR) سازگار بکند.

_________________________________________

۱- کِرِوُ شرکتی ژاپنی است که روی ایجاد ابزارهای شبکه برای مشتری‌ها و کاربرهای حرفه‌ای تمرکز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج