۴۶۶۹۷۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

وزارت امور خارجه: نتانیاهو به جای صحبت درباره ایران از آدم کشی جلوگیری کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نتانیاهو بهتر است به جای صحبت درباره ایران، ملت این کشور و حادثه پلاسکو از آدم‌کشی و کشتار شدید مردم در فلسطین جلوگیری کند.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری در ابتدا یاد و خاطره قربانیان ساختمان پلاسکو و آتش‌نشانان را گرامی داشت.

وی درباره دستورکار نشست آستانه و اینکه ایران، روسیه و ترکیه گروه‌های معارض را به گفت‌وگو با دولت ترغیب می‌کنند، اظهار داشت: سه کشور به عنوان ناظر تلاش‌هایی را آغاز کردند و بر مذاکرات نظارت و سعی دارند مذاکرات را هدایت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه آنچه در اولویت اول است تثبیت آتش بس است، گفت: بعید می‌دانم درباره مسایل دیگر گفت‌وگو شود.

قاسمی افزود: ویژگی مهم این نشست این است کشورهای محدودی در این حوزه ورود پیدا کردند و سه کشور منطقه مبتکر این موضوع هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تاسیس کمیته دائمی علیه ایران در اتحادیه عرب که توسط وزیر خارجه بحرین عنوان شد، گفت: بحرین دچار بحران داخلی است و برای سوق دادن افکار از این مسئله به دنبال دشمن خارجی بوده و این صحبت تکراری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آنها اگر در محیط واقع‌بینانه قرار بگیرند می‌دانند این ادعاها بی‌اساس است.

قاسمی در توصیه به مقامات بحرین به آنها گفت به قانون برگردند و از طریق مسالمت‌آمیز مشکلات‌شان را حل کنند.

وی درباره تعیین مسجدی به عنوان سفیر ایران در عراق و واکنش‌هایی که مقامات سعودی داشتند، عنوان کرد: اتهامی‌زنی که توسط برخی از مقامات کشورهای منطقه در مورد ایران مطرح می‌شود، انگیزه‌های آنها از این رفتارها کاملا مشخص است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در خصوص سفیرمان در عراق در خصوص اسمی که آوردید چیزی نمی‌دانم و نمی‌توانم تایید کنم که چه فردی در بغداد سفیر جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و تصور می‌کنم که اینها هنوز گمانه‌زنی های رسانه‌ای و پیش داوری‌هایی است که در خصوص برخی از سفرای ما یا شخصی که احتمالا ممکن است این ماموریت به آن محول شود، مطرح می‌شود و در زمان خود و زمانیکه سفیر جدید بغداد پروسه‌های لازم را طی کرد اعلام خواهیم کرد.

قاسمی در واکنش به پیام نتانیاهو تصریح کرد: نتانیاهو بهتر است در مورد ایران، ملت ایران و حادثه پلاسکو صحبتی نداشته باشد و بهتر است از شدت آدم‌کشی و کشتار مردم فلسطین جلوگیری کند.

وی گفت در دو سه روز آینده وزیر خارجه و معاون نخست وزیر کویت به تهران خواهند آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس از سفر وزیر خارجه فرانسه به زودی و ظرف یک هفته آینده به تهران برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون از موضع گیریتان...شما هم لطف کنید به داخل کشور برسید

    • بدون نام

      ایکاش یه موضع جدی هم درمقابل عربستان که کشتار حاجیان را رقم زد میگرفتی و جواب این همه ناسزا گویی و تهمتهایی که میزنند میدادید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج