جاباما
۴۷۲۳۱۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ بیایید ترامپ باشیم

سیزدهم بهمن ٩٥ را درحالی شروع می‌کنیم که ترامپ تلاش بی‌وقفه‌ای درجهت منفورشدن دارد. این بزرگوار در آخرین اقدام خود سرپرست وزارت دادگستری را که با دستور ممنوعیت سفر مخالفت کرده بود برکنار کرد.

آیدین سیارسریع در روزنامه شهروند نوشت:

سیزدهم بهمن ٩٥ را درحالی شروع می‌کنیم که ترامپ تلاش بی‌وقفه‌ای درجهت منفورشدن دارد. این بزرگوار در آخرین اقدام خود سرپرست وزارت دادگستری را که با دستور ممنوعیت سفر مخالفت کرده بود برکنار کرد. مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که ترامپ برای اعلام خبر برکناری با خانم بیتس گفت‌وگوی تلفنی نداشت، بلکه او ازطریق یک نامه با دستخط از برکناری‌اش آگاه شد. با توجه به تجربیات ما در زمینه داشتن رئیس‌جمهوری احساساتی وظیفه خودمان می‌دانیم که به مردم آمریکا یک آمادگی ذهنی بدهیم تا فردا که ترامپ با روش‌های دیگری اقدام به عزل مقامات کرد، تعجب نکنند. یک روش مرسوم درجهان برای عزل مقامات مخصوصا وزرا روش عزل غیابی است.
یعنی مقام کشور شما برای مذاکره و صحبت و چاق سلامتی به یک کشور بیگانه می‌رود و با وزیر، نخست‌وزیر یا رئیس‌جمهوری دیدار می‌کند. بعد شما پنهانی به مقام کشور بیگانه زنگ می‌زنید و با اشاره به وزیر می‌گویید این عزل‌شده‌ها! به حرفاش گوش ندین. بعد مقامات کشور بیگانه از شما تشکر می‌کنند و می‌روند پیش وزیر و می‌گویند: چرا وقتی عزل شدی خودسرانه سفر کاری می‌کنی؟ مگه ما علاف توییم؟ وزیر هم‌ هاج و واج می‌ماند و تا می‌خواهد توضیح بدهد، مقامات امنیتی کشور بیگانه می‌اندازندش بیرون. از این شیوه عزل می‌توانید به‌عنوان سورپرایز تولد وزیر مورد نظر هم استفاده کنید. مطمئنا خوشحال می‌شود.

یک روش دیگر برای عزل که خوراک خود ترامپ است، روش توییتری است. یعنی شما نصف شب یهو یاد معاون دفتر سیاسی اداره جنگلداری و آبخیزداری آریزونا می‌افتید که از قضا آدم شسته رفته و مودب و پاستوریزه‌ای است و نه‌تنها حامی محیط‌زیست است بلکه مردک بی‌حیا برای مهاجران هم احترام قایل است. خب این آدم قاعدتا نباید جایی در دولت داشته باشد. الان هم که نیمه‌شب است و همه جا تعطیل است و نمی‌شود نامه اداری زد. اگر هم عزل نکنید تا صبح خوابتان نمی‌برد. پس چه باید کرد؟ بله ... صفحه توییترتان را باز می‌کنید و می‌نویسید هی مارک! تو اخراجی. به همین سادگی.

اگر هیچ ‌کدام از روش‌های بالا جواب نداد یا اگر با مقام مربوطه رودربایستی دارید، نگران نباشید. کمی در شجره‌نامه‌اش بگردید، حتما یک رگ و ریشه و مویرگ ایرانی، عراقی، یمنی، سودانی سومالیایی توش پیدا می‌شود که درآن صورت نه‌تنها می‌توانید عزلش کنید، بلکه از آمریکا هم می‌توانید بیندازیدش بیرون.

می‌بینید؟ ترامپ‌بودن بسیار ساده است. خراب‌کردن، ممنوع‌کردن و تعطیل‌کردن هم همچنین. از نادانی و بی‌ادبی هم که دراین دوره و زمانه استقبال می‌شود. مردم هم بیشتر به شعارهای احساسی تمایل نشان می‌‌دهند تا برنامه‌های اصولی و عقلانی... می‌خواستم اینطور نتیجه‌گیری کنم که شما مثل ترامپ نباشید ولی نمی‌دانم چرا اینجوری شد. احتمالا این روزها ترامپ‌بودن بیشتر جواب می‌دهد و ما در اشتباه هستیم. من ازهمه عذرخواهی می‌کنم که داشتم تا الان اقدامات ایشان را محکوم می‌کردم! بیایید همه ترامپ باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج