۴۶۰۷۰۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

زلاتان، رویای قهرمانی یونایتد را برآورده می‌کند؟

بزرگ ترین رویای هواداران یونایتد، تکرار درخشش رونالدو زیر نظر فرگی توسط زلاتان تحت هدایت آقای خاص است.

ورزش سه: بزرگ ترین رویای هواداران یونایتد، تکرار درخشش رونالدو زیر نظر فرگی توسط زلاتان تحت هدایت آقای خاص است. بعد از تنها ۵ ماه، زلاتان نشان داد که تفکر در مورد بازنشستگی او بسیار زود است. منچستریونایتد با مورینیو، در هفته های اخیر نتایج بسیار خوبی کسب کرده است که بدون شک درخشش ستاره سوئدی و ۳۵ ساله این تیم را می توان مسبب اصلی این نتایج قلمداد کرد. بعد از گذشت روزهای دشوار ابتدای فصل، اگرچه به نظر می رسد دیگر شانسی برای فتح لیگ برتر توسط یونایتدها وجود ندارد، اما هواداران این تیم امیدوارند بلیط سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد برای شیاطین سرخ نیز روزو شود.

در نوک پیکان هجومی یونایتد، ستاره ای به نام زلاتان با درخشش خیره کننده خود یک بار دیگر تایید کرد که شانه ای از افت در او دیده نمی شود و وی را باید موتر متحرک یونایتدها برای بازگشت به جمع مدعیان قلمداد کرد.

زلاتان در حال حاضر در لیگ برتر ۱۳ گل به ثمر رسانده است و در تمامی رقابت ها موفق به زدن ۱۹ گل برای شیاطین سرخ شده است. زلاتان در میان خیل عطیم مهاجمان گلزن در لیگ برتر در رتبه دوم گلزنان، تنها با یک گل اختلاف نسبت به دیگو کاستا قرارداد و از نامزدهای اصلی آقای گلی به شمار می آید.

آنتونی مارسیال، مهاجم گران قیمت من یونایتد که در اواخر فصل تابستان پارسال و با اصرار سرمربی هلندی از موناکو به یونایتد ملحق شد، تا به حال با وجود یک فصل عضویت بیشتر در من یونایتد، تنها ۴ گل بیشتر از زلاتان به ثمر رسانده که این آمار موید توانایی های غیرقابل انکار ستاره سوئدی در ۳۶ سالگی است.

اگرچه در ابتدا و بعد از گذشت چند بازی، انتقادات زیادی به مورینیو برای جذب زلاتان شد، اما حالا او به قول خودش همه منتقدان را وادار به سکوت کرده است.

سبک بازی در لیگ برتر با اسپانیا و ایتالیا به شدت متفاوت ست. در لالیگا، فضای زیادی برای مهاجمان وجود دارد و در ایتالیا، فوتبال در کلمه تاکتیک خلاصه شده است. اما در لیگ برتر، مدافعان از هیچ تلاشی برای توقف کردن مهاجمان حریف دریغ نمی کنند و گل زدن در انگلیس را می توان به مراتب دشوارتر از دیگر کشورها دانست.

با توجه به سرعت نه چندان زیاد سبک بازی زلاتان، ابتدا بسیاری از کارشناسان او را طعمه ای آسان برای مدافعان سرسخت لیگ برتر می دانستند. اما زلاتان، مردی که کمربند مشکلی رشته کاراته را تصاحب کرده و در خیابان های خشن مالمو در سوئد پرورش بافته است، علاقه زیادی به این دسته چالش های دشوار نشان داده است.

در ابتدای ورود زلاتان، بسیاری او را رابین فان پرسی، مهاجم هلندی و سابق من یونایتد مقایسه کردند. زمانی که فن پرسی در سال ۲۰۱۶ امیرتیس را به مقصد اولدترافورد ترک کرد، بسیاری هدف اصلی او را تجربه کردن قهرمانی در لیگ برتر زیر نظر فرگی می دانستند.

البته فان پرسی علیرغم به ثمر رساندن ۳۱ گل در فصل اول، نتوانست مانع قهرمانی دراماتیک سیتیزن ها در سال ۲۰۱۲ شود و سال بعد این تجربه شیرین را در جمع شیاطین سرخ مزمزه کرد. بعد از ۳ سال شیرین، در سال ۲۰۱۵ فان خال عذر هموطن گلزن خود را خواست تا او آرزوهای خود را در سوپرلیگ ترکیه جست و جو کند.

اما به نظر می رسد زلاتان جایگاهی رفیع تر از ستاره هلندی را برای خود در نظر گرفته است و با ادامه این روند شاید بتوان او را هم رده کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی و سابق من یونایتد قلمداد کرد.

اگرچه بعد از جدیی رونالدو، شیاطین سرخ باز هم موفق شدند فاتح لیگ برتر شوند اما باید پذیرفت زمانیکه در تابستان سال ۲۰۰۹، او اولدترافورد را به مقصد سانتیاگو برنابئو ترک کرد، دیگر بازیکنی همسطح او پیراهن منچستر یونایتد را بر تن نکرد.

زمانی که مراسم معارفه فوق ستاره سوئدی در تابستان سال ۲۰۱۶ برگزار شد، او خودش را خدای منچستر معرفی کرد و آمار و ارقام موید آن است که زلاتان همچنان بر سر قول خود به هواداران باقی مانده است.

دیروز زلاتان موفق شد عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ جزیره را از آن خود کند که کسب این افتخار با توجه به رتبه فعلی شیاطین سرخ، همه منتقدان را به تحسین وا داشته است.

در ترکیب فعلی من یونایتد، هیچ بازیکنی به اعتماد به نفس، خونسردی و تجربه زلاتان وجود ندارد و هواداران یونایتد برای تجربه کردن روزهای شیرین در ادامه راه، به درخشش زلاتان بیش از همگان دل بسته اند و شاید او بتواند همان نقشی که رونالدو برای فرگوسن ایفا کرد را در ترکیب مورینیو بازی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج