۴۷۷۷۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیورپول - اسپرز؛ آخرین خون

برنامه مسابقه‌های پریمیرلیگ هم با یورگن کلوپ سر ناسازگاری دارد؛ اسپرزِ پوچتینو بی‌رحمانه‌ترین مهمان آنفیلد برای اوست جایی که بردهای سه امتیازی برایش شبیه یک رویای دست‌نیافتنی شده.​​​​​​​

ورزش سه: لیورپول و اسپرز در دو فرم متضادِ هم اند؛ از پیش‌بازنده‌ها مقابلِ از پیش‌برنده‌ها، و کلوپ که محتاج این سه امتیاز است. او توی بد مخمصه‌ای گیر افتاده، هیچ‌چیز آنطور که فکر می‌کرد نشد.

پریمیرلیگ، جهان بی‌رحمی است. فاصله خوشبختی اسپرز با بحران لیورپول فقط چهار امتیاز است، برای همین این سه امتیاز بیشتر از این‌ها می‌ارزد.

تقابل بهترین دفاع (تاتنهام) با بهترین خط حمله (لیورپول) صرفاً یک آیتم آماری است که به درد یادداشت‌های قبل مسابقه می‌خورد. توی زمین، مواجهه دله آلی و هری کین با دروازه شکننده‌ی لیورپول ضد آمار رسمی است.

دو تیم پرس را از بالاى زمین شروع مى‌کنند و توی زمین خودی اولویت نخست با مالکیت توپ است. ویکتور وانیاما و موسی دمبله قاعده‌ی آکاردئونی برای هری کین در رأس سوم این مثلث است، که با باز یا بسته شدن این قاعده، دینامیکِ تاتنهام تعیین می‌شود. چالش لیورپول قطع ارتباط ویکتور و موسی است برای دو منظور؛ نرسیدن اسپرز به دروازه خودی، و رسیدن به دروازه حریف. وقتی اسپرز به باکس لیورپول برسد در واقع به معدنی از اشتباه‌های فردی دروازه‌بان و مدافعان رسیده که شانس مهاجم‌هایش را برای گل حسابی بالا می‌برد. راهکار لیورپول پرس منطقه‌ای خواهد بود و راه غلبه بر این پرس برای اسپرز انتقال توپ هوشمند، یعنی پاس غافل‌گیرکننده و باهدف. دو تیم برای این دو استراتژی مهره‌های درستی دارند.

در ادامه همان نکته آماری ژورنالیستی، یک علامت سوال دیگر هم به فرض‌های مسابقه اضافه می‌شود؛ تاتنهام کمترین گل‌زده را بین پنج تیم بالای جدول دارد. آن‌ها در دو مسابقه قبلی پریمیرلیگ فقط یک گل زده‌اند!

برگردیم به شب نوی سال میلادی؛ لیورپول چهار امتیاز از تاتنهام جلو بود، تازه سیتی را برده بود و یک سریال چهار بردی داشت. شش هفته رگباری اما در سال جدید جایی بود که قرمزها بردن را در سال کهنه جا گذاشتند و اسپرز پرواز کرد. ۹ برد و دو تساوی از یازده مسابقه تاتنهام را تا رتبه دوم پریمیرلیگ بالا برد.

راستی! یک جبهه دیگر هم در جناح راست اسپرز باز است، جایی که یکی از بهترین دفاع راست‌های امسال، کیل واکر به استقبال کوتینهو می‌رود؛ واکر عاشق نفوذ است و این وقتی است که شماره ۱۰ لیورپول به سختی می‌افتد، اگر مهار واکر با یار حامی کوتینهو به انجام برسد آن‌وقت ستاره برزیلی توی جای خالی واکر منتظر توپ است. پس یکی از راه‌های اصلی برای گل، چپِ لیورپول و راستِ اسپرز است.

برد برای پوچتینو فقط فاصله تیمش را از رقبا به هفت امتیاز نمی‌رساند، او وضعیت اضطرار را در مرسی‌ساید تمدید خواهد کرد. برد برای کلوپ از برکسیت برای ترزا می هم واجب‌تر است. اولی می‌خواهد به لیگ قهرمانان اروپا وارد، و دومی از اتحادیه اروپا خارج شود. با این‌حال مساوی از هر احتمال دیگری قوی‌تر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج