جاباما
۴۵۷۱۷۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چگونه رئال مادرید شکست ناپذیر شد؟

پیروزی های مقتدرانه کهکشانی ها در سال جدید نشان داد که زیدان و شاگردانش قصد دارند در سال ۲۰۱۷ نیز به سلطه خود بر فوتبال اروپا ادامه دهند.

ورزش سه: رئال مادرید با هدایت زیدان، سال جدید را با دو پیروزی پر گل، به ثمر رساندن هشت گل و دو کلین شیت، آغاز کرده است که نوید روزهایی شیرین را به هواداران این تیم می دهد.

در سال ۲۰۱۴، همه چیز به خوبی به پایان رسید و کهکشانی ها با آنچلوتی در بهترین شرایط ممکن قرار داشتند. ۲۲ پیروزی متوالی، همه هواداران این تیم را به کسب یازدهمین لیگ قهرمانان و سلطه بر لالیگا بعد از سالها امیدوار کرده بود اما از ابتدای سال ۲۰۱۵، به یکباره شرایط تغییر کرد و اوضاع آنچنان بد پیش رفت که در پایان همان فصل، کارلتو از سمت هدایت رئال مادرید برکنار شد.

اما تیم زیدان در ابتدای سال ۲۰۱۷ نشان داد که هیچ نشانه ای از فاجعه کارلتو در روند این تیم دیده نمی شود و رئال موفق شد با ثبت دو پیروزی متوالی، کابوس تکرار اتفاقات سال ۲۰۱۵ را از سر هواداران این تیم دور کند.

قبل از شروع دیدار برابر گرانادا، نمایشی دیدنی از ستارگان سابق رئال مادرید مانند خنتو، لوییس نازاریو، زیدان، مایکل اوون و پیام های ویدئویی کاناوارو و کاکا برگزار شد و از چهارمین توپ طلای کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی کهکشانی ها در مقابل چشم حاضران در سانتیاگو برنابئو رونمایی شد.

آخرین باری که CR۷ از توپ طلای خود در برنابئو رونمایی کرد، مادریدی ها با ۴ گل در برابر اتلتیکومادرید شکست خورده بودند و آغاز ناکامی ها سال ۲۰۱۵ کلید خورده بود. اما امروز این مراسم با نمایشی بی نظیر و به یادماندنی از سوی شاگردان زیزو ادامه یافت که پایانی خوش را برای لوس بلانکوس نوید می دهد.

دو بازی آغازین کهکشانی ها در سال ۲۰۱۷ موید آن است که زیزو به خوبی از دلایل اتفاقات سال ۲۰۱۵ آگاهی یافته است و رئال مادرید تحت هدایت او بسیار قدرتمندتر و منسجم تر از آن سال به نظر می رسد. رئال مادرید سال ۲۰۱۵ را با حاشیه های فراوانی آغاز کرد و برگزاری جشن تولد رونالدو در شب شکست تحقیر آمیز در ویسنته کالدردون برابر اتلتیکو مادرید با حضور چهره های مشهور، تا مدت ها شرایط این تیم را دشوار ساخته بود اما رئال تحت فرمان زیزو، حتی نشانه ای از بروز این دست حاشیه ها را در خود نمی بیند.

اگرچه در آن سال کارلو آنچلوتی و بسیاری، دلیل اصلی افت نتایج رئال را مصدومیت ستارگان این تیم می دانستند، اما زیدان به کرات در ماه های اخیر توانایی در کسب نتیجه بدون حضور ستارگان را به اثبات رسانده است.

در فصل جاری بارها شاهد غیبت ستارگانی مانند کریس رونالدو، گرت بیل، لوکا مودریچ، سرخیو راموس، کاسمیرو، تونی کروس و بسیاری دیگر بوده ایم که نبود هیچ یک از آنها، روند مستمر نتایج خوب لوس بلانکوس را متوقف نکرده است.

پیروزی برابر گرنادا با دبل ایسکو و گلهای رونالدو، بنزما و کاسمیرو، یک بار دیگر هواداران این تیم را به پایانی به یادماندنی در فصل جاری امیدوار کرد و کهکشانی ها موفق شدند به رکورد ۳۹ بازی بدون شکست که متعلق به شاگردان انریکه بود و خود آنها در آوریل ۲۰۱۶ موفق به قطع آن شدند، برسند.

چند ماه قبل و با درخشش کریستیانو رونالدو، رئال مادرید موفق شد در دقایق پایانی شکست را با پیروزی در نوکمپ عوض کند اما به نظر می رسد رقبای بعدی رئال مادرید شرایط رقم زدن چنین اتفاقی را نداشته باشند.

آخرین بار رئال مادرید در برابر ولفسبورگ در ماه می و در آلمان شکست خورد که البته در بازی برگشت و با هت تریک به یادماندنی رونالدو موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شد. از آن مقطع تا به حال، کهکشانی ها نتایجی به یادماندنی را به ثبت رسانده و ۳ جام لیگ قهرمانان، سوپر لیگ اروپا و جام باشگاه های جهان را به کلکسیون افتخارات قوهای سپید اضافه کرده اند.

سال گذشته و در چنین مقاطعی، رافا بنیتز به تازگی از سمت هدایت رئال مادرید برکنار شده و این تیم آشکارا خسته و بی رمق برای ادامه فصل به نظر می رسید. اما با ورود زیدان، این تیم در یک سال تنها یک بار در خانه شکست خورد که مربوط به دیدار برابر رقیب همشهری در سال گذشته است.

کهکشانی ها با اقتدار و با ثبت ۶ امتیاز فاصله با رقیب دیرینه، شرایط بسیار خوبی در لالیگا دارند و احتمال زیادی وجود دارد که بعد از کسب لالیگای رکوردها با مورینیو در سال ۲۰۱۲، این تیم دوباره موفق به سلطه بر فوتبال داخلی اسپانیا بشود.

بارسلونا امشب در ال مادریگال، نبرد دشواری در برابر ویارئال خواهد داشت اما اگر حتی شاگردان انریکه موفق به شکست زیردریایی های زرد بشوند، باید پذیرفت که کنترل لالیگا در دستان رئال مادرید است و تصور از دست دادن صدر جدول، با روندی که مادریدی ها در هفته های اخیر داشته اند کمی دور از ذهن است.

به نظر می رسد زیدان کاملا روزهای تلخ ابتدای سال ۲۰۱۵ را مرور کرده و درس های فراوانی از آن گرفته است و تیم تحت هدایت او در سال ۲۰۱۷ با زدن هشت گل و ثبت دو پیروزی مقتدرانه، هرگز نشانی از تکرار اتفاقات دو سال قبل را بروز نداده است.

در حال حاضر شاید تنها اتفاقی غیرمترقبه و خاص، رئال مادرید و زیدان را از جاده کسب قهرمانی های متوالی در سال ۲۰۱۷ منحرف کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج