۴۷۳۰۴۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

درآمد دو برابری اپل در مقایسه با گوگل از اپ استور

علاوه‌بر سهم ۶۹ درصدی فروش آیفون‌ها از درآمد شرکت اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، بخش نرم‌افزاری این سازنده نیز برای اپل سودآوری به همراه داشته است و رشد فوق‌العاده خوبی دارد.

وب سایت دیجی رو - محمد مقدم: پس از انتشار گزارش مالی سه‌ماهه چهارم شرکت اپل، مشخص شد که این سازنده موفق شده تا بیشترین درآمد را در طی چند فصل اخیر مالی خود به‌دست آورد. درآمد ۷۸.۳ میلیارد دلاری اپل در اولین فصل از سال مال جدید این سازنده، بیشتر به دلیل فروش بالای آیفون‌ها بوده است. با این‌حال، شرکت اپل اعلام کرده است در فروشگاه اپ استور نزدیک به ۲.۲ میلیون برنامه وجود دارد و درآمد حاصل از این فروشگاه، دو برابر درآمد گوگل و توسعه‌دهندگان از فروشگاه گوگلی پلی است.
درآمد دو برابری اپل در مقایسه با گوگل از اپ استور

علاوه‌بر سهم 69 درصدی فروش آیفون‌ها از درآمد شرکت اپل در سه ماهه چهارم سال 2016، بخش نرم‌افزاری این سازنده نیز برای اپل سودآوری به همراه داشته است و رشد فوق‌العاده خوبی دارد. این بخش، موفق شده است تا درآمد بیشتری در مقایسه با فروش تبلت‌های آیپد برای شرکت اپل به همراه داشته باشد و هم‌چنین، انتظار می‌رود که به زودی رایانه‌های مک را نیز پشت سر بگذارد.

همان‌طور که در گزارش مالی شرکت اپل آمده است، تنها ۱۳ میلیون واحد از تبلت‌های آیپد به فروش رسیده و به همین جهت، روند فروش تبلت‌های این شرکت نزولی است. البته با توجه به اینکه محصول جدیدی توسط اپل معرفی نشده است، این موضوع قابل‌ پیش‌بینی بوده است.

هنگامی‌که از سودآوری سرویس‌های نرم‌افزاری اپل صحبت می‌شود، منظور فروشگاه اپ‌استور، سرویس پرداخت اپل Pay و سرویس ابری iCloud است. تیم‌ کوک، رئیس شرکت اپل اعلام کرده است که در حال‌حاضر در فروشگاه اپ استور نزدیک به ۲.۲ میلیون برنامه وجود دارد اما تنها تعداد برنامه‌ها موضوع حائز اهمیت نیست. یکی از موارد مهم دیگری که رئیس شرکت اپل به آن اشاره داشته، درآمدزایی است؛ فروشگاه اپ‌ استور در مقایسه با فروشگاه گوگل پلی استور، درآمد بیشتری برای توسعه‌دهندگان و شرکت اپل به همراه دارد.

البته این موضوع چندان غافل‌گیر کننده نیست اما به هرحال، کاربران بیشتری در پلت‌فرم اندروید و فروشگاه گوگل پلی وجود دارد. به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که به دلیل سیاست‌های شرکت گوگل، کاربران تمایل کم‌تری به خرید برنامه‌های فروشگاه اپ استور دارند و ترجیح می‌دهند تا هزینه چندانی در فروشگاه گوگل پلی نداشته باشند.

براساس اطلاعات منتشر شده در گزارش مالی شرکت اپل، درآمد حاصل از بخش نرم‌افزاری نزدیک به ۷.۱۷ میلیارد دلار است و به همین جهت، نزدیک به یک دهم از درآمد شرکت اپل در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ (اولین سه ماهه از سال مالی جدید شرکت اپل که در ۳۱ دسامبر به پایان رسیده) به بخش نرم‌افزاری این شرکت اختصاص دارد و این درآمد، در حال رشد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج