۴۷۳۱۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«آتشکده» بین ایران و سوئد مانده است؟

ویلیام آتشکده یک سال قبل گفته بود اولویت اولش بازی در تیم سوئد است. برخی می گویند با وجود سفر به کویت با تیم ملی ایران او هنوز پیراهن ملی اش را انتخاب نکرده است

«آتشکده» بین ایران و سوئد مانده است؟

تماشا: مهاجم جدید کی روش یک سال قبل گفته بود اولویت اولش بازی در تیم سوئد است. برخی می گویند با وجود سفر به کویت با تیم ملی ایران او هنوز پیراهن ملی اش را انتخاب نکرده است

یکی از علامت سوال های تیم ملی در بازی ایران و کویت بازی نکردن ویلیام آتشکده بود، بازیکنی که از سوئد آمده بود تا شاید در این بازی محک بخورد و در بازی های دیگر بتواند در ترکیب اصلی حضور پیدا کند. با اینحال این بازیکن حتی در فهرست هیجده نفره هم قرار نگرفت و این مسئله خیلی عجیب بود.

مربیان تیم ملی تا اینجای کار صحبتی در مورد دلیل این کار نکرده اند اما یکی از سایت های سوئدی دلیل این اتفاق را توضیح داده است. سایت svenskafans در این مورد نوشت: «علیرضا منصوریان مربی تیم زیر 21 سال ایران از ویلیام آتشکده، مهاجم جوان تیم اربرو برای حضور در تیمش دعوت کرد. منصوریان از این بازیکن برای حضور در تورنمنتی در قطر دعوت کرده است. این مسابقات زیر 22 سال است و این بازی ها مانعی برای حضور او در تیم بزرگسالان سوئد نیست و مغایرتی با قوانین فیفا ندارد.

آتشکده 21 ساله است و در تیم اربروی سوئد بازی می کند و سال گذشته همراه این تیم به لیگ قهرمانان اروپا رفت. این بازیکن فصل گذشته مصدوم شد اما با اینحال 6 گل زد و یک پاس گل داد. او در این مدت توانست نظر مثبت سرمربی تیم ملی، کارلوس کی روش را جلب کند.

«آتشکده» بین ایران و سوئد مانده است؟

البته این بازیکن دعوت سرمربی تیم ملی ایران را قبول نکرد و دلیل او این بود که این بازیکن در وهله اول می خواهد برای تیم ملی سوئد بازی کند. همین مسئله باعث شده که او هنوز انتخاب نهایی اش برای تیم ملی ایران را انجام ندهد. قوانین فیفا اجازه می دهد که یک بازیکن برای تیم ملی دو کشور بازی کند اما فقط می تواند برای یک کشور در تیم بزرگسالان حضور پیدا کند. ویلیام آتشکده برای تیم زیر ۱۹ سال سوئد بازی کرده و یک گل هم برای این تیم زده است.»

اینطور که از این مطلب مشخص است آتشکده خودش تمایلی نداشته که برای تیم ملی ایران بازی کند. او به درخواست کی روش فقط به ایران آمده تا شرایط تیم ملی را بررسی کند و هنوز تصمیمی نگرفته که می خواهد برای تیم ملی بازی کند یا نه.

آتشکده حدود یک سال گذشته و زمانی که برای اولین بار بحث حضورش در تیم ملی مطرح شد هم اعلام کرد که اولویت اولش حضور در تیم ملی سوئد است. او در مصاحبه اش با سایت svenkafans در مورد حضور کی روش برای دیدن بازی اش گفت: «من اصلا نمی دانستم که کسی برای دیدن بازی من به ورزشگاه آمده است. بعد از بازی و زمانی که بازی تمام شد و او به من لبخند زد متوجه حضورش در ورزشگاه شدم.» آتشکده در این بازی ۲ گل زد و بهترین بازیکن زمین بود.

آتشکده بعضی از بازی های تیم ملی را هم دیده است: «من بعد از اینکه با کی روش صحبت کردم، چند بازی تیم ملی را دیدم. یکی از این بازی ها بازی ایران و قطر بود که ایران ۵- صفر قطر را شکست داد.»

البته نویسنده مصاحبه صحبت های آتشکده را تصحیح کرده و نوشته که احتمالا منظور این بازیکن بازی ایران و بحرین بوده که ایران ۶- صفر برنده شد.

این بازیکن در این مصاحبه احتمال حضورش در تیم ملی ایران را خیلی کم دانسته. «قطعا اولین انتخاب من تیم ملی سوئد است. این هدف من است و من حاضرم روی آن شرط ببندم. من چندان به تیم ملی ایران فکر نمی کنم. البته باید ببینم که در آینده چه پیش می آید.»

بهرنگ صفری دیگر بازیکن ایرانی لیگ سوئد است که در تیم ملی این کشور بازی می کند. دعوت صفری به تیم ملی باعث شده که آتشکده هم برای دعوت به تیم ملی سوئد امیدوار باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج