جاباما
۴۶۰۳۴۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سرمدی: برجام تنها بین ایران و آمریکا نیست

قائم مقام وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه برجام یکی از باشکوه ترین و افتخارآمیزترین توافقاتی است که بین کشوردر حال توسعه و همه قدرتهای جهانی انجام شده است ، گفت: برجام تنها بین ایران وامریکا نیست که یک طرف بخواهد درباره آن تصمیم بگیرد.

خبرگزاری ایرنا: قائم مقام وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه برجام یکی از باشکوه ترین و افتخارآمیزترین توافقاتی است که بین کشوردر حال توسعه و همه قدرتهای جهانی انجام شده است ، گفت: برجام تنها بین ایران وامریکا نیست که یک طرف بخواهد درباره آن تصمیم بگیرد.
مرتضی سرمدی روز جمعه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم ختم پدر حمیدرضا آصفی، در پاسخ به سوالی درباره وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ و دیدگاه وی مبنی بر اینکه برجام باید مورد بازبینی قرار گیرد، گفت: این توافق بین ایران و شش کشور است و مجموعه اتحادیه اروپا و سازمان ملل هم این توافق را مورد تایید قرار داده‌اند.
وی ادامه داد:بنابراین تکرار این مساله از سوی برخی شخصیت‌ها و مقامات آمریکایی جایگاهی ندارد و این دیدگاه از هیچ نوع حمایت و مشروعیت بین‌المللی برخوردار نیست و من مطمئن هستم این افراد وقتی در قدرت قرار گیرند هیچ چاره‌ای ندارند جز اینکه با واقعیت‌ها کنار بیایند و تلاش‌شان را بر اجرای هر چه بهتر، صحیح‌تر و سریع‌تر برجام متمرکز خواهند کرد.
قائم مقام وزیر امور خارجه اظهارداشت: در توافق هسته‌ای اصلی‌ترین خواسته‌های ایران از جمله موضوع حق دستیابی به انرژی هسته‌ای بوده است و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این مدت انجام شد تامین شده است .
سرمدی ادامه داد: در برجام توانستیم تحریم‌ها را رفع کنیم و در همه حوزه‌هایی که تحریم به شدت علیه ایران اعمال می‌شد تحریم‌ها رفع شده است.
وی اضافه کرد: البته در حوزه بانکی همچنان بعضی مشکلات وجود دارد که به تدریج شاهد رفع آنها هستیم و امیدواریم به تدریج آن میزان بدعهدی که از آمریکا دیده می‌شود تمام شود و به بی‌فایده بودن این تلاش‌ها برسند و آن را کنار بگذارند.
قائم مقام وزیر امور خارجه در خصوص قطعی شدن انتخاب سفرای ایران در سوریه و عمان گفت: هنوز کارها برای انجام این مساله در حال انجام است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج