۴۷۰۳۹۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار درباره استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس

یکی از متخصصین سابق موزیلا در پستی در بلاگ خود درباره استفاده از نرم افزارهای third-party آنتی ویروس هشدار داد و اعلام کرد این برنامه ها می توانند خطرات بسیار زیادی برای سیستم کاربران داشته باشند.

مجله سخت افزار: یکی از متخصصین سابق موزیلا در پستی در بلاگ خود درباره استفاده از نرم افزارهای third-party آنتی ویروس هشدار داد و اعلام کرد این برنامه ها می توانند خطرات بسیار زیادی برای سیستم کاربران داشته باشند. او از کاربران درخواست کرده به هیچ وجه به آنتی ویروس ها اعتماد نکنند و حتی اگر در حال حاضر از یکی از آنها بر روی سیستم خود استفاده می کنند به سرعت نسبت به حذف این برنامه ها اقدام نمایند.
هشدار درباره استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس

به گفته این متخصص سابق موزیلا، در حال حاضر تنها برنامه قابل اعتماد مقابله با بدافزارها Windows Defender مایکروسافت است و سایر برنامه های آنتی ویروس از رویه های استاندارد امنیتی استفاده نمی کنند. او در همین رابطه توضیح داده است که "نرم افزارهای آنتی ویروس اکوسیستم مورد استفاده کاربران را آلوده کرده و با سیستم کدنویسی ضعیف خود مانع از آن می شوند که سایر توسعه دهندگان نیز نسبت به بهبود وضعیت امنیتی برنامه های خود اقدام کنند.
به عنوان مثال تا کنون بارها مشاهده شده که برنامه های آنتی ویروس مانع بروزرسانی خود ویندوز یا برنامه های دیگری مانند فایرفاکس شده اند که در نتیجه دسترسی کاربران به جدیدترین پچ های امنیتی را برای رفع حفره های کشف شده مسدود می کند". در سال های اخیر انتقادات زیادی از توسعه دهندگان نرم افزارهای آنتی ویروس منتشر شده که از جمله آنها می توان به سایمانتک و AVG به دلیل ناتوانی در کشف برخی از بدافزارها از جمله نقص های امنیتی Zero-Day اشاره کرد.
برخی متخصصین توصیه می کنند در حال حاضر بهترین راه برای محافظت از سیستم عامل ویندوز، استفاده از پلتفرم امنیتی خود این سیستم عامل یعنی Windows Defender و بروزرسانی منظم آن می باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج