۴۷۹۳۲۹
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

زندگی سخت کودکان کارگر در نپال

عکاس «جان مولر هانسن» شرایط کوره های آجرپزی در دره کاتماندو در نپال را بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ درحال کار و زندگی در این منطقه مستند کرده است.

برترین ها: عکاس «جان مولر هانسن» شرایط کوره های آجرپزی در دره کاتماندو در نپال را بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ درحال کار و زندگی در این منطقه مستند کرده است. جان تخمین می زند که ۱۵۰ تا ۱۷۵ هزار نفر در کوره های آجرپزی سراسر نپال کار می کنند. در دره کاتماندو به تنهایی ۲۰۰ کوره آجرپزی وجود دارد که هزاران نفر در آن ها می کنند.
زندگی سخت کودکان کارگر در نپال
کارگران فقیر هستند اغلب نیاز دارند پول با بهره واقعا بالا قرض بگیرند. این موضوع آن ها را با سیستم وام و بدهی صاحبان کوره های آجرپزی گره می زند و محبور می شوند سال ها برای آن ها بدون پرداخت حقوق ماهانه کار کنند.
زندگی سخت کودکان کارگر در نپال

اغلب کارگران در آخر فصل شمارش می شوند که به این معناست که مجبورند تا آخر فصل آنجا بمانند. یک کارگر تنها چند دلار برای یک روز کاری 12 تا 14 ساعته به دست می آورد. گاهی تنها یک مبلغ مختصر به کل اعضای خانواده در آخر فصل داده می شود. کارگران از 8 تا 50 سال سن دارند. بچه ها نمی دانند که چقدر به آن ها پرداخت می شود زیرا پدر خانواده حقوق خانواده را یکجا آخر فصل دریافت می کند.
زندگی سخت کودکان کارگر در نپال
همان طور که شهرهای نپالی رشد می کنند و ملت در تلاش برای بهبود و نوسازی ویرانی های ناشی از دو زلزله در سال 2015 هستند، تقاضا برای آجر از همیشه بالاتر است و صاحبان کوره روی کارگران فقیر سرمایه گذاری می کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند.
زندگی سخت کودکان کارگر در نپال
برخی کودکانی که در این کوره ها از طریق واسطه ها کار می کنند، یاد گرفته اند که در مورد سنشان دروغ بگویند. آن ها می گویند بالای ۱۶ سال سن دارند اما اغلب دروغ می گویند. دیدن زنان جوان و بچه ها که در چنین شرایطی کار و زندگی می کنند واقعا دردناک است. در اینجا با الاغ ها هم بدرفتاری می شوند، از آن ها به شدت کار کشیده می شود و اجازه استراحت ندارند و غذای کمی به آن ها داده می شود.
زندگی سخت کودکان کارگر در نپال

درحالیکه عکاس ضرورت کوره های آجرپزی نپال را می فهمد امیدوار است کارش مردم بیشتری را تشویق کند که درخواست شرایط بهتر و امن تری در این کار را داشته باشند.
زندگی سخت کودکان کارگر در نپال
برای جان تکان دهنده ترین موضوع در این سفر تعداد کودکانی بود که در چنین محیط خشنی کار می کردند. بسیاری از آن ها با والدین خود برای زندگی و کار به اینجا می آیند و هیچ انتخاب دیگری نداشته اند. برخی هم توسط واسطه ها به اینجا می آیند. واسطه هایی که تجارت بچه می کنند و از صاحبان کوره کمیسیون دریافت می کنند.
زندگی سخت کودکان کارگر در نپال
در قرن ۲۱ هیچ توجیهی برای این نوع از کار کودکان وجود ندارد. این یک عمل بسیار بد انسانی است. این نقض حقوق بشر و کودک است.
زندگی سخت کودکان کارگر در نپال
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج