۴۵۹۰۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ادعای مذاکره ایران و آمریکا بر سر القاعده

روزنامه کویتی القبس در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی مذاکرات ایران و آمریکا با موضوع سرنوشت "سخنگوی القاعده در اردن" شد.

عصر ایران: روزنامه کویتی القبس در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی مذاکرات ایران و آمریکا با موضوع سرنوشت "سخنگوی القاعده در اردن" شد.

این روزنامه کویتی اضافه کرد: این مذاکرات ایران و آمریکا را می توان بی نظیر توصیف کرد.

در این گزارش آمده است: مذاکرات ایران و آمریکا درباره "سلیمان ابوغیث"سخنگوی سابق القاعده و داماد اسامه بن لادن بود. شخصی که به تازگی در اردن بازداشت و تحویل آمریکا داده شد.

برپایه اطلاعات منتشر شده، نمایندگان سازمان های امنیتی ایران و آمریکا در اواخر ۲۰۰۲ و اوایل سال ۲۰۰۳ در اروپا مذاکرات محرمانه ای را انجام دادند. موضوع این مذاکرات انتقال ابوغیث و همکارانش از ایران به عربستان سعودی یا کشور دیگری بوده است.

آمریکا اطلاعاتی مدعی بود افرادی از اعضای ارشد القاعده در ایران حضور دارند که احتمالا با افراد تندرواسلامی در عربستان سعودی در ارتباط و برای این کشور خطرساز هستند.

ادعای مذاکره ایران و آمریکا بر سر القاعده

در همین رابطه، محاکمه سخنگوی سابق القاعده پس از انتقال او به آمریکا، در دادگاهی در نیویورک آغاز شد.

روزنامه واشنگتن پست هم نوشت: ابوغیث بعد از حمله آمریکا به افغانستان ، به ایران پناه آورده بود و به مدت ۱۰ سال در شرایط غیرشفافی در این کشور می زیست!

بنا به نوشته این روزنامه،ایران اخیرا ابوغیث را به کویت اخراج کرد اما دولت کویت از پذیرش او امتناع کرد و ابوغیث به ناچار برای مدتی به ترکیه رفت و در ترکیه از سوی پلیس ترکیه تحت بازداشت قرار گرفت.

در نهایت دولت ترکیه اجازه داد تا ابوغیث با پرواز روز ۲۸ فوریه ۲۰۱۲ از طریق اردن عازم کویت شود ولی ماموران اطلاعاتی آمریکا ابوغیث را در امان اردن دستگیر و برای محاکمه به آمریکا منتقل کردند.

شماری از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا هم گفته اند سخنگوی سابق القاعده باید به زندان گوانتانامو منتقل شود و در آنجا درباره فعالیت های القاعده در ایران، تحت بازجویی قرار بگیرد.

ادعای مذاکره ایران و آمریکا بر سر القاعده

سلیمان ابوغیث سخنگوی القاعده (نفر اول از سمت چپ) در کنار پدر همسر خود اسامه بن لادن

سلیمان ابوغیث متولد ۱۹۶۵ در کویت است اما بعد از فعالیت به عنوان سخنگوی رسمی القاعده، دولت کویت تابعیت این کشور را از او گرفت.

او قبل از این به عنوان روحانی یکی از مساجد کویت فعالیت می کرد. سپس برای مشارکت در جنگ با صرب ها و نظامیان شوروی به بوسنی و افغانستان رفت.

پس از حملات۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ، پخش فیلم سخنرانی ابوغیث از شبکه الجزیره به عنوان سخنگوی القاعده و حضور او در کنار بن لادن، ماهیت فعالیت هایش را مشخص کرد.

ابوغیث در یکی از پیام هایش به عنوان سخنگوی القاعده به مسلمانان آمریکا توصیه کرد از سوار شدن به هواپیماهای مسافربری و حضور در برج های مرتفع به عنوان اهداف عملیاتی القاعده خودداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج