۴۵۶۶۸۲
۱۷ نظر
۵۱۲۴
۱۷ نظر
۵۱۲۴
پ

دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

همه جا نور است و سادگی... دکوراسیون خانه زهره و یاشار در یوسف آباد نمونه ای از به کار گیری سبک اسکاندیناوی است، با ما در این مطلب همراه باشید.

وب سایت چیدانه: همه جا نور است و سادگی... دکوراسیون خانه زهره و یاشار در یوسف آباد نمونه ای از به کار گیری سبک اسکاندیناوی است، با ما در این مطلب همراه باشید.
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

  • تعداد افراد ساکن: ۲ نفر
  • شغل صاحبخانه: خانم خانه مترجم زبان انگلیسی و همسرشان مهندس IT
  • موقعیت: یوسف آباد/ محله: جهان آرا
  • متراژ فضا: ۱۰۰ متر مربع
  • سال ساخت : ۱۳۹۳
  • نوع ملکیت: استیجاری
  • تعداد اتاق خواب : ۲ خواب
  • تعداد سرویس : ۱ حمام و ۱ دستشویی
  • سبک دکوراسیون : اسکاندیناوی
  • رنگ غالب : سفید
  • ویژگی برجسته طراحی : روشنایی و سادگی
  • طراح : خانم خانه زهره حق بین
  • مدت زمان طراحی داخلی و خرید جهیزیه : ۲ ماه
  • نوع اجرا: نوسازی
  • هزینه تقریبی مبلمان و دکوراسیون : ۸۰ میلیون تومان

معرفی فضاهای خانه در پلان اصلی
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

ورودی
سرویس بهداشتی
غذاخوری
نشیمن و پذیرایی
آشپزخانه
راهروی ارتباطی
تراس
اتاق کار
اتاق خواب
حمام

انتخاب دکوراسیون خانه با دیوارهای سفید
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

زهره حق بین و یاشار آل احمد، یک زوج خوش ذوق، که حدود یکسال از زندگی مشترک‌شان می‌گذرد. آنها قبل از اینکه زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند، یکسال عقد کرده بودند. در این یکسال خرید لوازم‌شان را برنامه‌ریزی کردند و در مدت دو ماه، تمام جهیزیه را خریداری کردند. زهره می‌گوید: برای انتخاب خانه خیلی اذیت شدیم. به تازگی خانه‌ها را مبله... که چه عرض کنم!! کاغذ دیواری یا پرده می‌ کنند، و این نکته مشکل اصلی ما، در انتخاب منزل بود.

دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

مثلا خانه‌ ای که نمای کرم رنگ داشت، دیوارهای داخل منزل را هم با کاغذ دیواری‌ های این طیف رنگی، پوشانده بودند. یعنی شما مجبور بودید خانه‌تان را از خیابان تا داخل به رنگ کرم ببینید. در منزل دیگر، پرده‌ا ی گران قیمت نصب شده بود و امکان حذف آن نبود. من باید کل جهیزیه‌ ام را مناسب با پرده و رنگ آن خریداری می‌کردم. بعد از کلی جستجو، بالاخره منزل مورد نظرمان را یافتیم، خانه‌ ای با دیوارهای سفید.

تقسیم‌ بندی فضاها
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

در قسمت ورودی، سرویس بهداشتی و رختکن قرارگرفته است. بعد از آن غذاخوری قرار دارد و جلوتر از آن در کنار پنجره‌ سرتاسری، مبلمان نشیمن قراردارد. نشیمن توسط یک مبل ال شکل طوسی و یک کاناپه چیدمان شده است. زهره این قسمت را نسبت به دیگر فضاهای خانه بیشتر دوست دارد. او در زمان تماشای تلویزیون و مطالعه‌ کتاب مورد علاقه‌اش، بر روی مبل ال شکل لم می دهد و لذت می برد.

دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

در قسمت سمت چپ ورودی، آشپزخانه قرار دارد. چیزی که بیشتر از ه رچیز آشپزخانه را چشمگیر می کند، کانتر زیبا به همراه صندلی‌ های بلند سفید‌ش است. تا فراموش نکرده‌ام، از تخته سیاه کوچکی که بر روی ستون آشپزخانه نصب شده، برای‌تان تعریف کنم. در نگاه اول با دیدنش کلی ذوق کردم و صد البته که نتوانستم هیجانم را پنهان کنم... انگار تمام دوران کودکی‌ام به یکباره برای زنده شد.

دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

یادم می‌آید پدرم یکی از این تخته سیاه‌ ها، برای من و خواهرهایم خریده بود و ما با نوشتن بر روی آن کلی ذوق می‌کردیم. بگذریم یادش خوش.. خب کجا بودیم.. بله در کنار آشپزخانه راهروی باریکی قرار داشت که ما را به سمت اتاق‌ها و حمام هدایت میکرد.

رقص آلبوم عکس در خانه
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

راهرو که چه عرض کنم!! تونلی از خاطرات نام بهتری است. زهره جان با کمی خلاقیت به جای خاک خوردن عکس‌ها در دوربین‌های دیجیتالی، گلچینی از عکس‌ها را پرینت گرفته است و بر روی ریسمانی با گیره‌های کوچک آویخته است.

دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

البته این قسمت تنها محل آویختن ریسمان خاطره‌ها نبود، بلکه با یک نگاه کلی شاهد چشم نوازی این آلبوم‌ها در قسمت‌های مختلف خانه بودیم.

انتخاب سبک دکوراسیون چگونه انجام شد؟
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

زهره درباره علت انتخاب سبک اسکاندیناوی اینطور توضیح داد: با توجه به اینکه من مترجم هستم، مجبورم زمان زیادی را در خانه بگذرانم. به این منظور سعی کردم خانه را طوری طراحی کنم که خسته کننده نباشد. انتخاب سبک اسکاندیناوی به دلیل این بود که این سبک بر پایه‌ رنگ سفید است و مبلمان‌ به رنگ خاکستری و طرح چوب را در دل خود جای می دهد. من هم سعی کردم بیشتر خانه را سفید در نظر بگیرم.
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

همانطور که می‌بینید پرده نشیمن را از تور سفید تهیه کردم تا حداکثر استفاده را از نور روز را داشته باشم و روشنایی خانه را به بیشترین میزان برسانم. ناگفته نماند همسرم موافق با انتخاب این سبک نبود. او اعتقاد دارد این طراحی بیش از اندازه سرد است.

دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد
همچنین به دلیل اینکه فصل‌ها بر روی من تاثیر زیادی می‌ گذارند و این نوع طراحی هم از رنگ‌های سرد استفاده می کند، سعی کرده‌ام رنگ‌های گرم را در محیط وارد کنم. تهیه فرش به رنگ قرمز و کوسن‌ های رنگی، از جمله انتخاب‌های من به این منظور است.

گیاهان زمان زیادی در کنارم نمی‌مانند!!
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

گیاهان خانگی طولانی مدت پیش من نمی‌مانند، این اصطلاحی بود که زهره درباره علاقه‌ اش به گیاهان گفت. او خیلی به گیاه علاقه دارد ولی به اصطلاح عام متاسفانه دستش به گل نمی‌ افتد. هر گیاهی را که می‌آورد زود خشک می‌شود. به همین دلیل او به نگهداری کاکتوس‌ ها در گلدان‌ های رنگارنگ کوچک، اکتفا کرده است.

دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

از حق نگذریم قرار دادن کاکتوس‌ ها بر روی نیمکت در نشیمن، جلوه‌شان را متفاوت کرده است. یک کار جالب او، نگهداری گل‌های پیچک در بطری‌های بازیافتی است. شدت علاقه او به رنگ سبز و زنده گیاهان، به حدی است که بطری‌ها را به این رنگ انتخاب کرده است.

تابلوهایی از حس مادری
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

زهره می گوید از اینکه تابلویی را بدون شناخت صاحب و موضوع اثر به دیوار بکوبد، بیزار است. به همین دلیل برای تابلوهای روی دیوار، نقاشی‌های مادرش را قاب گرفته است. او با انتخاب قاب‌هایی با اندازه‌های متنوع، توانسته بافت زیبایی بر روی دیوار یکپارچه سفید، ایجاد کند.

دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

به گفته‌ او، حضور دو تابلو به رنگ مشکی در قسمت ناهارخوری، اتفاقی بوده است. ولی با نگاه ریزبینانه‌تر متوجه می‌شویم، این انتخاب ساده‌ تابلوهای مشکی در سمت مخالف مبل طوسی، تعادل بصری را در فضا ایجاد کرده است.

توصیه و تجربه برای مخاطبان
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

او ادامه می دهد: بهتر است برای خرید مبلمان بیشتر تحقیق کنید و تحت تاثیر صحبت‌های دیگران، فقط به دلیل اینکه یک کالا خارجی است، آن را خریداری نکنید. همچنین سادگی را سر لوحه‌ زندگی‌تان قرار دهید و سعی کنید لوازم منزل‌تان را مناسب با سلیقه خودتان انتخاب کنید تا به سلیقه دیگران. متاسفانه امروزه اکثر مردم خانه‌های شان را برای مهمان می‌چینند و راحتی خود را در نظر نمی‌گیرند.

شیوه خرید مبلمان و جهیزیه
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

زهره برای خرید لوازم منزل و جهیزیه، اکثر مراکز خرید را جستجو کرده بود. اما نتوانسته بود مبلمانی باب سلیقه‌اش پیدا کند. اگر هم عنصری را پیدا می کرد، باید برای تهیه آن هزینه بالایی را متقبل می‌شد. به همین دلیل، او تصمیم گرفت از راه دور و بواسطه‌ یک فروشگاه اینترنتی، کالاهای خود را سفارش دهد. او از فروشگاه اصلی ایکیا در دبی، ۹۰ درصد لوازم خانه، به استثنای لوازم برقی را به صورت اینترنتی خریداری کرده است. هزینه خرید این لوازم حدود ۶۰ میلیون تومان شد.

هرکدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کرده اید؟
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

خرید از ایکیای دبی

تخت خواب: ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان.
پا تختی‌ها: ۶۰۰ هزار تومان.
میز توالت و صندلی: ۱‌ میلیون تومان.
آینه و صندلی‌های بار: ۶۰۰ هزار تومان.
صندلی و میزناهارخوری: ۳ میلیون تومان.

دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

میزهای پذیرایی و عسلی: ۱‌ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان.
میز تلویزیون : ۳ میلیون تومان.

دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

(کمد. میزتحریر. روتختی ملافه کوسن. مبلمان. لوازم آشپزخانه و ظروف چینی و شیشه ای وسایل تزیینی و‌دکوری. شلف.چهارپایه. سرویس غذاخوری. پرده اتاق ها. آباژور کنار تخت. آینه قدی و غیره ) اکثر خریدها از ایکیای دبی بود برای اینکه خرید هر کدام از وسایل در تهران خیلی وقت گیر بود و برای هر کدام باید به جاهای مختلف شهر سر می زدیم.

سایر وسایل از فروشگاه‌ های زیر تهیه شد:
دکوراسیون خانه زوج تهرانی در یوسف آباد

  • لوستر پذیرایی : فروشگاه هارمونی بازار مبل؛ ۷۰۰ هزار تومان
  • لوستر اتاق‌ها: فروشگاه هارمونی؛ ۴۰۰ هزار تومان
  • گلیم فرش: فروشگاه ذوالانواری بازار مبل؛ ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
  • وسایل آشپزخانه و تزیینی : فروشگاه اکسیر؛ ۱ ‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • پرده پذیرایی و آشپزخانه: خیابان ولیعصر؛ ۲ میلیون تومان
  • تلویزیون و سیستم صوتی ال جی: فروشگاه مرکزی ال جی؛ ۷میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  • فر آریستون :خیابان سهروردی؛ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • لباسشویی ال جی: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • ظرف شویی بوش: خیابان شریعتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  • یخچال ال جی: ۸ میلیون
  • سایر وسایل برقی: جاروبرقی. چای ساز. سشوار. اتو.توستر. همزن. آب پرتقال گیر و غیره: فروشگاه شکوفا الکتریک (فیلیپس) و فروشگاه اینترنتی دیجی کالا؛ تقریبا ۳ میلیون تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سان

      عجب جهیزیه ای آورده.معلومه باباش پولداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر حس منفی تو پیامتون هست

    • بدون نام

      مباركتون باشه

    • بدون نام

      خونه ساده و خوش حسیه،مبارکشون باشه

    • بدون نام

      پول، ذوق و سلیقه هم میاره بهرحال ^_^

    • دراكولا تا به تا

      مباركشات باشه. فقط ميخواستم بگم خريد از ايكيا به نظرم براي صاحبخانه ها مقرون به صرفه نيست. كلا ايكيا به عنوان برند يك بار مصرف شناخته ميشه و به درد ماهايي ميخوره كه مجبوريم خونه عوض كنيم. اكثر جنس هاش رو هم مثل يه بازي بايد بشيني و سر هم كني، بنابراين اون استحكام رو نداره
      مورد ديگه تزئين خونه شون خيلي قشنگه ولي تميز نگه داشتنش خيلي سخت خواهد بود. پر كردن خونه از المان هاي كوچيك و مسئله گرد و خاك، انتخاب ديوار ها و ميزهاي سفيد وقتي بچه دارشند همش بايد نگران باشند
      بازم از اين مطالب بذاريد جالبه!

    • اسماعیل

      چه خوش سلیقه مبارکشون باشه.

    • سارا

      مبارکتون باشه خوشبخت باشید.
      ما که از این پولا نداریم.من تازه ازدواج کردم کل اثاث خونه مون به زور 10 میلیون بشه.
      با دوستمون موافقم که پول سلیقه هم میاره

    • بدون نام

      الان چ چیز خاصی داش؟ خیلی معمولی .

    • بدون نام

      سلیقه مهمه . با نصف این هزینه هم میشه خونه ی خیلی قشنگی طراحی کرد

    • بدون نام

      محیطش سرده

    • بدون نام

      چه دلیلی داره آدم 3 میلیون برای میز تلویزیون معمولی بده، به نظرم مارک گرایی در این دکوراسیون غالبه تا سلیقه و روح

    • بدون نام

      من بيشتر مارك گرايي ميبينم تو دكوراسيون اين خونه تا زيبايي

    • فائزه

      محیطش سردبود ولی سلیقشون عالی بودمبارکشون باشه ایشالاخوشبخت شن

    • مریم

      قشنگ بود ولی با توجه به هزینه زیادی که شده بود اون هم در یک منزل استیجاری ،عجیب بود.

    • sami

      مبارکه ولی ایکیا زود خراب میشه حتی بعضی از جنساش درحالی که توی مغازه هست میپوسه

    • بدون نام

      اسباب ها از خ نه مسخره تر ، خونه از چیدمان مسخره تر!
      مزخرف و مفتضح
      به تنها جایی که شبیه نیست خونه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج