جاباما
۴۷۴۰۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ضیافت ۵۵ هنرمند در ۵۰ سالگی «سیحون»

آثار ۵۵ هنرمند معاصر به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت گالری «سیحون» به‌نمایش گذاشته شده است.

خبرگزاری ایسنا: آثار ۵۵ هنرمند معاصر به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت گالری «سیحون» به‌نمایش گذاشته شده است.

نادر سیحون - مدیر گالری سیحون - در گفت‌وگو با ما درباره برپایی نمایشگاه «پنجاه سالگی» اظهار کرد: امسال همزمان با پنجاهمین سالگرد تأسیس گالری، نمایشگاهی از آثار ۵۰ هنرمند که از بدو تأسیس گالری با این مرکز هنری همکاری کرده‌اند برپا کردیم. ما از ۵۰ هنرمند که از بدو تأسیس گالری، یعنی در سال‌های قبل از انقلاب در گالری ما نمایشگاه انفرادی داشتند خواستیم آثاری از نمایشگاه‌های خود از همان دوره را در اختیار ما بگذارند.
ضیافت 55 هنرمند در 50 سالگی «سیحون»

او ادامه داد: برخی از این هنرمندان در قید حیات نیستند، اما از هنرمندانی که اکنون حضور دارند و فعالیت می‌کنند، درخواست کردیم تا جایی که ممکن است آثار مربوط به همان دوران که گالری تازه کار خود را آغاز کرده بود، در اختیار ما بگذارند. به‌عنوان مثال از هنرمندان خواستیم اثری را که روی کارت دعوت نمایشگاه یا پوستر آن منتشر شده بود، به نمایشگاه بدهند. به‌دلیل تعداد زیاد هنرمندانی که با گالری همکاری داشتند، مجبور شدیم تعدادی از آن‌ها را حذف کنیم.

سیحون همچنین بیان کرد: علاوه بر این ۵۰ هنرمند، پنج هنرمند دیگر که با مادرم، معصومه سیحون روابط خاصی داشتند و همکاری خود را با گالری بعد از انقلاب آغاز کرده بودند، در این نمایشگاه حضور دارند، مثل مکرمه قنبری و احمد نصراللهی.

او ادامه داد: در فضای مجازی مطلبی مبنی بر این‌که گالری سیحون اولین گالری ایران است، عنوان شده بود که باید بگویم اشتباه است. البته شاید این گالری، اولین گالری ایران نباشد، اما از نظر سال‌های فعالیت قدیمی‌ترین گالری ایران است.

سیحون همچنین گفت: با توجه به تعداد زیاد آثار، بخشی از آن‌ها از ۱۵ بهمن‌ماه در گالری شماره ۱ سیحون به نمایش گذاشته شده و بخش دیگر از ۱۶ بهمن‌ماه در گالری شماره ۲ در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

آیدین آغداشلو، فریدون آو، محمد احصایی، علیرضا اسپهبد، پروانه اعتمادی، هانیبال الخاص، رضا بانگیز، جمال بخش‌پور، هوشنگ پزشک‌نیا، فرامرز پیلارام، ژازه طباطبایی، صادق تبریزی، پرویز تناولی، مریم جواهری، قاسم حاجی‌زاده، واحد خاکدان، بهرام دبیری، کامبیز درم‌بخش، گارنیک درهاکوپیان، جعفر روح‌بخش، حسین زنده‌رودی، ابوالقاسم سعیدی، سهراب سپهری، هوشنگ سیحون، معصومه سیحون، عربعلی شروه، حجت‌الله شکیبا، کوروش شیشه‌گران، علی‌اکبر صادقی، بهجت صدر، علی‌اکبر صفائیان، بهرام عالیوندی، مسعود عربشاهی، طلیعه کامران، کامران کاتوزیان، حسین کاظمی، پرویز کلانتری، رضا مافی، لیلی متین دفتری، حسین محجوبی، اردشیر محصص، بهمن محصص، سیراک ملکنیان، مرتضی ممیز، رحیم ناژفر، غلامحسین نامی، منوچهر نیازی، سرکیس واسپور، محسن وزیری مقدم، افشین پیرهاشمی، صادق تیرافکن، ایرج شافعی، مکرمه قنبری، احمد نصراللهی و اسماعیل توکلی (مش اسماعیل) هنرمندان حاضر این نمایشگاه هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به گالری سیحون واقع در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱ و گالری سیحون ۲ به نشانی مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، کوچه سینایی، شماره ۲۴ مراجعه کنند. نمایشگاه تا ۲۱ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. گالری روزهای دوشنبه و جمعه‌ها (به‌جز افتتاحیه‌ها) تعطیل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج