۴۷۲۲۹۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سلیمی: فعلا قول پس گرفتن طلای جهان را نمی‌دهم

با وجود اتفاقاتی که قبل و هنگام المپیک ٢٠١٦ برای قوی‌ترین مرد وزنه‌برداری ایران رخ داد، او با انگیزه بیشتر به کار خود ادامه می‌دهد و هدفش هم قطعا بازپس گرفتن عنوان قهرمانی فوق سنگین جهان است.

شهروند: با وجود اتفاقاتی که قبل و هنگام المپیک ٢٠١٦ برای قوی‌ترین مرد وزنه‌برداری ایران رخ داد، او با انگیزه بیشتر به کار خود ادامه می‌دهد و هدفش هم قطعا بازپس گرفتن عنوان قهرمانی فوق سنگین جهان است. بهداد سلیمی تصمیمش را گرفته تا المپیک بعدی وزنه بزند و با وجود آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو ٢ ماه زودتر از سایر المپیکی‌ها تمرینات خود را آغاز کرد. نگاه این وزنه‌بردار کشورمان به اقدامات وزیر جدید ورزش مثبت است و از جلساتی که با سلطانی‌فر برگزار کرده،‌ ابراز رضایت می‌کند. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با بهداد سلیمی بعد از آغاز رسمی تمرینات وزنه‌برداران المپیکی می‌خوانید:

*‌ در ابتدا از شرایط خودت بگو که به نظر هنوز هم با آسیب‌دیدگی زانو دست و پنجه نرم می‌کنی؟

خدا را شکر شرایطم خوب است. زانویم هم وضع بهتری نسبت به المپیک دارد و من باید دایما زیر نظر پزشک کار کنم. من مدت زیادی است که تمرینات خود را آغاز کرده‌ام و از چهارشنبه هفته گذشته هم که به صورت رسمی وارد اردوی تیم‌ملی شدم و کار خودم را پیش می‌برم. استارت خوبی زدم تا در مسابقات پیش رو موفق باشم.

* نکته جالبی بود که برخلاف سایر وزنه‌برداران المپیکی از ٢ ماه قبل در اردوی تیم‌ملی حاضر شدی؟

به هر حال چون محل زندگی‌ام تهران است و به ورزشگاه آزادی، محل تمرینات تیم‌ملی هم نزدیک است، در صحبتی که با مسئولان فدراسیون و تیم‌ملی داشتم، قرار شد من زودتر از سایرین در محل تمرینات باشم. البته به صورت رسمی در اردوی تیم‌ملی نبودم و در یکی، دو ماه اخیر بیشتر به کارهای بدنسازی در کنار تیم‌ملی پرداختم.

*‌ سرمربی تیم‌ملی از وضع زانوی تو ابراز نگرانی کرده بود، هنوز هم مشکل مصدومیت داری؟

مشکلی نیست و زیر نظر پزشک کارم را انجام می‌دهم. اگر سر به سر زانویم نگذارم، مرا اذیت نمی‌کند و اصلا نمی‌توان گفت که مصدوم هستم.

*‌ نخستین رقابتی که قرار است در آن وزنه بزنی، کجاست؟

اوایل ‌سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود که فعلا خودمان را برای آن رقابت‌ها آماده می‌کنیم و ان‌شاءالله در آن‌جا حاضر می‌شوم.

* از چند روز قبل هم با ابلاغ قانون ممنوعیت ورود ایرانی‌ها به آمریکا توسط ترامپ، نگرانی‌هایی بابت حضور وزنه‌برداران ایران در مسابقات جهانی ‌سال آینده به وجود آمده است.

امیدوارم که این اتفاق نیفتد اما هر چه خدا بخواهد، اتفاق می‌افتد. این مسائل دیگر از توان بهداد سلیمی خارج است و من وظیفه‌ام این است که تمرینات خودم را با تمام توان پیش ببرم. ان‌شاءالله که این مشکلات هم برطرف می‌شود و می‌توانیم مثل همیشه در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

* بحثی هم چند هفته قبل درباره سوءاستفاده یک گروه ترویج‌کننده «ماری‌جوانا» از عکس تو مطرح شد که قرار بود پیگیری شود.

همان موقع در این‌باره صحبت کردیم و کمیته ملی المپیک هم قول پیگیری داد. ممکن است کمی این پروسه زمانبر باشد اما من از طریق کمیته المپیک پیگیر این موضوع هستم. به‌هرحال سوءاستفاده از عکس من صورت گرفته بود و باید عامل آن مشخص شود.

* از کیانوش رستمی خبری داری؟ هنوز به اردوی تیم‌ملی نیامده است؟

من آخرین خبری که از کیانوش دارم این است که در مسابقات لیگ شرکت کرد و وزنه زد. با او شخصا صحبتی نکردم و نمی‌دانم که تصمیمش چیست. در این‌باره بهتر است کادر فنی و فدراسیون توضیح بدهند چون من به‌عنوان یک ورزشکار نمی‌توانم درباره وضع کیانوش توضیح خاصی بدهم.

* وضع تالاخادزه، وزنه‌بردار گرجستانی که در المپیک ٢٠١٦ مدال طلا گرفت را دنبال می‌کنی؟

الان خیلی زود است که بخواهم درباره وزنه‌بردار گرجستانی و سایر رقیبانم اطلاعات کسب کنم. به‌هرحال قطعا تمام ورزشکاران بعد از المپیک یک دوره استراحت می‌کنند. مهم‌ترین رویداد وزنه‌برداری در‌ سال ‌جاری میلادی هم مسابقات جهانی وزنه‌برداری است که هنوز ٢٦٠ روز تا برگزاری آن باقی‌ مانده است. از الان قطعا تالاخادزه هم تمریناتی که جدی است و رکوردهایی که در مسابقات می‌زند را دنبال نمی‌کند. فعلا من روی کار خودم متمرکز هستم تا به اوج آمادگی برسم. دنبال کردن کار رقیبان فقط تمرکز مرا به هم می‌ریزد.

*‌ اتفاقاتی در المپیک ٢٠١٦ برایت رخ داد که به مدال نرسیدی. بعد از این رقابت‌ها با وجود شرایط سختی که به دلیل مصدومیت سپری کرده بودی، حمایت‌های لازم را نسبت به خودت دیدی؟

مردم که همیشه نسبت به من لطف دارند. چه نتیجه خوب بوده و چه نتیجه بد بوده است، لطف خدا و مردم شامل حال من و سایر ورزشکاران بوده است. اگر من هم با انگیزه بالا به کارم ادامه می‌دهم، قطعا به خاطر همین مردم است. درباره مسئولان نیز باید بگویم که در چند ماه اخیر تغییری در رأس وزارت ورزش رخ داد و سلطانی‌فر به‌عنوان شخص اول ورزش کشور معرفی شد. او هم تازه روی کار آمده و تا زمانی که بخواهد کارهایی که مدنظرش هست را انجام دهد،‌ زمان می‌برد. به همین دلیل در این شرایط نمی‌شود توقع داشت که به صورت ویژه به شرایط ورزشکاران رسیدگی شود.

* البته اخیرا سلطانی‌فر در اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری حاضر شده بود؟

بله، وزیر ورزش نسبت به وزنه‌برداری حمایت خود را نشان داده و یکی، دو بار در این چند ماه نیز به اردوی تیم‌ملی سر زده است. حتی سلطانی‌فر چندبار به صورت شخصی با خود من جلسه داشته و این نشان می‌دهد که وزنه‌برداری برایش اهمیت دارد. به نظرم اگر او وقت کافی داشته باشد، می‌تواند تأثیر بزرگ و مثبتی روی ورزش کشور بگذارد.

* در آخر قولی به مردم می‌دهی که در مسابقات جهانی‌ سال آینده عنوان قوی‌ترین مرد جهان را پس بگیری؟

از الان زود است که بخواهم وعده یا قولی برای مسابقات جهانی‌ سال آینده بدهم. اجازه بدهید فعلا تمرینات خود را پیگیری کنیم و به آمادگی لازم برسیم، ‌بعد زمان وعده دادن هم می‌رسد. هر زمان که نزدیک مسابقه شدیم، با توجه به آمادگی‌ام می‌توانم به مردم قول بدهم که چه نتیجه‌ای در مسابقات جهانی می‌گیرم. البته با شناختی که مردم از من دارند، می‌دانند که همیشه به دنبال بهترین نتیجه و بالا بردن پرچم ایران در مسابقات بین‌المللی هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج