جاباما
۴۷۳۴۶
۲ نظر
۵۰۴۲
۲ نظر
۵۰۴۲
پ

کارهایی ساده ولی شادی آور

خودتان باشید، روح و روان و شخصیت تان را ویرایش نکنید. اجازه دهید همانگونه باشید که آفریده شده اید. هرگز سعی نکنید مطابق آنچه از دیگران می بینید خودتان را تغییر داده و شبیه دیگران کنید. شجاعت پیدا کنید که برای خودتان زندگی کنید و به فکر خودتان باشید.

کارهایی ساده ولی شادی آور

موفقیت: خودتان باشید، روح و روان و شخصیت تان را ویرایش نکنید. اجازه دهید همانگونه باشید که آفریده شده اید. هرگز سعی نکنید مطابق آنچه از دیگران می بینید خودتان را تغییر داده و شبیه دیگران کنید. شجاعت پیدا کنید که برای خودتان زندگی کنید و به فکر خودتان باشید.

زمانی که دیگران سعی دارند شما را مطابق میل خودشان تغییر دهند یا افکار شما را تنها به این دلیل که مخالف افکار خودشان است مورد انتقاد قرار دهند با احترام از خودتان و افکارتان دفاع کنید. زمانی که آزادانه و بدون ترس صحبت می کنید بعضی ها آزرده می شوند و حتی از شما دوری می کند. شاید افرادی که به ظاهر دوست تان بودند را از دست بدهید اما به زودی متوجه می شوید که حتی دلتنگ آنها نشدید.

کسی که هویت تان را از شما می گیرد و تغییرتان می دهد تا دوست تان داشته باشد و در کنارتان بماند دوست واقعی شما نیست. مطمئن باشید بعد از رفتن آنها افرادی به زندگی تان وارد می شوند که شما را به خاطر خودتان و شخصیت مستقل و منحصر به فردی که دارید دوست دارند، کسانی که به افکار و عقاید شما احترام می گذارند و اجازه می دهند خودتان باشید.

محکم و قوی باشید و واقعیت را بگویید، دلیلی ندارد سعی کنید همه را در کنار خودتان حفظ کنید و برای داشتن دیگران در اطرافتان از آنها بترسید و خود واقعی تان را پنهان کنید.

کارهایی ساده ولی شادی آور

کمال گرایی نکنید

اگر دایم به دنبال کمال باشید هیچ وقت از چیزی که اکنون دارید لذت نمی برید و همواره احساس کمبود آزارتان می دهد. به یاد داشته باشید که هر انسانی در زمینه ای خاص، کامل و ایده آل است اما اگر همواره بخواهیم در همه موارد کامل باشیم از انجام دادن بسیاری کارها عقب می مانیم و خود را از بسیاری از تجربیات دور می کنیم. مهم نیست در امری کامل و بی عیب و نقص باشید، مهم این است که برای موفق شدن با تمام وجود تلاش کنید آن زمان هر نتیجه ای که به دست آورید ارزشمند است.

با صدای بلند به خودتان بگویید: «اگر کمالگرایی را رها کنم شجاع تر می شوم چون تا زمانی که تنها به دنبال کمال باشیدجرأت قدم برداشتن نخواهید داشت. همواره از اینکه شاید بهترین نباشید می ترسید و در نهایت انگیزه تان را از دست می دهید.


با افراد مثبت اندیش وقت بگذرانید

برترین شخصیت ها مثبت اندیش ترین آنهاست.برخی افراد به همه چیز با دید انتقادی نگاه می کنند. اگر به آنها بگویید که می خواهید کار و حرفه جدیدی را آغاز کنید هزار و یک دلیل می آورند که شما را از انجام آن کار منصرف کنند. اگر بگویید می خواهید هنری را بیاموزید از توانایی های شما ایراد می گیرند تا به شما ثابت کنند که نمی توانید آن کار را انجام دهید اما واقعیت این است که آنها در بیشتر موارد اشتباه می کنند و نباید به آنچه می گویند اعتماد کنید. به یاد داشته باشید این افراد به هیچ وجه مشاوران خوبی برای شما نیستند.

واقعیت این است که منفی بودن خیلی ساده تر از مثبت اندیش بودن است، انتقاد کردن ساده تر از دیدن نقاط مثبت موضوعات مختلف است. از این بهبعد هر بار که خواستید کار جدیدی را آغاز کنید به جای صحبت کردن با افرادی که جز انتقاد کار دیگری نمی دانند با هزاران فردی صحبت کنید که مثبت اندیش هستندوشما را در انجام کارهای مختلف حمایت می کنند و اگر مشکل و خطری بود مساله را واقع بینانه بررسی کرده و راه و چاه را به شما نشان می دهند.


بر ترس هایتان غلبه کنید

بسیاری افراد هنگامی که می خواهند کاری را که می دانند درست است انجام دهند همانقدر می ترسند که می خواهند از انجام دادن کاری که می دانند اشتباه است اجتناب کنند. تنها راه شکست نخوردن این است که اصلا هیچ کاری نکنید و این دیگر زندگی نیست. مردان است.

شک و تردید و ترس های شما بزرگترین دشمنان شما هستند چون متقاعدتان می کنند که هیچ تلاشی نکنیدو دست به هیچ کاری نزنید. همواره به یاد داشته باشید زمانی که از ترس هایتان فرار می کنید آنها با نیروی بیشتری به سمت شما هجوم می آورند، به این ترتیب هر راهی که به سوی موفقیت و شادکامی پیش روی شما است مسدود می شود.

کارهایی ساده ولی شادی آور


خودتان را باور کنید

باور کنید که می توانید. خیلی خوب است که دیگران را به انجام کارهای خوب و مثبت تشویق کنید اما مهمترین کسی که باید تشویقش کنید خودتان هستید. اگر خودتان باور کنید که می توانید موفق شوید هیچ فرد دیگری نمی تواند شما را دلسرد و ناامید کند.

پس اگر می خواهید طعم موفقیت را بچشید خودتان را باور کنید. اگر دوست دارید مهارت خاصی داشته باشید از اینکه شاید نتوانید، نترسید، قدم بردارید و آموختن را آغاز کنید. اگر می خواهید کار جدیدی را شروع کنید، از هم اکنون دست به کار شوید، اطلاعات مورد نیاز را جمع کنید تا به بهترین شکل ممکن شروع کنید. باورهای خودتان ممکن و غیرممکن را می سازند. خودتان را متقاعد کنید که می توانید و موفق می شوید بعد از آن راه های موفقیت به رویتان باز می شوند.


شریک زندگی خوبی انتخاب کنید

زمانی که نخواهید دیگران کامل و بی عیب باشند فرصت پیدا می کنید که آنها را به خاطر همانی که هستند دوست داشته باشید. اگر هنوز ازدواج نکرده اید و به دنبال یافتن همسر کامل و ایده آلی هستید توصیه می کنیم دست از این کار بردارید چون هرگز چنین فردی را پیدا نمی کنید.

اگر در گذشته کسی را دوست داشتید که به نظرتان کامل و بی عیب بود این خود شما بودید که نمی خواستید عیوب او را ببینید و چون خودتان می خواستید، به نظرتان انسان کاملی می آمد. واقعیت این است که خود شما هم کاستی هایی دارید. به جای جستجو کردن برای یک همسر کامل و بی عیب و نقص سعی کنید فردی را بیابید که کاستی های شما را جبران کند.

باید قبل از هر کاری، خودتان را خوب بشناسید. کاستی ها و عیوب شما کدامند؟ اگر به فرض بتوانید فردی را بیابید که به ایده آل بسیار نزدیک باشد، مطمئنا او نمی تواند یک عمر شما را با تمام کاستی هایتان تحمل کند. باید فردی را بیابید که نیمه دیگر شما باشد. کسی را بیابید که مرهمی برای زخم های شما باشد.


خودتان را محدود نکنید

هر چیزی که می توانید تصور کنید می تواند در واقعیت وجود داشته باشد. همه ما ذره ای از جهان بیکران هستیم، شاید احساس کنید با دیگران تفاوت هایی دارید اما بدانید که با تمام تفاوت هایتان بخشی مرتبط با دیگر اجزای هستی هستید و نبود شما یک خلأ است.

انکار این واقعیت شما را محدود و ضعیف می کد. بزرگترین وظیفه شما در زندگی این است که خودتان را از محدودیت های بی دلیل رها کنید، افق دیدتان را گسترده تر سازید، ارتباط خود را با دنیای اطرافتان انکار نکنید و برای خودتان ارزش قائل باشید.


با خودتان صادق باشید

بهتر است هیچ بهانه ای نیاورید تا اینکه بهانه بدی بیاورید. بزرگترین مساله ای که میان شما و روحتان فاصله می اندازد بهانه های ناموجه است که به خاطر کم کاری ها و اشتباهات برای خودتان می آورید. از خودتان بپرسید: می خواهم در نظر دیگران انسان موفقی باشم یا می خواهم خودم قلبا باور داشته باشم که موفق هستم؟ لیاقت شما چیزی بیش از یک زندگی سرشار از بهانه های پوچ و بیخود است. با خودتان صادق باشید تا به موفقیت های حقیقی دست یابید. کوچکترین تلاش ها باارزش تر از بزرگترین و خوش ظاهرترین بهانه هاست.

کارهایی ساده ولی شادی آور


کارها را به تعویق نیندازید

شما می توانید تاخیر داشته باشید اما زمان تاخیر نمی کند. اکنون زمان آن فرا رسیده که بلند شوید و تغییر بزرگی در زندگی تان ایجاد کنید. در طول یک ماه یا یک سال گذشته چه کارهایی باید انجام می دادید ولی آنها را به تعویق انداختید؟ یکی از کارهای عقب مانده را انتخاب کنید و در اولین فرصت آن را انجام دهید چه بهتر که اولین فرصت هم اکنون باشد.

اگر احساس کسالت و بی حوصلگی می کنید این کار به بهتر شدن احساستان کمک می کند و اگر احساس خوبی دارید آن را بهتر از قبل می کند. اگر قدم های مثبت بردارید و تلاش کنید، زندگی، پربارتر و رضایتبخش تر از آنچه تاکنون بوده، می شود. همین که احساس کنید کمی پیشرفت کرده اید و ذره ای به هدفتان نزدیک شده اید ناگهان متوجه می شوید که زندگی برایتان لذتبخش تر شده است.


گاهی تنها باشید

بد نیست گاهی با خودتان تنها باشید. یک روز در تنهایی کمک می کند سوخت گیری کنید و انرژی تازه ای بگیرید. هر انسانی نیاز دارد که گاهی تنها باشد. تنهایی موجب می شود احساس کنید هیچ فشار و اجباری بر شما تحمیل نشده است. هنگامی که تنها می شوید فرصت پیدا می کنید که افکار و رویاهای تان را بشنوید و برای ادامه زندگی تان آزادانه تصمیم بگیرید.

جای خلوت و آرامی پیدا کنید، محدودیت ها را بردارید و آزادانه با خودتان خلوت کنید. این فرصت تنهایی با خودتان را گرامی بدارید. در تنهایی خودتان قدم بزنید یا رانندگی کنید. در آرامش طلوع و غروب خورشید را تماشا کنید، کتاب بخوانید، ترانه ای زمزمه کنید، به خودتان کار جدیدی بیاموزید، داستانی کوتاه بنویسید، شعر بگویید حتی اگر تا به حال نگفته اید هر چه را به ذهنتان می رسد یادداشت کنید.

در تنهایی نقاشی کنید یا حتی روی تخت دراز بکشید و چشمانتان را ببندید و بعد با تمام وجود از آرامشی که دارید لذت ببرید. به هیچ چیز بد و منفی فکر نکنید فقط سعی کنید آرامش داشته باشید. به این فکر کنید که آیا از جایی که هم اکنون هستید و موقعیت هایی که به دست آورده اید راضی هستید؟ اگر می خواهید شرایط را بهبود ببخشید از این لحظه استفاده کنید تا برنامه ریزی کنید و آینده بهتری را برای خودتان رقم بزنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      عالی بود .... ممنونم که برای آرامش و بهتر شدن زندگی دنبال ایده میگردید

    • jamshid

      مقاله صداقت شما عالی بود استفاده کردم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج